Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Masterchef Australia kausi 2020 OFFICIAL

Vierailija
14.07.2020 |

Oletteko katsoneet? Mitä pidätte uusista tuomareista ja onko teillä voittajasuosikkia?
Minusta on välillä jopa kiusallista katsoa Melissaa ja Jockia, jotka ovat molemmat naimisissa ja vaikuttavat toisinaan flirttailevan toisilleen. 😄 Jotain kemiaa heidän välillään ainakin on. Melissa myös aina puhuu ja arvostelee ruokia niin, että katsoo vain Jockia eikä Andya, se on kiusallista. Onko kukaan muu huomannut?

Kommentit (189)

Vierailija
141/189 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet, että entisiä tuomareita ei näytetä niissä pätkissäkään, missä näytetään aiempia kausia. Varmaan joku sopimus juttu tuokin, mutta jotenkin outoa, että heitä ei näytetä ja heitä ei koskaan mainita, kun muistellaan kuitenkin aiempia kausia muuten.

Vierailija
142/189 |
11.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tessan naama oli nyrpeä jo silloin viime kaudella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/189 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Tessa putosi, oli täysin oikein. Suosikit jatkaa mukana edelleen.

Vierailija
144/189 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei yhtään ärsytä se Poh'n rätkättävä nauru. Ennemmin ärsyttää, että itsellänikin kun on erikoinen äänekäs nauru sitä pitää täällä pohjolassa piilotella tai olla hiljaa jos ei halua, että idiootit matkivat, pilkkaavat, syrjivät jne.

Enkä ymmärrä tuota Laura- tai Tessa-vihaa ja Emelian haukkumista. Miten päin naiskokin pitää olla että kelpaa? Alan ymmärtää itse miksi jouduin jättämään naisena kokkiopinnot kesken. Kiusaamisen takia. Olin lahjakas ja olisin halunnut jatkaa alalla, mutta en jaksanut sitä kiusaamista.

Enkä ole sen ainoa uhri vaan oli siellä monia joita paljon näkyvämmin kiusattiin. Työharjoittelupaikoissa näki ja koki kiusaamista. Aivan sairas ala. Tässä ohjelmassa olen pitänyt siitä, että ainakaan näkyvästi ei juuri kiusata. Henki on hyvä.

Itse olen pitänyt kaikista näistä kokeista ja myös tuomareista. Tätä kun vertaa Gordon Ramsayn Kauhukeittiöön niin ei voi puhua samana päivänäkään. Siellä finaaliin valitaan kokit huutoäänestyksellä ja avoimesti arvostellaan. Kuin jossain alakoulun liikuntatunnilla jossa lannistetaan valmiiksi se viimeisenä "valittu". GR on vielä itse pahin koulukiusaaja.

En vain mitenkään tajua tätä, että alalla jolla tehdään RUOKAA siihen suhtaudutaan haudanvakavasti ja vikaa pitää hakea kokeista, haukkua ja kiusata muita, huutaa pää punaisena keittiössä ja simputus on normi.

Esim. tuo Laura on valittanutkin siitä miten naiset kiusaavat netissä ja siksi alkoi tehdä muitakin juttuja kuin pastaa. Ei täällä miesten tekemiset näytä edes mitenkään ärsyttävän, mutta naisena ei auta vaikka olisi Emelian kaltainen hiljainen tyyppi kun sittenkin on "kireä" tms. Mikä ihmisiä vaivaa?!

Vierailija
145/189 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän Pohsta ja Emeliasta. Laurakin vaikuttaa symppikseltä. Tessa vain jostain syystä vaikutti vähän kylmemmältä tyypiltä kuin tässä muut, iloiset ja sympaattiset tyypit. 

Tätä Australian versiota ei voi muuten edes verrata USA:n tai Suomen versioon. Tässä on ollut aina kiva tunnelma, toisia kannustava. Aina tulee itku, kun joku joutuu lähtemään, ei semmosta ole muissa ollut.

Vierailija
146/189 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Tessa putosi, oli täysin oikein. Suosikit jatkaa mukana edelleen.

Ja mulle taas Tessa oli viimeinen josta tykkäsin - nyt ei enää oikein mielenkiinto riitä. Reynoldin jälkkärit kiinnostaa mutta muuten... Ja toi Poh tuolla vaan porskuttaa.

Vierailija
147/189 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ohjelman on Australian MasterChef, ei Aasian Mc, kaikki aasialainen safka nostetaan korokkeelle, kuten aasialaiset kilpailijat, aasialainen tuomari aina tuo esiin, kuinka hyvää on heidän tekemä safka. Aussitähden tuntuu jäävän syrjään.

Vierailija
148/189 |
12.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko uusi kausi alkanut, taas?

Ed oli se eka uusien tuomareiden kanssa, nytkö jo toinen kausi heidän kanssaan alkanut?

Vierailija
149/189 |
15.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emelia ärsyttävä miks sillä on aina mairea hymy naamalla,hiukan outo persoona.Samoin on se reece ja tuomareista mel tosi ällöä katsottavaa sen maistelut.

Vierailija
150/189 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on jäljellä ihan huippuryhmä paitsi Poh, jota lellitään ja voittajaksi yritetään. Mulla on ikävä Tessaa, Brendania ja Sarah Tiongia. Tessa pärjäsi hyvin, vaikka hänellä on vähemmän kokemusta ja taitaa olla ihan muissa töissäkin, ainakin on toisen alan ammattinimikekin hänellä. Toivon, että Poh putoaa, lopuista sais kuka vaan voittaa. Tuomari Melissa nostaa ja löytää aina Pohin annoksesta jonkun elämää suuremman tarinan, että juuri tämän syntyperä ja ruoka on jotain taivaallista. Länsimaalaistyylinen ruoka on aliarvostettua tuomareille. Katson kyllä mielenkiinnolla sarjaa, vaikka jotkut jutut ärsyttävätkin. Ikävä tulee, kun kausi loppuu.

Vierailija
151/189 |
17.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko huomanneet, että entisiä tuomareita ei näytetä niissä pätkissäkään, missä näytetään aiempia kausia. Varmaan joku sopimus juttu tuokin, mutta jotenkin outoa, että heitä ei näytetä ja heitä ei koskaan mainita, kun muistellaan kuitenkin aiempia kausia muuten.

George on niin epäsuosittu täällä Ausseissa, että olisi tuotantoyhtiölle/kanavalle typerää näyttää sen naamaa. Gary ja Matt taas saivat sopparin kilpailevan kanavan kokkikisasta, mikä kylläkin floppasi jo, joten siksikään ei varmasti näytetä.

Ja Australia on niin monikulttuurinen ja aasialainen ruoka on vahvasti täällä läsnä, että varmasti korostuu suomalaisen silmiin sen määrä.

Vierailija
152/189 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi viimein lähti hohottaja Poh. Ihme sinänsä koska häntä kyll suosittiin aika räikeästi, esim se edellinen haaste jossa pääosassa greippi, hän vaan laitto käsittelemättömiä greippilohkoja jonkun kakkusen päälle mutta sekin oli tuomareista ihan hyvä esitys, joutui sentään painetestiin. Ja nestemäinen creme caramel aiemmin, jollekin muulle olis varmaan todettu että on syömäkelvotonta.

Oikestaan mun kaikki suosikit putos nyt peräkkäin, Tessa, Brendan ja Khanh.

Vierailija
153/189 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja Australia on niin monikulttuurinen ja aasialainen ruoka on vahvasti täällä läsnä, että varmasti korostuu suomalaisen silmiin sen määrä.

Huomattavan paljon aasialaistaustaisia onki kisassa aina. Ihan mielenkiintoista tutustua noihin ruokiin ja raaka-aineisiin jotka täällä meillä on melko tai ihan vieraita.

Vierailija
154/189 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ed oli se eka uusien tuomareiden kanssa, nytkö jo toinen kausi heidän kanssaan alkanut?

Eka kausi nyt tv4, ruudussa kai tuli jo aiemmin. Ausseissa alkaa uusi kausi aina vapun paikkeilla.

Vierailija
155/189 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Poh putosi, sitä olen toivonut ekasta jaksosta asti. Oisin toivonut että Brendan tai Khanh olisi vielä mukana, mutta loppujen lopuksi siellä on nyt hyvä porukka. Reynold mun suosikki.

Melistä tuomarina en tykkää yhtään.

Vierailija
156/189 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin Pohista ja harmi että tippui. Mutta olihan hänellä vähän se juttu, että oli huippu niissä oman kulttuurin (malesialainen) ja sitä lähellä olevien keittiöiden mauissa, mutta jos tuli jotain missä oli pakko tehdä jotain ihan muuta, esim. italialaista tai klassista ranskalaista keittiötä, niin ei niissä ollut aina ihan huippu. Joten varmaan ihan oikein että monipuolisemmat kokit jäi kisaan.

Vierailija
157/189 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kait se ala kuin joskus keväällä/alkukesästä. Jos se siis kuvataan normaaliaikataululla.

Vierailija
158/189 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reynold on minunkin suosikki, mutta hänellä on välillä ailahdellut taso ruuissa. Luulen, että Laura tai Emelia (menikö oikein?) voittaa.

Vierailija
159/189 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laurahan oli tuon yhden tuomarin ravintolassa 2 vuotta töissä ja Emelia näyttää olevan Lauran bestis jo aiemmalta kaudelta jossa noi oli samaan aikaan. Välillä siis herää epäilys että suosiiko tuomari(t) tuttua kilpailijaa vai onko kyse siitä että laura osaa tehdä tuomaria miellyttäviä makuyhdistelmiä. Noilla muillahan on lisäksi se haaste että niiden pitää opetella kisassa mistä tuomarit pitää ja mistä ei pidä.

Itse pidin tessasta enemmän ja poh:in sähläävästä tyylistä en juurikaan. Nythän molemmat on poissa kisasta. Silti nää jäljellä olevat on ehdotonta eliittiä ja monipuolisia kilpailijoita vaikken niistä niin pitäisikään. Reynold on visuaalisesti ehkä lahjakkaampi kuin kokkaajana ja makujen yhteensovittajana. 

Vierailija
160/189 |
18.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tessasta pidin ehkä eniten, koska niissä klassikoissakin teki kaikkein haastavinta ruokaa eli fish and chipsiä. Sitten tuomarit lyttäsivät koska kaprikset puuttuivat. Siis kaprikset! Täysin yhdentekevä asia kokonaisuuden kannalta, mutta kai toisilta sitten vain vaaditaan enemmän.