Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paheksutko? Mieheni juo kukkolaatikon kerran viikossa!!!

Vierailija
24.05.2013 |

Hän on ahkera ja mukava mies. Erittäin aktiivinen isä. Ja hyvin koulutettu. Hyvässä asemassa työelämässä.MUTTA kerran viikossa hän juo 12 kaljaa. Ja yhden päivän aikana. Ei riehu eikä muuta sellaista, mutta ei noudata tuossa asiassa terveys suosituksia.(ei silti ole ylipainoinen). Itseäni ärsyttää, mutta kun muuten hänessä ei ole mitään vikaa en viitsi erota. Päin vastoin muuten olen hänestä hyvin ylpeä. Mielipiteitä? Mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
26.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheksun. Itse asiassa omakin mieheni harrastaa tuota. En tosin ole määristä aivan varma. Mies välillä tekee pihahommia kaljoittelun lomassa, toisinaan hän vain kuuntelee musiikkia omissa oloissaan. Se mikä tässä ärsyttää on se, että mies ulkoistaa itsensä perheestä. Minusta on todella ärsyttävää, että toinen perheen aikuisista ottaa jokaikinen viikko kokonaisen vuorokauden omaa aikaa ilman vastavuoroisuutta. Hän ei hoida lapsia silloin ollenkaan. Hän valvoo aamuyöhön ja nukkuu puolille päivin. Olen vuorotyössä ja minua suoraan sanottuna vituttaa tulla perjantai-iltana kotiin ja huomata miehen taas tissutelleen lastenhoidon ohessa. Hänestä huomaa selvästi, että hän on juonut, puhe sammaltaa ja kävelykin on hieman epävarmaa. Miehen mielestä asiassa ei ole mitään ihmeellistä. Pitäkää vain minua nipona rajoittajana, mutta tätä on katsonut jo useamman vuoden niin alkaa riittää. Suhteemme alkuaikoina mies otti alkoholia keskimäärin kerran kuukaudessa.

Vierailija
2/41 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.05.2013 klo 21:00"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 15:10"]

Juoko hän ne pitkin päivää vai parissa tunnissa. Meillä miehellä saatta mennä lauantaina päivän mittaan se noin 12 kpl, kun leikkaa ruohoa, pilkkoo puita, tekee ruokaa, pesee pyykkii, imuroi, käy kalassa yms. Enkä minä jaksa siitä hikeä ottaa kun "kotityöt" hoituu.

[/quote]

No vähän niiku noin hän juo. Päivällä hissuksiin pari, illemmalla loput ja saunassa vielä pari. AP

[/quote]

Eli ei käytännössä juuri mitään. Onpa älytön ongelma!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjaa AA kerhoon. Liikaa ottaa.

Vierailija
4/41 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 kaljaa illassa? Eihän siitä tule edes känniin. Eli ei liene ongelma. Miksi tehdä siitä sellainen?

Mäkin muuten tulen vain nippa nappa humalaan 12 oluesta. Ei sillä, että joisin itseni huppeliin joka viikko. Mutta että vertailukohtana, miehesi tuskin tuosta määrästä humaltuu. Ite kuitenkin oon alle 60-kiloinen hoikka nainen.

Vierailija
5/41 |
31.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheksuisin. Mun mies ei muuten juo kuin pari saunakaljaa, mutta kesälomalla mökillä tissuttelee tuohon tahtiin, tosin ei ihan noin paljon kerralla onneksi. Ottaa päähän. Muuten ei varmaan joisi kuin ne saunakaljat edes mökillä, mutta alkoholisoitunut äitinsä raahaa aina sinne mökille lavakaupalla kaljaa, kun eihän mökillä voi ilmankaan olla...

Vierailija
6/41 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin eka, että kukkalaatikon. :D

Sano miehelle, että sua häiritsee ja yritä saada sitä vähentämään tuo määrä esim. puoleen?

Vierailija
7/41 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 14:25"]

Luin eka, että kukkalaatikon. :D

Sano miehelle, että sua häiritsee ja yritä saada sitä vähentämään tuo määrä esim. puoleen?

[/quote]

Ei onnistu. Puhuttu on. Joskus harvoin pitää taukoa perinteestään. AP

Vierailija
8/41 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paheksuisin.

Vierailija
9/41 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulisi ero.

Alkoholismi koskettaa kaikkia sosiaaliluokkia eikä siltä voi suojautua kouluttautumalla.

Minä en yhtäkään alkoholistia elämässäni enää katso.

Vierailija
10/41 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran käyttäytyy ihan ok niin anna juoda. Itseasiassa ei edes ne miehen viikkorajat ylity. Ihme tyyppejä tässä ketjussa luulenpa että useimman ukot juon enemmän ja useimmin. Ei riitä olut vaan kossua jne

Vierailija
11/41 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä taas minua ärsyttää kun mieheni "tissuttelee" joka ilta. Minä kun mene laittamaan lapsen nukkumaan ja saatan itsekin mennä niin kuulen kuinka pullo sihahtaa auki.. Ja hän juo niitä 2-3 kpl illassa. Ärsyttää ihan s......nasti! Mies oli tallinnassa pari vko sitten ja toi 4 koppaa. Silloin sanoin että ei sitten urakalla tarvitse niitä kiskoa vaan pitää riittää koko kesäksi! No ehkä hän kokee ettei urakalla vetele kun vaan 3 illassa!

Vierailija
12/41 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai olet ylpeä siitä että juo kukkolaatikon päivässä? vai siitä että on muuten kunnollinen vaikka juoki?

Minä paheksun, en yksinkertaisesti ymmärrä tuollaisia miehiä joiden pitää juoda...

Vierailija
13/41 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä ovat sinun paheesi, puutteesi ja vikasi?! Eikö se kuintekin ole niin, että toinen pitää hyväksyä sellaisena kuin hän on vikoineen ja puutteineen. Täydellistä ihmistä ei ole, eikä muutenkaan mitään ihanne maailmaa, missä kaikki olisi niin autuasta ja ihanaa. Unohda kuva ikuisesta sunnuntaista.

Vierailija
14/41 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholiin liittyy ihan liikaa hurskastelua. Oletko sinä nyt sitten suhtessa parempi ihminen?

Vierailija
15/41 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 14:53"]

Jos kerran käyttäytyy ihan ok niin anna juoda. Itseasiassa ei edes ne miehen viikkorajat ylity. Ihme tyyppejä tässä ketjussa luulenpa että useimman ukot juon enemmän ja useimmin. Ei riitä olut vaan kossua jne

[/quote]

Makuasia, ne joille ei ole väliä ottakoon tuollaisen miehen. Minä en ottaisi. Lapsia ajatellen kyllä ei ole kiva, että kenenkään isä on joka viikottain pienessä pierussa yhden päivän. Noista viikkorajoista sen verran, että koko viikon annoksia ei ole hyväksi juoda kerralla. Usein mainitaan myös rajat sille kuinka monta annosta kerrallaan voi maksimissaan juoda ilman että menee riskialttiiksi.

Vierailija
16/41 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 14:23"]

Hän on ahkera ja mukava mies. Erittäin aktiivinen isä. Ja hyvin koulutettu. Hyvässä asemassa työelämässä.MUTTA kerran viikossa hän juo 12 kaljaa. Ja yhden päivän aikana. Ei riehu eikä muuta sellaista, mutta ei noudata tuossa asiassa terveys suosituksia.(ei silti ole ylipainoinen). Itseäni ärsyttää, mutta kun muuten hänessä ei ole mitään vikaa en viitsi erota. Päin vastoin muuten olen hänestä hyvin ylpeä. Mielipiteitä? Mitä pitäisi tehdä?

[/quote]Antaa juoda. Saathan tulevaisuudessa kenties lesken eläkkeen jos oot naimisissa ja ellet oo niin mene kiireesti.

Vierailija
17/41 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se 12 aika paljon kerralla. Toisaalta...  Eikö siis juo mitään minään muuna päivänä, ikinä?

Vierailija
18/41 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi AP valitteli että mistä rahat lukioon, ei oo työtä jne. Taitaa olla provoa koko ap.

Vierailija
19/41 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoko hän ne pitkin päivää vai parissa tunnissa. Meillä miehellä saatta mennä lauantaina päivän mittaan se noin 12 kpl, kun leikkaa ruohoa, pilkkoo puita, tekee ruokaa, pesee pyykkii, imuroi, käy kalassa yms. Enkä minä jaksa siitä hikeä ottaa kun "kotityöt" hoituu.

Vierailija
20/41 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 15:02"]

Toi AP valitteli että mistä rahat lukioon, ei oo työtä jne. Taitaa olla provoa koko ap.

[/quote]

So what?! Eiköhän me kaikki vähän olla. Pääasia kuitenkin taitaa olla, että syntyy keskustelua.