Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen 40v. - mikä on vikana kun miestä ei löydy?

Vierailija
24.05.2013 |

Eli faktat itsestä: Eronnut kuusi vuotta sitten, ei lapsia, eron jälkeen vain yksi suhde joka kesti kahdeksan kuukautta. Akateeminen koulutus ja työpaikka, uraa on tehty ja siihen on käytetty aikaa, mutta enää se uraputki ei ole tärkeä. Ulkonäkö on omasta mielestä ihan ok, en pysäytä liikennettä, enkä satuta kenenkään silmiä. Liikun paljon ja vietän vapaa-ajan ulkoillen ja luonnossa. Tyyliltäni ja vaatetukseltani olen aika rento, ehkä liiankin rento, niin että saatan antaa itsestäni turhankin nuoren tai nuorekkaan kuvan. Arvoiltani taidan olla kallellaan sinne viherhippivasuri suuntaan. Ensitapaamisella taidan antaa itsestäni vähän ujon ja varautuneen kuvan, mutta tutumpien ihmisten seurassa olen aika sanavalmis, tykkään hurtimmastakin huumorista, ja tykkään keskustella ja olla vaikka erimieltäkin asioista.

Tykkäisin sellaisesta vähän rempseämmästä miehestä, mutta minua lähestyvät useimmiten ne enemmän nössykät. Olen yrittänyt olla avoin heillekin, mutta tutustuttuaan paremmin he tuntuvat pelästyvän pois. Tai sitten, niin kuin tuossa kahdeksan kuukauden seurustelusuhteessa, ei siitä lopuksi mitään tullut kummankaan mielestä kun olimme niin epäsuhtainen pari. Varatuilta miehiltä sitten, myös niiltä reippaammilta, olen saanut aika paljonkin kiinnostusta, mutta ei tällä iällä viitsi hukata aikaa sellaiseen.

Mikä vialla? Mikä avuksi?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä sellainen huomio, että jos alat seurustelemaan yli nelikymppisen ikisinkun kanssa niin kyllä siinä saa työtä tehdä että pääsee ede sjotenkin sinuiksi sen ihmisen pinttyneiden tapojen kanssa. Kaveri seurusteli erään 43-vuotiaan miehen kanssa jonka koko elämän täytii golf. Vaikka kaveri itsekin pelaa niin eihän siitä mitään tullut kun mitään muuta ei vapaa-aikaan mahdu ja mies tiuski kaverille jos tämän peli ei kulkenut...

Pelaan itsekin mutta tuo meni ihan överiksi.

Vierailija
22/36 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 11:26"]

En mä ainakaan haluaisi miestä, joka pettää vaimoaan. Saati että haluaisin sellaisen vaimoksi.

[/quote]

Joo ihan jännä kun mun exä petti minua ja meni sitten sen naisen kanssa naimisiin. Olen vähän miettinyt mahtaako jossain vaiheessa olla luottamuspulaa ilmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 11:37"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 11:20"]

Mulla itselläni toimi se, että olen ystävällinen, iloinen, hyväntuulinen, seurallinen jne. Miehet ihastui muhun, koska vaikutin ihmiseltä, jonka kanssa on hyvä olla. Sain monesti siipeenkin kuten me kaikki, mutta se oikea myös löytyi lopulta. Hänkin oli tykännyt aluksi nimenomaan iloisuudestani.

Sitä ennen nuorempana olin vähän paasaajatyyppi, jota miehet pelkäsikin. Piti tavallaan päteä älyllä ja olla sanavalmis, vaikka olin lähinnä rasittava. Siksi halusin varmistaa, ettet mene samaan lankaan. Omat mielipiteet on hyvä juttu, mutta fanaattisuus on kaameaa.

[/quote]

Mulla (olen nro 2) tuo seurallisuus on pieni ongelma. Olen nimittäin aika introvertti tyyppi luonnostani, en kauheasti puhu ylimääräistä vaan sitten vaan kun on asiaa. En kuitenkaan  ole pätkääkään ujo vaan ulosanti on hyvinkin rohkeaa kun sitten on jotain asiaa. Ehkä tämä kombinaatio on juuri se pelottava miesten mielestä. 

Enkä kyllä halua yrittää muuttaa itseäni ihan eri ihmiseksi "kelvatakseni" jollekin - mieluummin yksinkin kuin se että minun täytyisi koko ajan teeskennellä iloista small-talkin juttelijaa. Toivon etttä niitä olisi maailmassa muitakin, ja vielä vapaana, jotka kuten exäni, ihastuisivat minuun juuri minuna, kuten hän sanoi: äärimmäisen energisenä tahtonaisena joka menee ja tekee eikä puhu paskaa :D

[/quote]

Minä olen samanlainen mies. Menen ja teen, enkä välitä mistään smalltalk-etiketeistä. Teen asiat omalla rujolla tavallani. Monia se kummeksuttaa, mutta minkäs teet. Tällainen olen ja muuksi en välittäisi muuttua.

Vierailija
24/36 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 11:52"]

En oikein ymmärrä. Itsekin eronneena ja uusperheen perustaneena olen seurannut 35-40 vuotiaiden ystävieni miehen saanti yrityksiä. Vika on yleensä siinä, että haetaan just sitä mikä ei sovi itselle. Yksi hakee liian komeaa kun itse on ihan tavallinen. Komeat miehet haluaa kaunottaret rinnalleen. Jne. Just räväkkä hakee hissukkaa. Unohtakaa mitkään kriteerit. Tutustukaa ihmisen sydämeen, sieluun, mieleen. Antakaa intuition, vaistojen ja feromonien viedä näyttäisi se vastapuoli miltä tahansa. Yleensä kyllä ulkonäkökin miellyttää jos luonne ja persoona on ihana. Unohtakaa kaikki säännöt ja pelit. Milloin seksiä, kuka soittaa, milloin voi soittaa tai laitta tekstaria yms. Nämä vanhatpiiat on ihankuin teinejä välillä. Hirveän epävarmoja itsestään ja kaikesta mitä voi tehdä, laittaa päälle, puhua yms. Olkaa omia itsejänne!!!

Rakkauden täytteistä kesää <3

[/quote]

Voihan se näinkin olla, mutta en ole kyllä oikein päässyt mihinkään sillä, että antaisin vain vaistojen ja feromonien viedä : ) Sillä konstilla ihastun nimittäin niihin varattuihin ja saavuttamattomiin miehiin. Ihan tietoisesti olen nyt yrittänyt olla välittämättä siitä, että mies ei herätä suurtakaan kiinnostusta välittömästi, ja mennyt sillä linjalla että ensin pitää tutustua ja sitten vasta päättää : ) Ap.

Vierailija
25/36 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 11:52"]

En oikein ymmärrä. Itsekin eronneena ja uusperheen perustaneena olen seurannut 35-40 vuotiaiden ystävieni miehen saanti yrityksiä. Vika on yleensä siinä, että haetaan just sitä mikä ei sovi itselle. Yksi hakee liian komeaa kun itse on ihan tavallinen. Komeat miehet haluaa kaunottaret rinnalleen. Jne. Just räväkkä hakee hissukkaa. Unohtakaa mitkään kriteerit. Tutustukaa ihmisen sydämeen, sieluun, mieleen. Antakaa intuition, vaistojen ja feromonien viedä näyttäisi se vastapuoli miltä tahansa. Yleensä kyllä ulkonäkökin miellyttää jos luonne ja persoona on ihana. Unohtakaa kaikki säännöt ja pelit. Milloin seksiä, kuka soittaa, milloin voi soittaa tai laitta tekstaria yms. Nämä vanhatpiiat on ihankuin teinejä välillä. Hirveän epävarmoja itsestään ja kaikesta mitä voi tehdä, laittaa päälle, puhua yms. Olkaa omia itsejänne!!!

Rakkauden täytteistä kesää <3

[/quote]

Ihanko tosi tuo olisi muka aikuisten ihmisten ongelma? Ei minulla ainakaan tuollaisia tiukkoja kriteerejä ole koskaan ollut, saati että pelaisin jotain ihme suhdepelejä. Eikä kyllä muillakaan tietämilläni nelikymppisinä puolisoa etsivillä ole - jos tyypillä on sellaisia epärealistisia unelmia joskus ollut niin kyllä ne on karisseet kun on jo tajunnut että yksin jää jos ei kelpaa kuin joku tietynlainen: komea, pitkä, koulutettu jne. 

Minusta se ongelma nimenoman on se, että on vaikea löytää edes perus-kunnollista tyyppiä, jonka kanssa henkisellä tasolla synkkaisi riittävästi ja joka haluaisi vakavan parisuhteen. Kaikenlaisia juoppoja, mt-ongelmaisia, pelkän seksin ja seikkailun hakijoita jne kyllä riittää.

Vierailija
26/36 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 11:50"]

Yksi ajatus tähän vielä... Olen huomannut, että usein 40-50 v miehet ovat arvoiltaan ja elämäntavoiltaan hyvin vanhoillisia, kun taas samanikäiset naiset moderneja. Ongelmaa kuvaavat ääriesimerkit on ekologisia arvoja arvostava, kulttuuria harrastava, kasvis- tai jotain eksoottisempaa ruokaa syövä, tasa-arvoa kannattava nainen, joka kohtaa nettitreffeillä lähinnä miehiä joita ei kiinnosta muu kuin käydä töissä, syödä sitä perunaa ja lihasoossia ja nukkua, ja jonka mielestä naisen kuuluu olla "kodinkone" ja miehelle kuuluu lähinnä ehkä jotain remontti- ja ulkohommaa. 

Olen törmännyt itse tuontapaisiin, ja suurin ongelma on että niiden kanssa on mahdoton keskustella koska heitä ei kiinnosta mikään syvällisempi keskustelu, saati "maailmanparantaminen", heidän elämänsä on jo 20 vuotta ehkä kulkenut omia ratojaan eikä mies halua niistä millään tasolla poiketa, paitsi että se rouva olisi kiva löytää siihen vierelle ruoan laittajaksi ja seksikaveriksi.

[/quote]

Totta. Tätä olen pyöritellyt ajatuksissani, että aika monen ikäiseni miehen kanssaan ollaan kuin eri planeetoilta, ajatusmaailmalta, arvoilta ja elämäntyyliltä. Sekin on käynyt mielessä, että ehkä ne naiset jotka välittömästi melkein löytää uuden kumppanin on sitten enimmäkseen kuvaamiesi miesten kanssa paremmin yhteen sopivia. Mutta voi olla ihan omia luulottelujani vain.

Vierailija
27/36 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 11:04"]

Vapaita miehiä kyllä riittää, tällä viikolla oli Hesarissa juttua, että jo Espoossa saati muissa kehyskunnissa Hyvinkäälle saakka, on enemmän vapaita miehiä kuin naisia. Ei siis tarvitse lähteä hakemaan puolisoa Kainuusta.

[/quote]

Suuri sinkkumiesten määrä esim. Espoossa tarkoittaa lähinnä Otaniemessä asuvia teekkareita, jotka lienevät iältään vähän kahdenkympin päälle, ei siis ehkä välttämättä ykkösvaihtoehto nelikymppiselle joka hakee vakavaa suhdetta. Sama aika monessa pääkaupunkiseudun kunnassa, opiskelijamiehiä nuo ovat pääasiassa.

[/quote]

Otaniemi selittää jossakin määrin Espoota, mutta kaupungissa on yli 200 000 asukasta. Mihinkään muuhun kehyskuntaan selitys ei sovi. Esimerkiksi Hyvinkäällä Kone on todella suuri työllistäjä. Sielläkö ne valmistuneet teekkarit lymyää 4-kymppisinä.

Vierailija
28/36 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 12:09"]

Vapaita miehiä kyllä riittää, tällä viikolla oli Hesarissa juttua, että jo Espoossa saati muissa kehyskunnissa Hyvinkäälle saakka, on enemmän vapaita miehiä kuin naisia. Ei siis tarvitse lähteä hakemaan puolisoa Kainuusta.

[/quote]

Suuri sinkkumiesten määrä esim. Espoossa tarkoittaa lähinnä Otaniemessä asuvia teekkareita, jotka lienevät iältään vähän kahdenkympin päälle, ei siis ehkä välttämättä ykkösvaihtoehto nelikymppiselle joka hakee vakavaa suhdetta. Sama aika monessa pääkaupunkiseudun kunnassa, opiskelijamiehiä nuo ovat pääasiassa.

[/quote]

Otaniemi selittää jossakin määrin Espoota, mutta kaupungissa on yli 200 000 asukasta. Mihinkään muuhun kehyskuntaan selitys ei sovi. Esimerkiksi Hyvinkäällä Kone on todella suuri työllistäjä. Sielläkö ne valmistuneet teekkarit lymyää 4-kymppisinä.

[/quote]

Ei muuta kuin Hyvinkäälle sitten, miestä hakemaan : ) Ap.

Vierailija
29/36 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 11:36"]

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 11:31"]

Hmm. käly on 43v, lapseton nainen. Tosi mukava pieninä annoksina mutta parisuhteet kariutuu uskomattomaan mustasukkaisuuteen ja kaikkitietävyyteen. Olisikos ap:ssä jotain samaa?

[/quote]

Mustasukkaisuus on karissut pois vuosien varrella, joskus kaksvitosen olin aika mustis, mutta silloin siihen oli aihettakin ex-miehen kanssa. Eron jälkeen en juuri ole edes päässyt siihen vaiheeseen miesten kanssa, että jotain mustasukkaisuutta voisi ilmaantua. Siinä kahdeksan kuukautta kestäneessä suhteessa mies oli vähän nuorempi ja itseasiassa toivoi, että olisin ollut mustasukkaisempi, hänen mielestä mustasukkaisuuden puute oli välinpitämättömyyttä. Kaikkitietävyydestä en oikein osaa sanoa mitään, en mitenkään heti tunnista sitä itsessäni, mutta muiden mielipiteestä en tiedä. Ap.

[/quote]

Ok, en tarkoittanut olla ilkeä, ajattelin vaan että oletko miettinyt tätä puolta. Kälyn yksi exä on jäänyt meidän perheen hyväksi ystäävksi ja on jossain ohimennen todennut että mustasukkaisuus oli pahinta, myös toinen ex-sulhaskandidaatti on miehelle todennut samaa. Harmi vaan, sillä tiedän että kälyllä on ollut jo vuosia vauvakuume ja taitaa olla aika ajanut sen toiveen ohi :(

Ohis vaan

[/quote]

Ei kun ihan kiva kun kirjoitit ajatuksistasi. Itsehän kyselin ehdotuksia siihen missä vika piilee : ) Itse olen aika valmis jo hyväksymään sen, että omia lapsia ei tule. Jos toisin kävisi, olisin hyvin onnellinen, ja ottaisin ihan mielelläni myös miehen jolla on lapsia.

Vierailija
30/36 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 12:09"]

[/quote]

Suuri sinkkumiesten määrä esim. Espoossa tarkoittaa lähinnä Otaniemessä asuvia teekkareita, jotka lienevät iältään vähän kahdenkympin päälle, ei siis ehkä välttämättä ykkösvaihtoehto nelikymppiselle joka hakee vakavaa suhdetta. Sama aika monessa pääkaupunkiseudun kunnassa, opiskelijamiehiä nuo ovat pä-äasiassa.

[/quote]

[/quote]

Käsittääkseni tuossa tutkimuksessa otettiin huomioon vain 29-31-vuotiaat miehet? Tai ainakin heitä verratiin 26-28-vuotiaisiin? Eli joka tapauksessa varmaankin hieman liian nuoria nelikymppisille, tai mistäs sen tietää.

Oma mieheni on minua kahdeksan vuotta nuorempi, mutten ole vielä ihan neljääkymmentä. Mutta toivottavasti on mukana kuvioissa silloinkin :)

Vierailija
31/36 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei arvon daamit. olen itse todenut monien ulkomailla vietettyjen vuosien jälkeen että daameilla on erityisen vaikeaa lähestyä miestä. tämä minua ihmetyttää sillä sitä helpommin sitä ollaan yksin eikä saada hyvää seuraa,olen itse ajatellut paljon sitä miten voisin jakaa omaa osaamistani ja kielitaitoa hyvässä seurassa kun nämä perhevelvotteet on hoidettu. olisi hienoa vielä jakaa tämä hienon ihmisen kanssa, toivoisin tähän vastausta. terveisin markus setä.

Vierailija
32/36 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä alkaa tilanne olla se, että vaikka nainen pitäisi huolta kropastaan, kasvoistaan, kampauksestaan ja vaatteistaan, niin samantasoista miestä ei saa. Koska hyvännäköiset miehet saa ja haluaa nuorempiakin. Toisaalta kun on itse hoikka ja hyvännäköinen, niin ei pysty väkisin mistään kaljamahasta innostumaan. Niin että jos ei pelkkä seksiseura käy (jota kyllä on kaikista ikäluokista tarjolla) niin yksin on oltava.

Vierailija
33/36 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 10:57"]

Joskus olen saanut myös sellaista palautetta että täytyy olla jotain erityistä vikaa ikäisessäni naisessa joka ei ole lapsia hankkinut.

[/quote]

Joidenkin mielestä on vikaa, jos lapsia on tai ei ole. Mikään ei kelpaa, kun ollaan niin epävarmoja omasta itsestään miehenä.

Vierailija
34/36 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ulkomaalaiset ovat suuressa suosiossa? 

Vierailija
35/36 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 00:21"]

Nelikymppisenä alkaa tilanne olla se, että vaikka nainen pitäisi huolta kropastaan, kasvoistaan, kampauksestaan ja vaatteistaan, niin samantasoista miestä ei saa. Koska hyvännäköiset miehet saa ja haluaa nuorempiakin. Toisaalta kun on itse hoikka ja hyvännäköinen, niin ei pysty väkisin mistään kaljamahasta innostumaan. Niin että jos ei pelkkä seksiseura käy (jota kyllä on kaikista ikäluokista tarjolla) niin yksin on oltava.

[/quote]

Tuossa osa ongelmaa. Jos nainen treenaa ja laittautuu niin jos kuitenkin tarjolla on vain sitten taikinavartalosia miehiä jotka eivät sytytä niin aika turhalta tuntuu.  Eli naisten tulisi huolehtia ihan hirveästi itsestään, mutta jos mies sen tekee niin ei kuitenkaan valiste sitä vanhempaa naista.

Tässä syy miksi moni vanheneva nainen ei viitsi välittää enää ulkonäöstä miesten takia, se ei hyödytä.

Oman terveyden takia kannattaa huolehtia.

Mutta kannattaa hakea mies muualta kuin suurista kaupungeista paikoista joissa miehiä enemmän.

Vierailija
36/36 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten sinkku ilmiö ei johdukaan naisista vaan liian krantuista miehistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi