Isä armeijaan
Lapseni isä (27v) on lähdössä armeijaan nyt tulevana kesänä. Meillä on yhteinen poika, iältään kohta neljä vuotta. Kysyisin että miten muut ovat vastaavasta tilanteesta selvinneet, kun arki menee sekaisin ainakin kuudeksi kuukaudeksi.
Ai miksikö inttiin näin vanhana? Elämää ei vaan aina voi suunnitella aukottomasti, valitettavasti. Voi arvata miten mieluusti mieheni on lähdössä 18v nulikoiden keskelle, mutta toisaalta katsoo palveluksen velvollisuudekseen eikä yritä pyristellä vastuusta.
Kommentit (6)
Miten se menisi sekaisin? Tietysti jos teet vuorotyötä, tarvitset apua lapsen hakemisessa ja viemisessä, kun ei ole arkena toista vanhempaa. Muuten se aika on ihan kasvattava kokemus, kyllä sinä pärjäät. KÄsittääkseni saatte perhe-etuuksiakin, esim. kaveriperhe osti avustuksilla hienon kerrossängyn lapsilleen. Ja nykyarmeijasta pääsee joka vkl lomille ja puolessa vuodessa kokonaan kotiin, kyllä se menee. Ennen sitä vain läheteltiin rakkauskirjeitä postissa, kännykkä- ja läppäriaikana voitte olla puheissa joka ilta.
Olin itse suunnilleen samanikäinen (5v) kun isäni meni armeijaan. Edelleen muistan miten ahdistunut ja surullinen olin kun isä lähti sunnuntaina takaisin ja tiesi ettei nähdä pitkään aikaan. Tuolloin tosin ei päässyt joka viikonloppu lomille.
Ikävää, mutta minkäs tuolle voi. Oma mieheni tekee paljon viikon-kahden työmatkoja, sehän lopulta on melkein sama asia jos haluaa siltä kantilta katsoa.
2 kommentoi vielä, että älä murehdi asioita joille et voi mitään. Asennoidut niin että kyllä te pärjäätte koska muuta mahdollisuutta ei ole. Ja tuo on elämän "hankaluuksista" vielä pienimmästä päästä. Tsemppiä, se aika menee äkkiä!
Mulla on melkein saman ikäinen poika, ja isänsä olisi lähdössä rauhanturvaajaksi lähitulevaisuudessa. Olisi kiva kuulla miten teillä, ap, tämä kesä menee, koska vähän samankaltainen tilanne meillä sitten edessä.
Meillä sama tilnne! Ainut vaan että lapsi täyttää juuri ennen 1v ja toinen on tulossa tammikuussa. Mahtaakohan niin pieni ymmärtää en että isä on poissa kokoajan? Nyt mies tekee paljn töitä eli ei ole kotona oikeen kun nukkmassa... anteeksi virheet, kirjotan puhelimella :)
Miten se arki menee sekaisin? Käyhän se mies sieltä lomilla, ihan hyvin te pärjäätte, lapsikin on noin iso.