Eikö Suomessa oikeasti ole lasten kauneuskilpailuja?
Meidän tyttö on ollut tosi pienestä pitäen kiinnostunut ulkonäöstään ja hyvästä pukeutumisesta. Pienestä pitäen ollaan yhdessä tykätty pukeutua ja meikata ja oon niin kiitollinen, että meillä on yhteinen juttu joka toivottavasti säilyy aina meidän välillä. Mä oon ehdottanut tytölle, että tätä voisi ihan harrastaa ja voittaa palkintojakin. Mutta mä en googlauksella löytänyt Suomesta kauneuskisoja. Voiko olla näin? Toisaalta tässä ankeuttajien maassa kaikkien pitäis olla harmaita hiirulaisia, ei saa tuoda omaa persoonaa esiin. Jenkeissähän näitä olisi enemmän.Ei meillä nyt ihan ole varaa lähteä jenkkeihin kisaamaan, vaikka tyttö olisikin siitä innostunut.
Mutta jos joku siis tietää onko Suomessa näitä kisoja, niin vinkatkaa ! :)
Kommentit (30)
Vie lapsesi johonkin harrastukseen, jossa saa esiintyä ja keikistellä. Vaikka tanssiin tai rytmiseen voimisteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vie lapsesi johonkin harrastukseen, jossa saa esiintyä ja keikistellä. Vaikka tanssiin tai rytmiseen voimisteluun.
Voimistelussa on nykyään alle 12-vuotiaiden lasten meikkaus kielletty, niin ei sielläkään voi keimailla ja leikkiä missiä.
Pakkoko siinä on lasten kilpailla? Voittehan ihan omaksi iloksi meikata ja pukeutua ja ottaa kuvia.
Onneksi ei ole, mutta hakeudu lapsimalliksi
Vierailija kirjoitti:
Pakkoko siinä on lasten kilpailla? Voittehan ihan omaksi iloksi meikata ja pukeutua ja ottaa kuvia.
No mutta, kun tuollainen kotona meikkailu yms ei pönkitä sen pipipäisen vanhemman egoa. Pipipää kun haluaisi, että se oma pershedelmä saa palkintoja ja ihailua ja sitä kautta se vanhempi saa tyydytystä.
Alaikäisille ei missään nimessä kauneuskilpailuja!! Järjestäkää vaikka aikuisten rumuuskilpailuja.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ,ei tarvita, eikä tule.
Jokainen saa elää kuten haluaa. Ihmisten pitäisi uskaltaa enemmän toteuttaa itseään eikä taipua ympäristön painostuksen alla. Jos joku pitää esiintymisestä, ja saa siitä jotain täyttymystä niin kuka yksikään täällä on sitä moralisoimaan?
Maailmalla nuo piirit keräävät myös kuin magneetti, pedoja joukkoonsa. Arvatkaapa, mihin katosi JonBennet Ramsay, ehkäpä tämäkin viimein kaivellaan pohjamutia myöten, hänen perheensä tiesi Ghislaine Maxwellin, viisaammat ovat jo tunnistaneet mm. nenästä valokuvan vasemmassa laidassa olevan tumman naisen.
https://pbs.twimg.com/media/EcQofY9WkAUWJDF?format=jpg&name=medium
Tämä on toki yksittäistapaus, mutta netti on täynnä kuvia pelkästään vaatteissakin keikistelevistä pikkutytöistä niille naisille ja miehille, joita asia kiehtoo, Kuvia löytyy tämän alan harrastajien tietäminen koodien perusteella esim. joidenkin ulkolaisten verkkokauppojen sivujen kautta, missä tämä kaikki linkittyy lopulta ihmiskauppaan. Youtubessa oli video missä eräs mies etsi näitä ja ilmoitti poliisille. Ymmärtävätkö nämä äidit, mihin heidän lapsistaan otetut kuvat voivat päätyä?
Aikuisen vanhemman tehtävä on suojella lastaan aikuisten maailman raadollisuudelta ja objektina olemiselta. Henkilökohtaisesti en myöskään pidä siitä, että tyhjäpäiset äidit, sillä siitähän tässä on kyse, jo pikkutytöille markkinoivat ulkonäkökeskeistä elämäntapaa.
Tämä kauneus-maailma on niin vääristynyttä maailmankatsomista, kuin olla voi.
Ulkomaillakin nämä mallit jopa laitetaan oman terveyden edelle. Sairasta sanon minä.
Ei mallin elämä ole mitenkään ihanteellista.
Ei ole miltä se näyttää.