48-vuotias tätivartaloinen hakee itseään ja tyyliään
Ongelma on se, että päähän ei millään mahdu, etten enää ole nuori. Inhoan tätiluukkia ja vartalo on kuitenkin plösö omena, jota isot rinnat korostavat.
Olisiko täällä tyylitaitureita auttamaan naista hädässä?
Kommentit (24)
Mulla ei ole omenavartaloa. Mä käytän farkkuja ja paitaa.
N50
Vierailija kirjoitti:
Isot rinnat on vaikeat pukeutumismielessä. Töissä jakkupukupakko ja tosi vaikeaa löytää jakkua jossa ei näytä lihavammalta kuin onkaan. Rinnat suuret joten jakusta otettava liin iso koko ja sitten näyttää teltalta.
Suuren vaatteen voi aina pienentää (tai pienennyttää ompelijalla) paremmin istuvaksi. Itsekin teen usein niin suuren rinnanympäryksen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Hame, korkkarit ja istuva pusero joustavaa kangasta (ainakin rintojen kohdalta).
Myös mekko toimii kesällä. Kunhan vyötärö on oikeassa kohdassa, maha jää laskoksiin piiloon. Yläosa istuva, ei mikään liian iso teltta.
Avara pääntie ja isoja kuoseja puseroon, tummat istuvat housut (elastaani on niin ihana keksintö). Ja aina nätit kengät.
Älä vaan niitä tanttatunikoja ala käyttää. Äläkä legginsejä...
Muista hiukset, hyvä väri ja leikkaus.
Hoida kädet ja kynnet.
Itse en koskaan käytä jakkua vaan linjakasta neuletakkia. Meni työnantajallekin läpi, kun näytin ettei rinnat mahdu jakkuun, olen tyylikkäämpi neuletakissa.
Mene kauppaan jossa on tyylipalvelu. Esim. Sokoksilla on ainakin ollut.
Kiitos en tosiaan tykkää tunikoista, enkä ole niitä koskaan käyttänyt. Mun mielestä ne oikein korostavat pyöreyttä. Onneksi en ole persjalkainen tai lyhyt, eli jotain hyvääkin olen löytävinäni. En jotenkin ole koskaan osannut laittaa hiuksia saati kynsiäni. Ehkä niistä olisi hyvä aloittaa.
Mä olen juurikin pitänyt farkkuja ja neulepuseroita, mutta jotenkin ne ei tunnu myöskään istuvan ja tosiaan ne tuntuvat korostava tätiyttä.
Taidan myös katsella pyöreiden julkkisten pukeutumistyyliä. Kiitos sii s vinkeistä.
Ei tuo kyllä ole se mitä useimmat tätityylillä tarkoittaa. Tuo on vaan homssuisen ihmisen tyyli, jota esiintyy niin nuorilla kun vanhoilla. Toimistotyössä olevat tätit ei juuri koskaan ole tuollaisia, vaan menee suurin osa kahteen luokkaan: joko nuo klassiset ja ylijärkevät/eleettömät pukeutujat, ja sitten on se Nanso/Gudrun Sjöden/Desigual väritunika- ja mekkotädit. Molemmat ryhmät katsoo kyllä mitä päälleen laittaa, vaatteet ei ole virttyneitä tai ryppyisiä tms, mutta ne vaan on tätityyliä.