Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sellaisia arveluttavia etätyötapoja sinulle on kehittynyt, joista joudut luopumaan syksyllä?

Vierailija
15.07.2020 |

Minulla:
- ruoan jälkeiset päiväunet tietokoneen näytön vieressä
- Outlookin status-merkkivalon manipulointi niin, että se näyttää jotain muuta kuin vihreää vaikka en olisikaan varattu
- erikaiset kotiaskareet (kaupassakäynti, siivous yms.) työajalla
- vauva-palstalla oleskelu aikaa kuluttamassa.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväunet lounastauolla. Töissä ei varmaankaan voi heittää pitkäkseen ja syödä sitten työn ohessa.

Vierailija
2/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Lenkkeily ennen työpäivää, käytän siis normaalisti työmatkaan kuluvan ajan lenkkeilyyn nyt

- Ilman housuja hengailu työaikana

- Pahin: ”tekniset ongelmat” kun kokoukset venyvät liian pitkiksi :D kun jostain turhasta asiasta ollaan jauhettu jo puoli tuntia, esitän että koneeni sammui yhtäkkiä tai nettiyhteys katkesi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan tehdä 50 % etätyötä jatkossa eli aika paljon samoilla mennään. 

Vierailija
4/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opettanut kissan painelemaan näppäimistöä. Itse olen viettänyt kissanpäiviä.

Vierailija
5/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusta asti alkava juopottelu. Joka päivä.

Vierailija
6/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä tehnyt etätöissä ihan oikeasti töitä, niin ei kai kuuluisi vastata trolliketjuun.

Mutta eniten kaipaan nyt toimistoon palattuani sitä, että sain viettää koko päivän mukavissa housuissa. Pukeuduin vain vyötäröstä ylöspäin toimistovaatteisiin puhelinpalsujen varalta, mutta jalassa saatoin pitää pehmeät flanellihousut tai jotkut lökögolleget. Sitä kaipaan.

Vierailija
7/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Ilman housuja hengailu

- Kotitöiden ja työtöiden vuorottelu

- liikunta ennen töiden tekoa

- yhteinen aamupala puolison kanssa

Vierailija
8/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä tehnyt etätöissä ihan oikeasti töitä, niin ei kai kuuluisi vastata trolliketjuun.

Mutta eniten kaipaan nyt toimistoon palattuani sitä, että sain viettää koko päivän mukavissa housuissa. Pukeuduin vain vyötäröstä ylöspäin toimistovaatteisiin puhelinpalsujen varalta, mutta jalassa saatoin pitää pehmeät flanellihousut tai jotkut lökögolleget. Sitä kaipaan.

Miksi puhelinpalavereihin pitää pukeutua?

Vierailija
9/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jotkut lökögolleget

Rohkeasti golitzit toimistolle jalkaan vaan

Vierailija
10/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alasti työskentely ja päiväunet.

Vierailija
11/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväpanot ja ilman rintsikoita oleminen.

Vierailija
12/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päiväpanot puolison kanssa. Jäivät harmittavasti ainostaan muutamaan kertaan, kiitos koulujen siirtymisen etäkouluun.

Vierailija
13/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopottelu- ja kissasihteeriviestiä lukuunottamatta oikeastaan kaikki mitä tässä ketjussa on tähän asti mainittu on oikeasti tosi hyviä ja jopa tärkeitä tapoja, jotka lisää luovuutta ja viihtyvyyttä. Ja onhan se kissakin hyvä olla työssä mukana, en sitä sano :) Toivottavasti työnantajat suhtautuisi entistä avoimemmin etätyöhön jatkossakin. Ihmiset tekee töitä paljon paremmin levänneinä ja iloisina.

Vierailija
14/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Lenkkeily ennen työpäivää, käytän siis normaalisti työmatkaan kuluvan ajan lenkkeilyyn nyt

- Ilman housuja hengailu työaikana

- Pahin: ”tekniset ongelmat” kun kokoukset venyvät liian pitkiksi :D kun jostain turhasta asiasta ollaan jauhettu jo puoli tuntia, esitän että koneeni sammui yhtäkkiä tai nettiyhteys katkesi

Sielun sisareni! Mäkin tipun kokouksista teknisten ongelmien takia jos venyyyyyy.

Vierailija
15/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalassa työskentely.

Vierailija
16/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Ilman housuja hengailu

- Kotitöiden ja työtöiden vuorottelu

- liikunta ennen töiden tekoa

- yhteinen aamupala puolison kanssa

Miksi nämä olisivat epäilyttäviä? Kun totuin etätöihin, huomasin saavani jopa enemmän aikaan kuin toimistolla. Sain elää oman rytmini mukaan. Herään viideltä ja sain aloittaa työt jo kello 6. Aluksi arastelun lähettää sähköposteja niin aikaisin, mutta mitä väliä. Kymmeneltä kävin usein lenkillä ja sitten suihkussa ja lounaalla. Kello 13 taas pirteänä koneen ääressä.

Löysissä verkkareissa tuli oltua koko päivä. Tietynlainen luovuus kuitenkin kärsi. Toivoisin, että tulevaisuudessa voisi olla 1-2 päivää etätöissä. Minullakin työmatka kestää tunnin suuntaansa.

Vierailija
17/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 minuutin tauot kymmenen minuutin välein. Tosin huomasin itse aika aikaisin että etätyö ei sovi minulle niin menin takaisin toimistolle.

Vierailija
18/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkeinpä kaikkea jäisin kaipaamaan mitä tässäkin ketjussa on mainittu. Siksipä irtisanouduin viime viikolla ja vaihdoin työpaikkaan jossa saan tehdä jatkossa pelkkää etätyötä.

Vierailija
19/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkeinpä kaikkea jäisin kaipaamaan mitä tässäkin ketjussa on mainittu. Siksipä irtisanouduin viime viikolla ja vaihdoin työpaikkaan jossa saan tehdä jatkossa pelkkää etätyötä.

Tämä on minunkin haaveeni. Olisi ihanaa jäädä tekemään töitä kotiin. Paljon enemmän aikaa liikuntaan ja harrastuksiin, eikä tarvitse kuunnella työkavereiden juttuja.

Vierailija
20/33 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jatkuu etätyöt. Todettiin niin hyväksi ratkaisuksi, että muutetaan pienempiin toimitiloihin eikä sinne tule kenellekään omaa työpistettä. Toimistollakin saa työskennellä edelleen ja siellä on työtiloja, mutta jatkossa kaikki ei mahdu kerrallaan paikalle kuin kokoustiloihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme