Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö mun tosiaan äitiyslomalla tehdä kaikki kotityöt?

Vierailija
15.07.2020 |

Miten teillä tehdään? Ymmärtäisin jos mies elättäisi meidät mutta pärjään ihan samaan tapaan noilla Kelan tuilla kuin aiemminkin, maksetaan kaikki 50/50.

Eilen imuroin kämpän kahdesti, pesin koiran, tyhjensin ja täytin tiskikoneen. Siltikään en kuulemma mitään ollut tehnyt! Miehen tultua käytin koiran lenkillä, joka sekin oli väärin kun mies joutui taas ”töihin” heti töistä tultuaan, eli lasta vahtimaan. Kummasti lapsenhoito ei ole työtä kun minusta on kyse, mut hänelle se sit sitä on.

Mies sanoo että hän voi jäädä lapsen kanssa kotiin, jos mä menisin töihin. Veikkaan että saisin joka päivä tulla kaaokseen kotiin.

Kommentit (142)

Vierailija
141/142 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kotitöitä ja ruokaa sen mukaan mitä ehdin jaksan ja viitsin. Välillä toinen tekee kaikki kotityöt välillä toinen, vaihtelee tosi paljon, eikä ole mitään vuoroja. Ainoa sääntö on, että vauvan päiväunien aika on mun/meidän aikaa, sillon en hoida mitään siivouksia tai pyykkäyksiä. Sama juttu viikonloppusin, tehdään yhdessä jotain kun vauva nukkuu, eikä siivota tms. Ihmettelen kyllä kovasti naisia, jotka kuntelee tuollaista lapsellista kiukuttelua. Mun mies ei todellakaan vinkuisi tiskien tai ruokien perään, päin vastoin joka päivä kiittää kun jaksan hoitaa vauvaa. Jos joutuu lähtemään työtapaamiseen niin tuo aina jotain kivaa tullessaan. Joko meille lounasta tai mulle kukkia tai meille illaksi herkkuja. Mies myös itse haluaa syöttää lapsen aina aamuisin ennen töitä, koska työpäivän syötän poikkeuksetta minä.

Olen myös sikäli onnellinen, että mies on hoitanut kakkavaipoista 80-90%. Hän on melkein päivittäin kotona töissä ja hoitaa vauvaa ja aidosti haluaa olla vauvan kanssa aina kun töiltään ehtii.

N32

Vierailija
142/142 |
16.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset jo teinejä, mutta ketju kyllä toi mieleen vauva-ajat, ja aika monta ajatusta. Kun tytöt olivat pieniä eivät nukkuneet ja aina menossa, nyt teineinä nukkuvat, muuten ovat kyllä aina menossa:)

Mun brittimieheni taantui kolmanneksi lapseksi kun olin kotona. Osaa ne muutkin kuin Suomi- miehet...itse asiassa olen nyt Suomessa asuessa kateellisena seurannut kuinka reippaita ja aikaansaavia monet lähipiirin miehet ovat. Omani on jäänyt jumiin siihen kun olin kotona, pakon edestä teen lähes kaiken, koska se on ainoa tapa saada arki pyörimään. Huono juttu, teen vuorotyötä ja olen joskus todella väsynyt. Huono esimerkki tytöilleni, en haluaisi tälläistä naisen mallia heille antaa. Ero on varmaan tuloillaan. Mieheni on todella heittäytynyt avuttomaksi, todella teen kaiken, auton huollosta ja remppahommista alkaen.

Jos joskus edes katson uutta miestä, niin kiva Suomi- mies mulle kiitos. Ja hyvät naiset, älkää antako tilanteen luisua tähän, olen todella varoittava esimerkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kuusi