Mitä sellaisia arveluttavia etätyötapoja sinulle on kehittynyt, joista joudut luopumaan syksyllä?
Minulla:
- ruoan jälkeiset päiväunet tietokoneen näytön vieressä
- Outlookin status-merkkivalon manipulointi niin, että se näyttää jotain muuta kuin vihreää vaikka en olisikaan varattu
- erikaiset kotiaskareet (kaupassakäynti, siivous yms.) työajalla
- vauva-palstalla oleskelu aikaa kuluttamassa.
Kommentit (33)
Onneksi etätyöt ovat meillä ihan normaalia, joten mistään ei tarvitse luopua. Syön lounaan työtä tehdessä, joten käytän lounastunnin johonkin muuhun, tai lopetan päivän aikaisemmin. Juon kahvia töitä tehdessä, joten kahvitauoksi luen sen, että hoidan pyykit, tiskit tai käyn läheisessä kaupassa nopeasti jos tarvitsee. Osa palavereista hoituu samalla lenkkeilen. Itse olen tehokkaampi kotona kun työpaikalla, vaikkakaan en kokonaan etätöitä tekisi, kaipaan kuitenkin niitä oikeita kahvitaukoja ja yhteisiä lounaita.
-koko päivä kylpytakissa, kuulokkeen sanka hiuspantana 😊
- en oo meikannut kuukausiin..
-just tuo seksi päivällä, paaaljon parempaa kuin illalla väsyneenä
-kaapit on saanut hyvin siivottua työpäivän lomassa..
Vierailija kirjoitti:
Alasti työskentely ja päiväunet.
Pirkko, et ole peittänyt kameraasi,
t. Esimiehesi
Mulle ei etätyöskentely sovi myöskään, ellei ole oikeasti pakollisia deadlineja joka päivä.
Jos on yhtään sellaista, että tämä ei ole niin tärkeää, niin menee kyllä ihan lorvailuksi koko homma.
Runkkaus lounaan jälkeen. Parasta rentoutumista ja pitää lihakset hyvässä kunnossa!
En ollut etätöissä, mutta etäkoulussa parasta oli kun sai herätä 5 min ennen ensimmäisen kokouksen alkamista. Välillä huomasin vasta lounaalla, että minulla on vielä yöpuku päällä, hiukset harjaamatta ja hampaat pesemättä. En siis pitänyt kameraa päällä etätunneilla. Pari kertaa huomasin kahdeksan aikaan illalla etten tehnyt jonkun aineen (kaikkia) tehtäviä ja tein ne seuraavana päivänä. Etäkoulu oli kyllä kivempaa kuin lähiopetus :)
Kaikki te, jotka syötte lounasta työn ohessa: MUISTAKAA PUHDISTAA NÄPPIS JA HIIRI SÄÄNNÖLLISESTI!
Sitä ei siinä itse huomaa, mutta jouduin kerran töissä siivoamaan Sellaisen ihmisen työpistettä, joka söi ”työn ohella”. Ja hyi yök! Sitä murujen ja tahman määrää, mikä se näppiksessä oli! Se tarrasi pöytäänkin kiinni talmallaan.
-kunnon kotiruoan kokkailu työpäivän aikana
-päiväunet lounastauolla
-saldon kerryttäminen tekemällä jotain ihan muuta kuin töitä
-runkkailu ja ruokailu koneen ääressä
-hiiren heiluttelu pelkästään sen takia, että näkyisin Teamsissä "aktiivisena" (langaton hiiri on tässä kätevä)
Joo kyllähän se harmittaa toimistotyöhön paluu, mutta jospa se toinen aalto tulisi jo pian.
Vierailija kirjoitti:
Runkkaus lounaan jälkeen. Parasta rentoutumista ja pitää lihakset hyvässä kunnossa!
Mutta, eikö sitä voi käydä työpaikalla vessassa vatkaamassa.
Ihme jos työpaikkanne pysyvät pystyssä ja tuottavina jos meno on tollasta...
Tulen kaipaamaan: Saa olla hiukset pörrössä edellisillan saunan jälkeen. Ei meikkiä. Vaatteet mitä sattuu (paitsi jos ollaan videoyhteydellä). Aamujumppa tai lenkki - en ikinä jaksa/ehdi normaalisti. Hitaat aamutoimet. Kahvitauko ulkona terassilla. Ei työreissuja asiakkaille (hoituu etänä nekin). Välillä lounaan jälkeen työntekoa läppärillä sohvalla maaten.
Rennompaa ja enemmän aikaa kun ei työmatkoihin mene aikaa.
Kaipaan kyllä jo seuraakin mutta etätöitä saa normaalistikin tehdä runsaastikin jos haluaa.
Kuuntelen taustalla podcasteja silloin kun en ole puhelimessa tai teams-palaverissa. Työpaikalla joudun kuuntelemaan työkaverien jorinoita avokonttorissa.