Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelko aivokasvaimesta,haluaako joku auttaa?

Vierailija
24.05.2013 |

Olen elänyt joulusta saakka hirveän pelon keskellä,nyt en enää jaksa.Itken vain täällä,ei ole ketään kenelle puhua.
Olen melkein vakuuttunut että minulla on aivokasvain,parempi vaihtoehto olisi ms-tauti sitä en osaa edes pelätä enää.
Oireena mulla on jatkuvat elohiiret ihan joka puolella kehoa .Tätä on jatkunut nyt useita kuukausia.Kestäisin vielä muualla kropassa,mutta kun elohiiri on jyskännyt nyt kohta 2 KUUKAUTTA vasemmassa silmässä niin alkaa homma mennä sen verran kiusalliseksi.Lisäksi silmät on valonarat ja välillä näen kirkasta vasten pieniä laskeutuvia valopalloja.
Silmälääkärill kävin kuukausi sitten,hän ei löytänyt mitään vikaa silmistä,muuta kuin hiukan silmänpaineet koholla.
Yleislääkäri on ottanut kattavia verikokeita,ne kaikki ok.Tällä viikolla tk-lääkärin neurologiset testit ok.
Mutta tuo rotta tuosta silmäkulmasta ei lähde.Olen vetänyt magnesiumia ja b-vitamiinia hirveät määrät,ei auta,Kokeilin jopa diapamia,ei apua.Nykäyksiä on päivittäin kymmeniä ellei sata.
Alan olla niin hermoraunio tähän.Menin sitten googlaamaan ja sehän tarjosi heti aivokasvaimen ensioireena elohiireen.
Olen olut hirveän ahdistunut jo ennen elohiiriä,mutta nyt kun ahdistus hiukan lientynyt niin ei nuo häivy.OLin viikon lomallakin eikä elohiiret vähentyneet yhtään.

Mulla oli samankaltainen episodi pari vuotta sitten ja silloin neurologi kuvautti pään ja tehtiin hermoratatutkimus,ne ok.Voiko kasvain kasvaa kahdessa vuodessa vai olisiko pää syytä kuvata uudelleen?
Mulla on suuri taipumus hypokondriaan,mutta nyt kerta kaikkiaan en jaksa näitä hemmetin hiiriä enää yhtään.
Kaipaan mielipiteitä miten te muut asian ajattelette,koska itse olen menetänyt todellisuudentajuni tämän pelkoni kanssa.
Kunpa joku auttaisi asiallisesti.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 17,minulla tosiaan vajaa 2 vuotta sitten kuvattiin pää varjoainetehosteisesti.Tässä edessäni olevassa epikriisissä sanotaan että aivorungon alue normaali.Mutta siis 2 vuotta sitten.Ja ENMG tehtin tuolloin myös,ok.Eli pari vuotta sitten tutkittiin kaikki mahdollinen ja sen jälkeen en ole neurologilla käynyt,ainoastan sisätauti ja yleislääkärillä.Todella ahdistunut kyllä olen ollut.Oliskohan tuossa aivorungon kasvaimessa muitaki oireita..?

Vierailija
22/31 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sulla ole tehty magneettikuvausta aikoja sitten?

itselläni oli öisin kovaa pääsärkyä (tyypillinen aivokasvain oire) ja näin täpliä jne. kävin pari kertaa lääkärissä ja mahneetistakaan ei löytynyt mitää. No, niskaröntgen paljasti että on kyfosis, eli niskan virheasento joka aiheutti niin hirveät päänsäryt jne jne. Eli syitä on monia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 18:03"]Nro 17,minulla tosiaan vajaa 2 vuotta sitten kuvattiin pää varjoainetehosteisesti.Tässä edessäni olevassa epikriisissä sanotaan että aivorungon alue normaali.Mutta siis 2 vuotta sitten.Ja ENMG tehtin tuolloin myös,ok.Eli pari vuotta sitten tutkittiin kaikki mahdollinen ja sen jälkeen en ole neurologilla käynyt,ainoastan sisätauti ja yleislääkärillä.Todella ahdistunut kyllä olen ollut.Oliskohan tuossa aivorungon kasvaimessa muitaki oireita..?[/quote]

Ei kannata paljon lueskella noita eri aivokasvainten oirelistoja, koska ne ovat aika pelottavaa luettavaa maallikolle ja netistä löytyy paljon vanhentunutta tietoa esim. ennusteista. Nykyään aivokasvaimiakin pystytään todella hyvin hoitamaan.

Marssit vain lääkärille - yksityiselle, jos et julkiselta puolelta saa nopeasti lähetettä - ja vaadit päästä magneettikuvaukseen koska haluat mielenrauhan. Tuo stressi ja pelko tekee sinulle eniten hallaa, niin psyykkisesti kuin fyysisestikin.

Vierailija
24/31 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

rauhoitu!

Vierailija
25/31 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli n. 30 vuotta sitten kolmen kuukauden ja n. 20 vuotta sitten kahden vuoden jakso, jolloin elohiirtä oli pitkin kehoa ihan jatkuvasti. Siis ei hetkeäkään ilman elohiirtä. Eniten sitä oli jalkapohjissa. Kävin neurologilla kummallakin kerralla eikä mulla mitään muuta ollut kuin stressiä. Vähitellen elohiiri hävisi, kun en sitä enää pelännyt. Nytkin sitä on aina ajoittain ja juuri silloin, kun stressaan, mutta se häviää nopeasti eikä jää kuukausiksi vaivaamaan. Juuri nyt se alkoi taas, kun asiaa rupesin miettimään, niin nenänpää alkoi nykiä ja nyt huuli. Neurologi muuten sanoi tällaista elohiirtä tic-oireeksi.

Mun teinitytöllä on samaa vaivaa. Sekin oli pelännyt kaikkea mahdollista ALS:stä aivokasvaimeen.

Vierailija
26/31 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon nyt vielä kertaalleen että pää on tosian kuvattu vajaa 2 v sitten.Sain äsken yhteyden neurologiini joka yksityinen,hän vastasi että voin olla ihan huoletta,täysin vaaratonta :)

Vierailija
27/31 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 17:43"]

Noista "mene psykiatrille" -huudoista ei kannata ainakaan välittää. Niiden kriteerien mukaan melkein kaikki sairaudet olisivat pelkkää neuroottista hermoilua.

[/quote]

Tiedän omasta kokemuksesta, kuinka vaikeaa on saada oikeisiin fyysisiin ongelmiin mitään apua, jos on masennus-diagnoosi (kaikki laitetaan sen piikkiin), mutta kuka tahansa huomaa ap:n hätäisen ja tuskaisen kirjoitustavan, ja siksi psykologille olisi hyvä mennä.

Vierailija
28/31 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol Tic on enkuksi elohiiri joten on aivan sama asia :D

Vierailija
29/31 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tic tarkoittaa nykimistä, eli sitten on ne lisänimet mitkä erottaa nykimiset toisistaan, kuten esim tic tourette.

Vierailija
30/31 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit pyytää terveyskeskuksen lääkäriltä lähetettä mielenterveys puolelle? Vai mikä se paikka nyt on.. Mut lähetettiin joskus sellaseen, kun pelkäsin aivokasvainta ja jtn muitakin sairauksia, vaikka mua oli tutkittu kaikkialt :D

Sain lääkityksen ja en ole enää niin paljoa pelännyt kaikenmaailman sairauksia ja kaikki mun psykosomaattiset oireetki hävis.

Vierailija
31/31 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla purentaongelmat ja rangan pahat jumit aiheutti tuollaista.