Veltoksi sylissä menevä maatiaiskissa
Lieneekö ragdollin verta hänessä? Kun ottaa etujalkojen alta syliin niin valahtaa pitkäksi, veltoksi pötköksi. Hassu.
Kommentit (17)
Hän onko tosiaan hän sellainen että hän noin vaan hänet veteläksi valahduttaa hän?
Minulla oli puoliksi persialainen, joka teki myös noin.
Kyllä hän tosiaan on tuollainen hän. En nimittäin muista ovatko entiset kissani olleet tuollaisia, niistä aikaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Mun ukolla on kans varmaan sama tauti! Komea 22 cm pötkö heittää limat ulos ja kutistuu joksiki 10cm veltoksi lötköksi.
No toki, en huomannut mainota, että yleisesti kaikki sylissäni menevät veltoksi. Ja anteeksi "hän"- sanan käyttö. Koen sen (ehkä Tampereen murretta) paremmaksi eläimelle. "Se" on taas läheisempi, ihmiselle sopiva. Hassua. Ap
Ihana kissa. ❤
Meidän yhdellä lapsuudenkotini kissalla oli sama tapa, mutta se teki sitä vain minun sylissäni. Se oli ihan tavallinen maatiainen. Se meni sylissä veltoksi ja melkein nukahti siihen.
Meilläkin toinen kissa tekee tuota. Ollaan kans mietitty mahtaako siinä olla ragdollia, kun ulkonäkökin menee siihen suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin toinen kissa tekee tuota. Ollaan kans mietitty mahtaako siinä olla ragdollia, kun ulkonäkökin menee siihen suuntaan.
Tämä meidän kissa on perus-mustavalkoinen kissa. Roikkuu lähes metrin mittaisena sylissä. Muuten ei kyllä viihdy pitkään sylissä eikä tule viereen nukkumaan. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun ukolla on kans varmaan sama tauti! Komea 22 cm pötkö heittää limat ulos ja kutistuu joksiki 10cm veltoksi lötköksi.
No toki, en huomannut mainota, että yleisesti kaikki sylissäni menevät veltoksi. Ja anteeksi "hän"- sanan käyttö. Koen sen (ehkä Tampereen murretta) paremmaksi eläimelle. "Se" on taas läheisempi, ihmiselle sopiva. Hassua. Ap
Mää en koe sitä positiivisena jos mua ihmistä. Sanotaan "se". Sopii ei-ihmisille paremmin se. Tälleen täältä Turun lähelt.
Mun maatiaiskissa tekee tuota! En tiedä miksi. Se on myös mustavalkoinen.
Ei tarvi ragdollin geenejä. Riittää että kissa luottaa sitä pitelevään henkilöön.
Joskus lapsena meillä oli tuollainen kisu. Sitä sai sylissä käännellä miten vaan se jopa retkotti selällään ja sen mahaan sai puhallella ja pöristä, joku huonohermoisempi kissa varmaan repis silmät päästä jos tuollaisen tempun tekisi :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mää en koe sitä positiivisena jos mua ihmistä. Sanotaan "se". Sopii ei-ihmisille paremmin se. Tälleen täältä Turun lähelt.
No ohiksena tääl meil nimenomaa Turuspäi kyl sanotaa ihmisist "se" ja lemmikeist ja sit vaik huanekasveist jos omistajas on ihan viherpeukalo ni "hän". Jos sanoo ihmisest "hän" ni se o jotenki korostettuu sillattiin ko et "no HÄN ei kaffest perusta".
Ei liity mitenkään kummemmin ragdolleihin, samoin kuin M-kirjain otsassa on hyvin yleinen eikä liity maine cooniin, eikä pitkä karva tarkoita että kissassa on mitään rotukissaa.
Persialaisristeytykset tunnistaa lytystä naamasta ja samoin olen nähnyt yhden lyhytkarvaisen maine coon -vahinkoristeytyksen, jonka tunnisti erikoisesta laatikkomaisesta kuonon muodosta sekä valtavista korvista, joissa oli tupsut vaikka kissa oli tosiaan lyhytkarvainen.
Noin muuten on kyllä ollut erittäin vaikea tunnistaa rotusekoituksiksi edes niitä varmasti rotukissoista syntyneitä muutamia vahinkopentuja, joita olen rotukissaharrastuksessa pitkään pyörineenä nähnyt. Esim. norjalaisen ja venäjänsinisen risteytyksenä syntyneet olivat täysin maatiaisen näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ohiksena tääl meil nimenomaa Turuspäi kyl sanotaa ihmisist "se" ja lemmikeist ja sit vaik huanekasveist jos omistajas on ihan viherpeukalo ni "hän". Jos sanoo ihmisest "hän" ni se o jotenki korostettuu sillattiin ko et "no HÄN ei kaffest perusta".
Jep, Turussa "hän" on käytössä jos puhutaan hyvin vanhoista, vauvoista, lemmikeistä tai kusipäistä. :D
Vierailija kirjoitti:
Ei liity mitenkään kummemmin ragdolleihin, samoin kuin M-kirjain otsassa on hyvin yleinen eikä liity maine cooniin, eikä pitkä karva tarkoita että kissassa on mitään rotukissaa.
Persialaisristeytykset tunnistaa lytystä naamasta ja samoin olen nähnyt yhden lyhytkarvaisen maine coon -vahinkoristeytyksen, jonka tunnisti erikoisesta laatikkomaisesta kuonon muodosta sekä valtavista korvista, joissa oli tupsut vaikka kissa oli tosiaan lyhytkarvainen.
Noin muuten on kyllä ollut erittäin vaikea tunnistaa rotusekoituksiksi edes niitä varmasti rotukissoista syntyneitä muutamia vahinkopentuja, joita olen rotukissaharrastuksessa pitkään pyörineenä nähnyt. Esim. norjalaisen ja venäjänsinisen risteytyksenä syntyneet olivat täysin maatiaisen näköisiä.
Ei kukaan ole vahinkopentu.
<3 <3
:)