kuinka moni täällä rasisteja
Kommentit (36)
asun kolmatta kertaa ulkomailla, olen asunut muslimimaassa, kehitysmaassa ja nyt suurkaupungissa, jossa joka kolmas on ulkomaalainen. Olen matkustanut liki neljassakymmennessa maassa. Ja vuosi vuodelta minusta tulee enemman ja enemman rasisti.
Sanotaan, etta ennakkoluulot tekevat rasistin. Se ei ole totta. Minut on KOKEMUS tehnyt rasistiksi. Nuorena en ollut sita ollenkaan.
Oli aika erikoista kun Joensuuhun tuli tänä kesänä joihinkin rock-festivaaleille Jamaicalainen bändi, jonka jäsenet olivat avoimesti homoja vastaan, taisivat lauluissaankin siitä paasata. Sitten kun yleisöä haastateltiin että mitäs mieltä tästä olette, niin sanottiin että se on ihan ok, kuuluu niiden kulttuuriin.
Noh, miksi sitten se kun suomalainen mies puhuu pahaa homoista niin on suuren yleisön mielestä junttimaista, eikö se täälläkin voisi periaatteessa " kuulua kulttuuriin" kun keraan Jamaicalaiset rastapäätkin saavat sitä mieltä olla.
En ole homovastainen enkä rasisti, kyseessä on periaatteellinen pohdinta.
T: Konsta Pylkkänen
Valitettavasti :(
Ihan vain siksi, että sitten pitäisi suvaita myös niitä suvaitsemattomia.
Tuo jamaikalaisjuttu on todella kinkkinen. Itse tuskin tulisi moiselle keikalle lähdettyä. Toivotaan, että silmät aukeaisivat, ettei sukupuoli-identiteetin erilaisuus tee kenestäkään sen huonompaa ihmistä.
Vierailija:
asun kolmatta kertaa ulkomailla, olen asunut muslimimaassa, kehitysmaassa ja nyt suurkaupungissa, jossa joka kolmas on ulkomaalainen. Olen matkustanut liki neljassakymmennessa maassa. Ja vuosi vuodelta minusta tulee enemman ja enemman rasisti.Sanotaan, etta ennakkoluulot tekevat rasistin. Se ei ole totta. Minut on KOKEMUS tehnyt rasistiksi. Nuorena en ollut sita ollenkaan.
Toivottavasti pysyt asenteinesi ulkomailla... Luultavasti kokemuksesi syntyy täysin omista ennakkoluuloistasi, et vain tiedosta sitä. Toisaalta, riippuen ulkomailla asumisen kestoista, kyseessä onkin (toivottavasti) kulttuurishokista.
Jokatapauksessa, otan osaa...
ne ovat ok, jos tekevät duunia ja maksavat Suomeen veronsa. muut, menköön jonnekin muualle lorvimaan ja sossun kassalle.
Jos Suomen miehet vuosina 1939-1945 olisivat karanneet ulkomaille sotaa karkuun ja jättäneet naiset ja lapset kotiin kärsimään, puhuisimme venäjää.
Tältä pohjalta. Kyllä, olen rasisti tiettyyn pisteeseen.
En asu lähiössä, olen korkeasti koulutettu. En äänestä perussuomalaisia. Homot ja muut piipertäjät ok. Äänestin EUn puolesta. (jota kadun nyt.)
Rasismi on minusta paitsi junttimaista, niin se on osoitus sivistymättömyydestä. Omille lapsilleni en halua siirtää mitään suvaitsemattomia asenteita ketään kohtaan.
joo ja ei-akateeminen junttikin olen ja asun taajaman ulkopuolella
örveltävinä juopppoina. Esim naapurimaassa Virossa on mm. keikkakulttuuri rauhallisempaa alkoholin suhteen vaikka alkoholilaki on siellä löysempi. Viimeksi kun mieheni oli Virossa niin kuulemma Suomalaiset erottui joukosta ympäripäissään tyhmille jutuille naureskellen. Hassua vaikka muutkin joivat niin pysyi kuitenkin sivistyksen rajoilla. Suomalaisella kulttuurilla ei voi kyllä ylpeillä pahemmin!
kuinka täällä käyttäytyvät ja elävät, on hyvin vaikeaa olla olematta rasisti. Ja naisopettajan yleinen halveksunta ja ylimielisyys koska väärää sukupuolta on kuvottavaa katseltavaa. Samoin kohtelevat todella rumasti sisariaan, tyttöä saa lyödä , " se on mun sisko" . Isoveljet (n. 15 vuotiaat ) uhkailevat, ja koulu täysin voimaton, ni onhan kivaa kun on niin moni kulttuurista, mutta sivistymätöntä!
Olen suomalainen akateeminen nainen, mustan miehen vaimo jo 13v, kolmen mulattilapsen aiti, asumme ulkomailla ja silti tunnustaudun rasisitiksi. Myos mieheni tietaa sen, ei ole mikaan salaisuus.
Nuorena en ollut rasisti yhtaan patkaa mutta mita vanhemmaksi tulen ja mita useampia huonoja kokemuksia matkan varrelle on sattunut niin sita rasistisemmaksi tulen. Omaan kylla sen verran kaytostapoja etten tuolla kaduilla solvauksia huutele ym.. mutta ei rasistisuuteni myoskaan mikaan valtionsalaisuus ole, uskallan sen tunnustaa.
Rasismi kasvaa sita mukaan kun yleisten etuuksien hyvaksikayttokin. Tyossani tormaan useinkin ulkomaalaisiin joille elaman tarkoitus on kusettaa mahdollisimman paljon ilmaista rahaa ihan milta taholta se vaan on mahdollista, valtella tyontekoa ihan loppuun saakka, pukata joka vuosi lapsi yhteiskunnan elatettavaksi, jarjestaa (salakuljettaa) mahdollisimman monta sukulaistakin eurooppaan yhteiskuntien varoilla elamaan...jne. moraalikasityksen noilla mutiaisilla on todella kieroutuneita, ihmisia kaytetaan ihan sumeilematta hyvaksi, valehtelu on ihan normaalia, kaikki valkoiset on tasisiteja jos joku aisia ei mene omien suunnitelmien mukaan...jne ..
Tiedan etta ei pitaisi yleistaa koska jokaisessa kulttuurissa on seka hyvia etta huonoja ihmisia, mutta vaikka oma mieheni ei ole paivaakaan ollut tyottomana eika salakuljettanut sukulaisiaan eurooppaan loisimaan ym. niin silti tulee yleistettya koska se vaan on niin etta vaarinkaytoksia ym. on huomattavasti enemman ja raikeampina tiettyjen mutiasten keskuudessa.
Ehka miehenikin on rasisiti ihonvaristaan huolimatta koska on kanssani taysin samaa mielta siita etta kaikki ulkomaalaiset jotka eivat itse halua/kykene itseaan elattamaan pitaisi lahettaa makoilemaan omaan maahansa, johan alkaisi tyo kiinnostaa...Kylla alkaisi kummasti tuo elintasopakolaiten maara laskemaan. PISTE
Vierailija:
ne ovat ok, jos tekevät duunia ja maksavat Suomeen veronsa. muut, menköön jonnekin muualle lorvimaan ja sossun kassalle.Jos Suomen miehet vuosina 1939-1945 olisivat karanneet ulkomaille sotaa karkuun ja jättäneet naiset ja lapset kotiin kärsimään, puhuisimme venäjää.
Tältä pohjalta. Kyllä, olen rasisti tiettyyn pisteeseen.
En asu lähiössä, olen korkeasti koulutettu. En äänestä perussuomalaisia. Homot ja muut piipertäjät ok. Äänestin EUn puolesta. (jota kadun nyt.)
Mitä suomalaisten sotaveteraanien maanpuolustus on suhteessa pakolaisiin? Oliko Suomessa sisällissota??? Eipä ole WWII verrattavissa vaikkapa Somalian tai Sudanin tapahtumiin...
Jos todella olisit korkeasti koulutettu, ymmärtäisit eron kun omat tappavat omiaan, verrattuna siis kahden valtion väliseen sotaan!
Taidat olla hieman sekaisin... Ja itse en opettajana todellakaan allekirjoita väitettäsi, eivät maahamuuttajataustaiset oppilaat käyttäydy sen huonommin kuin suomalaisetkaan! Valitettavasti vain heihin kiinnitetään enemmän huomioita. Lisäksi on opettajan oma vika, ellei puutu oppilaiden huonoon käytökseen!
Arvaappas kumpien vanhempien kanssa on vaikeampi tehdä yhteistyötä opettajana, suomalaisten vai maahanmuuttajien! Suomalaisvanhempien lasta kun ei saisi millään rangaista, ja vanhempien mielestä kasvatusvastuu on koululla! Maahanmuuttajavanhemmat taas saattavat olla jopa liiankin ankaria lapsilleen...
suhtautuu tympeästi muualta tulleisiin, jotka käyttäytyvät " huonosti" . Koska jos jotakuta inhottaa sosiaalipummi Afrikasta, häntä inhottanee ihan yhtä paljon sosiaalipummi, joka on syntyään samanmaalainen kuin hän itse. Vai?
Minulle rasisti on ihminen, joka kerrassaan inhoaa kaikkia eri" rotuisia" ihmisiä, ihan vaan siitä syystä, että ovat erilaisia, eikä tee eroa sen välillä onko kyseessä henkiä pelastava kirurgi vai pikkurikollinen vai ihan pieni vauva.
Tai sitten olen käsittänyt rasismin vähän nurinkurisesti?
ne ei halua että niitä kutsutaan somaleiksi ei tummiksi eikä neekereiksi ei afrikkalaisiksi, ni mikä niiden status on, jos on afrikkalaisamerikkalaisia, niin miksi ei afrikansuomalaisia, kun ne nyt on sieltä kotoisin? Ja itse en kyllä usko sun opettaja juttuus pätkänpätkää.
Vierailija:
Olen suomalainen akateeminen nainen, mustan miehen vaimo jo 13v, kolmen mulattilapsen aiti, asumme ulkomailla ja silti tunnustaudun rasisitiksi. Myos mieheni tietaa sen, ei ole mikaan salaisuus.Nuorena en ollut rasisti yhtaan patkaa mutta mita vanhemmaksi tulen ja mita useampia huonoja kokemuksia matkan varrelle on sattunut niin sita rasistisemmaksi tulen. Omaan kylla sen verran kaytostapoja etten tuolla kaduilla solvauksia huutele ym.. mutta ei rasistisuuteni myoskaan mikaan valtionsalaisuus ole, uskallan sen tunnustaa.
Rasismi kasvaa sita mukaan kun yleisten etuuksien hyvaksikayttokin. Tyossani tormaan useinkin ulkomaalaisiin joille elaman tarkoitus on kusettaa mahdollisimman paljon ilmaista rahaa ihan milta taholta se vaan on mahdollista, valtella tyontekoa ihan loppuun saakka, pukata joka vuosi lapsi yhteiskunnan elatettavaksi, jarjestaa (salakuljettaa) mahdollisimman monta sukulaistakin eurooppaan yhteiskuntien varoilla elamaan...jne. moraalikasityksen noilla mutiaisilla on todella kieroutuneita, ihmisia kaytetaan ihan sumeilematta hyvaksi, valehtelu on ihan normaalia, kaikki valkoiset on tasisiteja jos joku aisia ei mene omien suunnitelmien mukaan...jne ..
Tiedan etta ei pitaisi yleistaa koska jokaisessa kulttuurissa on seka hyvia etta huonoja ihmisia, mutta vaikka oma mieheni ei ole paivaakaan ollut tyottomana eika salakuljettanut sukulaisiaan eurooppaan loisimaan ym. niin silti tulee yleistettya koska se vaan on niin etta vaarinkaytoksia ym. on huomattavasti enemman ja raikeampina tiettyjen mutiasten keskuudessa.
Ehka miehenikin on rasisiti ihonvaristaan huolimatta koska on kanssani taysin samaa mielta siita etta kaikki ulkomaalaiset jotka eivat itse halua/kykene itseaan elattamaan pitaisi lahettaa makoilemaan omaan maahansa, johan alkaisi tyo kiinnostaa...Kylla alkaisi kummasti tuo elintasopakolaiten maara laskemaan. PISTE
Toisaalta tuskin kohdistat ennakkoluulojasi tiettyyn ihmisryhmään, vaan tähän tiettyyn käyttäytymismalliin. Toivottavasti muistat, ettei se ole maahanmuuttajien erityisomistuksessa, vaan varmasti asuinmaasi muutkin kansalaiset osaavat harrastaa tätä.
Kommenttisi " mutiaisista" kyllä särähtää pahasti korvaani... " Mulatti" lapsesi tuskin ovat sinulle siis kovin rakkaita, kun ovat kerran " värivirheellisiä" !!! Älä KOSKAAN sano tätä mielipidettäsi ääneen lastesi kuullen, mutta siis jos todella olet tätä mieltä, eroa toki miehestäsi, anna hänelle lastenne yksinhuoltajuus!!!
En tiedä mistä maasta miehesi on kotoisin, mutta suosittelisin sinulle näiden " mutiaisten" kotimaihin tutustumaan. Osaisit ymmärtää miksi jotkut toimivat havaitsemallasi tavalla! Eikähän syy ole siinä, joka järjestelmää käyttää hyväkseen, vaan siinä järjestelmässä, joka mahdollistaa moisen keinottelun!
Miehesi tuskin on asiassa " samaa" mieltä kanssasi, siis että käytös johtuu " mutaisuudesta" . Itsekkään en hyväksy tukijärjestelmien väärinkäyttöä, mutta en yleistä sitä koskemaan tiettyjä etnisiäryhmiä, vaan pidän sitä yhtä vääränä KAIKKIEN VÄÄRINKÄYTTÄJIEN osalta.
PISTE
rasistit on perseestä. kusipäitä kaikki tyynni