Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivoisin, että teinijonne muuttaisi jo kotoa pois, olen varmaan huono äiti (myös) siksi.

Vierailija
15.07.2020 |

Mutta joo, ikää jonnella 18,5v ja ei merkkiäkään omasta halusta muuttaa omilleen.
Jätti lukion kesken ja opiskelee ammatillisella puolella, valmistumiseen menee vielä n.2v
En vain jaksaisi enää, muuttaisi omilleen ja tekisi itse kaiken mitä nyt ei "tarvitse" tai "halua" tai "jaksa" tai "välitä" tai "kiinnosta" tehdä ja kustantaisi itse enemmän elämistään.
Juu paska olen eli sitä ei tarvitse tulla sanomaan, mutta olenpahan vain väsynyt paska.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No etkä ole. Mä toivon välillä 13 vuotiaani olevan niin vanha että muuttaisi jo pois.

Vierailija
2/32 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta palvelu ja ala päättäväisesti mutta rakkaudella valmistamaan sitä omilleen muuttoon. Se on osa vanhemmuutta.

Ja jos häntä ei kiinnosta esim. kotityöt, ei sinuakaan kiinnosta onko hänellä puhdasta vaatetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoo lastaan teinijonneksi!

Vierailija
4/32 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo varmasti kovin harvinaista ole. Itse muutin jo 16-vuotiaana pois kotoa kun sekä äitiäni että minua ahdisti hemmetisti enää asua yhdessä. Oli jatkuvaa vänkäämistä, riitää, hermot kireällä. Ongelmat loppui heti, kun pääsin itsenäisesti asumaan omaan asuntoon.

Vierailija
5/32 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Murrosikä on sitä varten, että se kypsyttää sekä lapset että vanhemmat, muutan kummatkaan eivät älyäisi eivätkä haluaisi itsenäistyä. Mulla oli tyttö, mutta eikös tuonikäinen ole kohta lähdössä palvelukseen ja siinä looginen kohta muuttaa kotoa?

Vierailija
6/32 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehen sisko ja sen mies. Heidän lapsensa mopojonne 16 v, mörökölli 14 v ja hissunkissu 11 v.

Vierailija
7/32 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provoileva miesvihaaja.

Vierailija
8/32 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt äkkiä omilleen, kohta se tuo likkakaverinsakin sinun takapihallesi telttailemaan.

Vierailija
9/32 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole. Murrosikä on sitä varten, että se kypsyttää sekä lapset että vanhemmat, muutan kummatkaan eivät älyäisi eivätkä haluaisi itsenäistyä. Mulla oli tyttö, mutta eikös tuonikäinen ole kohta lähdössä palvelukseen ja siinä looginen kohta muuttaa kotoa?

Ai tosiaan, koulu kesken. No sen jälkeen lähtee, lempeästi tuupaten jos ei muuten. Osallista kotona, saat apuja.

Vierailija
10/32 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulema joo armeijan aikana ei itse pidä vuokraa alokkaan maksaa, mutta toisaalta eipä kai sitä luukkua ole järkevää etsiä ja yrittää löytää siksi, että olisi armeijan ajan tyhjänä? Onhan sitä kiva sitten nähdä ja ruokkia ym kun sieltä lomilla käy, kai...

Täällä pk-seudulla on kiven alla pienten vuokraluukkujen saaminen, ainakin sellaisten joita voisi yrittää saada maksettua..

Ap

Vierailija
11/32 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat fiilikset, kotona vielä kuopus, kohta 19 v tyttö. Viettää aikaa enimmäkseen omissa oloissaan ja jättää 'all-inclusive-hotellin' pyörittämisen minulle. (Joo, oma vika, kun en ole vaatinut osallistumaan enemmän kotitöihin). Odotan innolla (ja haikeudella!) sitä päivää, kun muuttaa omilleen.

Vierailija
12/32 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuo varmasti kovin harvinaista ole. Itse muutin jo 16-vuotiaana pois kotoa kun sekä äitiäni että minua ahdisti hemmetisti enää asua yhdessä. Oli jatkuvaa vänkäämistä, riitää, hermot kireällä. Ongelmat loppui heti, kun pääsin itsenäisesti asumaan omaan asuntoon.

Millaiset ovat välinne nykyään? Minun tyttäreni käänsi kaiken murrosikäisen kipuilunsa minua vastaan. En ollut mitenkään erityisen ankara, mutta halusin tietää, missä alaikäinen liikkuu. En päästänyt 15-vuotiasta esim. yöksi vain ” kaverille”, jos en tiennyt kaverin nimeä. Oli sitä mieltä, etten luota ja rajoita liikaa. Välit nyt hiukan parantuneet, kun on jo täysi-ikäinen.

Vierailija
13/32 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks ihmeessä tekee lapsia, kun niitä ei halua ja niistä pitää päästä eroon mahdollisimman pian? Onko ns yhteiskunnan painostuksesta? Ja toi nimittely? Tiedätkö että teinijonne ei ole kovin kivasti sanottu? Ymmärtäisi jos naapuri sanoo niin esimerkiksi mopoiluun hermostuneena, mutta oma äiti. Kaikkien ei pitäisi lisääntyä.

Vierailija
14/32 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samat fiilikset, kotona vielä kuopus, kohta 19 v tyttö. Viettää aikaa enimmäkseen omissa oloissaan ja jättää 'all-inclusive-hotellin' pyörittämisen minulle. (Joo, oma vika, kun en ole vaatinut osallistumaan enemmän kotitöihin). Odotan innolla (ja haikeudella!) sitä päivää, kun muuttaa omilleen.

Hei, tsemppiä sinnekin. Mun patalaiskasta sottapytystäni kuoriutui kodinhengetär omassa huushollissaan, motivaatio on kuulemma ihan eri. Niin kai se itseläkin ainanaan. :D

Vierailija
15/32 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinijonne. Kamala nimitys lapselle. KAMALA!

Tuli jotenkin paha mieli. 

Yleensäkin asiasta, eikö se ole myös lapsen koti? Missä vaiheessa lapsi lakkaa olemasta perheen jäsen eli koti ei olekkaan enää koti? Tosi kummaa!

Vierailija
16/32 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaa joku nainen viettelemään se. Tossahan se toisessa ketjussa jo halvinta naista etsii.

Vierailija
17/32 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti lapsen oikeus saada elatusta vanhemmiltaan päättyy, kun hän täyttää kahdeksantoista vuotta, MUTTA lapsen elatuksesta annetun lain mukaan vanhemmat kuitenkin vastaavat lapsen koulutuksesta aiheutuvista kustannuksista myös täysi-ikäisyyden saavuttamisen jälkeen.

Vierailija
18/32 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin tuossa iässä äiti ja naimisissa, asuttiin omassa talossa. Kukin kehittyy aikanaan tai sitten ei.

Vierailija
19/32 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teinijonne. Kamala nimitys lapselle. KAMALA!

Tuli jotenkin paha mieli. 

Yleensäkin asiasta, eikö se ole myös lapsen koti? Missä vaiheessa lapsi lakkaa olemasta perheen jäsen eli koti ei olekkaan enää koti? Tosi kummaa!

No höh, ihan turhaa loukkaannuit teinijonnen puolesta, voihan olla, että sillä on niin hyvä itsetunto, että kutsuu itse itseään teinijonneks. Ei kaikki "haukku" ole haukkua.

Itsekin sanoin siskoni kummilasta söpöksi pötköksi niin heti oltiin loukkaantumassa, ettei ole mikään pötkö. No anteeksi saatana jos se söpö ei siinä lievittänyt asiaa niin ole sitten herkkänahkainen. Jos toinen ihan vilpittömästi hellittelee toista lempinimellä ja toinen vetää herneet nenään niin ei ole enää mun ongelma.

Vierailija
20/32 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän voi hakea HOASin kämppää. Itse tuuppasin 18v teinijonnen pihalle kun kyllästyin sen perseilyyn. Joutui sitten pikavauhtia aikuistumaan ja alkamaan tekemään kaikkia niitä asioita joita kotona asuessaan "ei jaksanut, ei huvittanut, ei kiinnostanut" jne. Ero teki molemmille hyvää, hulluiksi oltaisiin tultu jos samassa huushollissa oltaisiin asumista enää jatkettu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi