Kysytäänkö miehiltä henkkareita kaupassa?
Kysytäänkö miehiltä kaupassa henkkareita niin usein kuin naisilta? Ihmettelin kun selkeästi nuori ja nuoren näköiseltä pojalta ei kysytty henkkareita ja minulta yli 30-vuotiaalta kysyi sama myyjä henkkarit.
Kommentit (20)
Kyllä minulta nelikymppiseksi asti satunnaisesti kysyttiin. Olen/olin lapsenkasvoinen pullaposki.
Multa kysyttiin, flirttimielessä varmasti.
Yleensä kassaneidot kysyvät puhelinnumeroani.
Hopeinen M46
Mun mies on 29v ja minä 36v ja multa kysytään aina jos ostan esim. saunasiiderin, mutta häneltä ei. Kerran kolme vuotta sitten tosin nuorehko myyjä kysyi häneltäkin henkkarit, meni tekemään jotain arpaa, mutta siinä taisi olla kassan myyjällä oma lehmä ojassa. Ihan 100% varmasti minä olen meidän suhteessa iäkkäämmän näköinen, tai en ainakaan selkeästi nuoremman. En meikkaa runsaasti, eli naamioitumisesta ei ole kyse. Itse olen ollut aikoinaan alkossa töissä, mutta en kyllä muista oliko selkeästi papereitten kysymisessä sukupuolijakoa tai että naiset olisivat näyttäneet nuoremmilta kuin samanikäiset miehet.
Mulla on se kokemus, että kun on suht meikittä, kysytään paperit ja kun on pakkelit naamassa ei kysellä. Eli pakkelit itse asiassa vanhentaa.
Olemme 33 (minä) ja 35 (mies). Minulta kysytään henkkareita lähinnä juhlapyhinä, kun ilmeisesti jotkut valvontaviranomaisen tarkistusostot ovat tavallisia ja kaupat haluavat pelata varman päälle ja kysyvät ns. kaikilta.
Mieheltäni jäi kyllä tosin juuri tupakat ostamatta, kun oli jäänyt henkkarit kotiin. Ensimmäinen kerta kun minun aikanani häneltä on papereita kysytty ja ainakin omaan silmään hän ei menisi alta kolmikymppisestä mitenkään päin. Ei sillä, että itse menisin. Aiemmin mainittu kevyt meikki/meikittömyys kyllä tuntuu altistavan papereiden kysymiselle.
Erikoista on mielestäni se, että alkoholia ostaessani papereita ei kysytä juuri koskaan, oli kyse sitten kioskista, kaupasta tai Alkosta. Sen sijaan jos menen ärrälle tai kauppaan ja ostan vain sen tupakka-askin, henkareita kysytään herkemmin.
Tietenkin.
Kassat on ohjeistettu kysymään kaikilta jotka näyttävät alle 30 vuotiailta.
Useita kertoja olen kassajonossa nähnyt, miten hlöpaperit kysytään.
Jos kassa sitä tee, hän noudata ohjeistusta eikä lakia, ja voi saada jopa potkut työstä.
Kyllä heiltä kysytään, mitä ap höpöttää, oletko humalassa?
Kyllähän nuo vieläkin henkkareita kysyy. Mutta mielelläni ne näytän, olenhan vasta 43v mies :P
Ihmisten ilmeet ovat usein yllättyneet kun kerron olevani 36 vuotta. Monet veikkaa yleensä 24 vuotiaaksi. Jonkin verran multa kysyttiin papereita viime vuonna, mutta tänä vuonna vain satunnaisia kertoja. Olenko siis rupsahtanut mies? Erikoista tästä tekee se, että nykyään kuulen enemmän kuin ennen näyttäväni tosi nuorelta, mutta henkkareita ei kysellä enää kuin ennen :) ota sit selvää.
Välillä jää suu auki kun selkeästi vanhemman näköiseltä kysytään paperit...
Oon huomannut että liian hyvänäköiseltä ei uskalleta kysyä papereita. Myyjä menee lukkoon. En puhu itsestäni, mutta olen vain huomannut tämän. Rumalta tai tavalliselta on pienempi kynnys kysyä papereita.
multa ei kysytä koska näytän aina automaattisesti. ikää hieman yli 30.
Joo. Olen poikamainen sööttis ja ilman partaa kysytään melkein aina. Olen myös huomannut että naismyyjistä ehkä 90% kysyy ja miesmyyjistä ehkä vain 10%. Parran kanssa ei ikinä kysytä.
M34
Vierailija kirjoitti:
Ei. Miehethän eivät naamioidu meikeillä.
Ei johdu meikeistä. En ole meikannut koskaan. En meikkaa edes häihin. Silti minulta kysytään henkkarit. Olen yli 30-vuotias nainen.
Multa on varmaan vaan kerran elämässä kysytty paperit kaupassa ja ihan ikäiseni näköinen olen aina ollut.
Eli ei kysytä
Mun mielestä se homma menee juurikin niin että naisilta ei kysytä baarissa jne papereita yhtään niin usein ja moni 20 vuotias naispuolinen kaveri on edessäni ostanut ilman papereita alkostakin ja minulta seuraavana kysytään heti paperit ja olen siis parraton 34 v mies. Miehenä jos sulla ei oo partaa niin kannattaa liimata ajokortti otsaan koska papereita kysytään melkein pallomeressäkin. Jotenkin tuntuu että kaikki riippuu siitä parrasta. Lisäksi teiniltä näyttäviä miehiä ei pidetä niin viehättävänä kuin nuorekkaita naisia
Vierailija kirjoitti:
Joo. Olen poikamainen sööttis ja ilman partaa kysytään melkein aina. Olen myös huomannut että naismyyjistä ehkä 90% kysyy ja miesmyyjistä ehkä vain 10%. Parran kanssa ei ikinä kysytä.
M34
Huomannut saman että miesmyyjät ei kysy papereita läheskään niin usein kuin naiset. Näytänkö siis naisen silmään vielä nuoremmalta vai mistä se johtuu et naiset kyselee?? Usein kassalla ollut joku juuri 18 vuotias nainen joten luulisin että näytän hänen silmään aikuiselta reippaasti
mies 33v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M34
Huomannut saman että miesmyyjät ei kysy papereita läheskään niin usein kuin naiset. Näytänkö siis naisen silmään vielä nuoremmalta vai mistä se johtuu et naiset kyselee?? Usein kassalla ollut joku juuri 18 vuotias nainen joten luulisin että näytän hänen silmään aikuiselta reippaasti
mies 33v
Johtuisko siitä, että naiset on tunnollisempia työntekijöitä; eivät halua ottaa sitä riskiä, että esimies tai vaikka alkoholitarkastaja tulee nähneeksi, että myyvät alaikäiselle. Luulen, että osa naisista on itoki saattanut katsoa henkkarini uteliaisuudesta, minkä ikäine olen. - Itse olen sellainen puusilmä, että en menis lyömään vetoa, että erottaisin varmaksi ja lyömään vetosa siitä onko nainen vaikka 25 tai 40. Ei pahalla mutta esim ylipaino tuo helposti ikävuosia lisää. Mutta ylipainoisuus vanhentaa miehiäkin.
Ei. Miehethän eivät naamioidu meikeillä.