Yksin kotona lasten kanssa, vaimo töissä. Kysyttävää?
Kommentit (89)
Vanhin 6, keskimmäinen 4, nuorin 1.
Miksi olet näin kauniina päivänä tähän aikaan koneen äärellä etkä ulkoilemassa lasten kanssa?
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 10:37"]
Miksi olet näin kauniina päivänä tähän aikaan koneen äärellä etkä ulkoilemassa lasten kanssa?
[/quote]
Ulkonahan sataa kaatamalla?!
Täällä ei sada, on tuulista, mutta lapset ovat flunssaisia. En myöskään istu koko aikaa koneella, vaan käyn välillä.
Ap
Onhan se rentoa joo, kun istuskelee koneella eikä tee mitään. Niin omankin mieheni mielestä on rentoa olla lasten kanssa kotona, mutta tosiasia on ettei se tee täällä päivän aikana muutakuin hengailee lasten kanssa ja ns. pakollisen, laittaa minun valmiiksi tekemät ruuat nenän eteen ym. Hyvä jos ovat ulos "ehtineet" päivän aikana, talo on kuin pommin jäljiltä jne. Kuvittelee kylläkin tehneensä paljonkin.
Ja yleensä ulkoilemme vasta lounaan jälkeen, koska 1-v menee tällöin päiväunille.
Miksi noin monta lasta pienillä ikäeroilla?
Miksi sulta pitäisi kysyä jotain? Olet ihan samassa tilanteessa kuin muutkin kotona hoitavat. Tekeekö sinut mielestäsi kiinnostavammaksi se, että olet mies? Kaipaatko naisten ihastelua?
Eilen tein ruoat sekä päivällä että illalla, imuroin, askartelin lasten kanssa, pidin keittiön puhtaana (astiat jne.). Kun vaimo tuli kotiin, niin omaa aikaa oli illalla n. tunti, jolloin kävin ulkoilemassa.
Tänään onkin sitten pyykkipäivä.
Ap
No ethän sinä ole kotona yksin vaan kolmen lapsen kanssa. Heti aloitus siis meni väärin. Olethan huomannut, että sinun odotetaan nyt hoitavan päivittäinen pyykkihuolto, ruuanlaitto ja perussiivous, ja sinun tulee myös ulkoilla lasten kanssa 1-2 kertaa päivän aikana, huolehtia päiväunista ja opettaa lapsille asioita (kengännauhat, kirjaimet ja numerot, sisäsiisteys, omatoimisuus välipalojen suhteen, puhelin jne.). Olet huono isä, jos vain hengailet kaiket päivät koneella ja lapset ovat kuin pellossa. Kotona lapsia hoitavalla aikuisella on VELVOLLISUUKSIA, oli kyse sitten isästä tai äidistä.
Voi pyhä jeesus, arvon Rouvat taas teidän vastaustenne kanssa. En tiedä itkisinkö vain nauraisinko. Joka tapauksessa oikein hyvää päivän jatkoa... Ei lasten kanssa oleminen mitää rakettitiedettä ole, siitä selvii jopa mies.
13: ei mielestäni.
14: Niin, olen aivan samassa asemassa, eikö olekin tasa-arvoista? :) Minulle riittää, että vaimoni ihailee.
Ap
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 10:50"]
Voi pyhä jeesus, arvon Rouvat taas teidän vastaustenne kanssa. En tiedä itkisinkö vain nauraisinko. Joka tapauksessa oikein hyvää päivän jatkoa... Ei lasten kanssa oleminen mitää rakettitiedettä ole, siitä selvii jopa mies.
[/quote]
Peukut! Olen samaa mieltä! :D
Ei taida vaimo riittää, kun täällä palstalla kalastelet jotain. Ehkä se johtuu siitä, että vaimosi ei tosiasiassa ihaile sinua, ja ehkä se taas johtuu siitä, ettet sellaista ansaitse.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 10:57"]
Ei taida vaimo riittää, kun täällä palstalla kalastelet jotain. Ehkä se johtuu siitä, että vaimosi ei tosiasiassa ihaile sinua, ja ehkä se taas johtuu siitä, ettet sellaista ansaitse.
[/quote]
Kuka tietää?!? :D
Ap
Samaa mieltä ketjun aloittaneen isin kanssa. Itse olen myös ollut useita päiviä lasten kanssa (3 ja 1 vuotiaat) ja täytyy sanoa etten ymmärrä mistä se vaimo aina uikuttaa että kun on muka niin "rankkaa" ??!! Katinkontit sanon minä !! Teen lapsille ruuat, tiskaan tiskit, katson tarviiko pestä pyykkiä ja jos tarvii niin pesen eli teen kotihommat siinä lasten kanssa touhutessa ns "vasemmalla kädellä".
t. Isä 46v
Mitäköhän tämä lasten 24/7 "hoitaminen" oikein tarkoittaa? Kyllä osaavat ihan itse keksiä itselleen / keskenään tekemistä. Ruoat, pesut ja sen semmoiset nyt tulee tehtyä ihan luonnostaan, mutta leikki on lasten omaa työtä, ei siinä tarvita työnjohtajaa.
Ap