Mitä sellaisia arveluttavia etätyötapoja sinulle on kehittynyt, joista joudut luopumaan syksyllä?
Minulla:
- ruoan jälkeiset päiväunet tietokoneen näytön vieressä
- Outlookin status-merkkivalon manipulointi niin, että se näyttää jotain muuta kuin vihreää vaikka en olisikaan varattu
- erikaiset kotiaskareet (kaupassakäynti, siivous yms.) työajalla
- vauva-palstalla oleskelu aikaa kuluttamassa.
Kommentit (33)
- Lenkkeily ennen työpäivää, käytän siis normaalisti työmatkaan kuluvan ajan lenkkeilyyn nyt
- Ilman housuja hengailu työaikana
- Pahin: ”tekniset ongelmat” kun kokoukset venyvät liian pitkiksi :D kun jostain turhasta asiasta ollaan jauhettu jo puoli tuntia, esitän että koneeni sammui yhtäkkiä tai nettiyhteys katkesi
Alan tehdä 50 % etätyötä jatkossa eli aika paljon samoilla mennään.
Olen opettanut kissan painelemaan näppäimistöä. Itse olen viettänyt kissanpäiviä.
Aamusta asti alkava juopottelu. Joka päivä.
Olen kyllä tehnyt etätöissä ihan oikeasti töitä, niin ei kai kuuluisi vastata trolliketjuun.
Mutta eniten kaipaan nyt toimistoon palattuani sitä, että sain viettää koko päivän mukavissa housuissa. Pukeuduin vain vyötäröstä ylöspäin toimistovaatteisiin puhelinpalsujen varalta, mutta jalassa saatoin pitää pehmeät flanellihousut tai jotkut lökögolleget. Sitä kaipaan.
- Ilman housuja hengailu
- Kotitöiden ja työtöiden vuorottelu
- liikunta ennen töiden tekoa
- yhteinen aamupala puolison kanssa
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä tehnyt etätöissä ihan oikeasti töitä, niin ei kai kuuluisi vastata trolliketjuun.
Mutta eniten kaipaan nyt toimistoon palattuani sitä, että sain viettää koko päivän mukavissa housuissa. Pukeuduin vain vyötäröstä ylöspäin toimistovaatteisiin puhelinpalsujen varalta, mutta jalassa saatoin pitää pehmeät flanellihousut tai jotkut lökögolleget. Sitä kaipaan.
Miksi puhelinpalavereihin pitää pukeutua?
Vierailija kirjoitti:
jotkut lökögolleget
Rohkeasti golitzit toimistolle jalkaan vaan
Päiväpanot ja ilman rintsikoita oleminen.
Päiväpanot puolison kanssa. Jäivät harmittavasti ainostaan muutamaan kertaan, kiitos koulujen siirtymisen etäkouluun.
Juopottelu- ja kissasihteeriviestiä lukuunottamatta oikeastaan kaikki mitä tässä ketjussa on tähän asti mainittu on oikeasti tosi hyviä ja jopa tärkeitä tapoja, jotka lisää luovuutta ja viihtyvyyttä. Ja onhan se kissakin hyvä olla työssä mukana, en sitä sano :) Toivottavasti työnantajat suhtautuisi entistä avoimemmin etätyöhön jatkossakin. Ihmiset tekee töitä paljon paremmin levänneinä ja iloisina.
Vierailija kirjoitti:
- Lenkkeily ennen työpäivää, käytän siis normaalisti työmatkaan kuluvan ajan lenkkeilyyn nyt
- Ilman housuja hengailu työaikana
- Pahin: ”tekniset ongelmat” kun kokoukset venyvät liian pitkiksi :D kun jostain turhasta asiasta ollaan jauhettu jo puoli tuntia, esitän että koneeni sammui yhtäkkiä tai nettiyhteys katkesi
Sielun sisareni! Mäkin tipun kokouksista teknisten ongelmien takia jos venyyyyyy.
Vierailija kirjoitti:
- Ilman housuja hengailu
- Kotitöiden ja työtöiden vuorottelu
- liikunta ennen töiden tekoa
- yhteinen aamupala puolison kanssa
Miksi nämä olisivat epäilyttäviä? Kun totuin etätöihin, huomasin saavani jopa enemmän aikaan kuin toimistolla. Sain elää oman rytmini mukaan. Herään viideltä ja sain aloittaa työt jo kello 6. Aluksi arastelun lähettää sähköposteja niin aikaisin, mutta mitä väliä. Kymmeneltä kävin usein lenkillä ja sitten suihkussa ja lounaalla. Kello 13 taas pirteänä koneen ääressä.
Löysissä verkkareissa tuli oltua koko päivä. Tietynlainen luovuus kuitenkin kärsi. Toivoisin, että tulevaisuudessa voisi olla 1-2 päivää etätöissä. Minullakin työmatka kestää tunnin suuntaansa.
20 minuutin tauot kymmenen minuutin välein. Tosin huomasin itse aika aikaisin että etätyö ei sovi minulle niin menin takaisin toimistolle.
Melkeinpä kaikkea jäisin kaipaamaan mitä tässäkin ketjussa on mainittu. Siksipä irtisanouduin viime viikolla ja vaihdoin työpaikkaan jossa saan tehdä jatkossa pelkkää etätyötä.
Vierailija kirjoitti:
Melkeinpä kaikkea jäisin kaipaamaan mitä tässäkin ketjussa on mainittu. Siksipä irtisanouduin viime viikolla ja vaihdoin työpaikkaan jossa saan tehdä jatkossa pelkkää etätyötä.
Tämä on minunkin haaveeni. Olisi ihanaa jäädä tekemään töitä kotiin. Paljon enemmän aikaa liikuntaan ja harrastuksiin, eikä tarvitse kuunnella työkavereiden juttuja.
Meillä jatkuu etätyöt. Todettiin niin hyväksi ratkaisuksi, että muutetaan pienempiin toimitiloihin eikä sinne tule kenellekään omaa työpistettä. Toimistollakin saa työskennellä edelleen ja siellä on työtiloja, mutta jatkossa kaikki ei mahdu kerrallaan paikalle kuin kokoustiloihin.
Päiväunet lounastauolla. Töissä ei varmaankaan voi heittää pitkäkseen ja syödä sitten työn ohessa.