Muut tulottomat naiset,antaako miehenne rahaa teille?
Kommentit (25)
Ihan normi palkka on ja tällä palstalla ei taideta tietää kuinka vaikeaa on että vaikka poistettaan tuo yritysrekisteristä niin silti kela meinaa taistella vastaan. Yrittäjän puolison on vaikea saada työmarkkinatukea.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 09:20"]
No töitä ei vaan löydy. En saa mitään tukia koska kela katsoo että teen muka miehen firmassa toimistotöitä. No ei hänellä ole varaa maksaa minulle mitään. Elän säästöillä ne kohta loppu ja mies maksaa sitten asuntolainan ja ruuan että se mulle ilmaista.
[/quote]
mihinkä sitten tarvitset rahaa kun sun asuminen ja syöminen jo maksetaan?
kokeile hakea lehtien/mainostenjakoa, puhelinmyyntiä tai siivousta. noilta aloilta on mulle aina löytynyt töitä. palkka ei ole suuri, mutta jos sun eläminen jo maksetaan niin tuskin suuria summia tarvitsetkaan.
Ei yritysrekisterissä luetelle firman työntekijöitä. Ap:n täytyy olla osakkaana firmassa tai hallituksen jäsen, että näkyy yritysrekisterissä. Ja jos niin on, ei voi saada työttömyystukea kun työkkäri olettaa ap:n työllistyvän firman kautta.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 09:39"]
Minä katson itseni lähes tulottomaksi, sillä opiskelen ja opintoraha meneekin sitten lasten päivähoitomaksuun. Mutta tää on enemmän psyykkinen mielipide, sillä en arvosta itseäni paljonkaan ennenkuin jonain päivänä saan töitä. Tilanne olisi eri, jos mies tienaisi niin paljon, ettei joka senttiä tarvitsisi maksaa.
Meillä on kuitenkin yhteinen tili, jota kumpikin käyttää säästeliäästi.
kyllähän mieskin sen ymmärtää, että myös minä toisin perheeseen reilusti rahaa, ellei meillä olisi lapsia. Olisin saanut opinnot käytyä ja vuosia sitten ja töitäkin olisi varmasti saanut. Mutta meidän valinta oli lapset.
[/quote]
Äh, siis "ettei joka senttiä tarvitsisi LASKEA" :D
En sentään roistoksi ryhtyisi, vaikka mies tienaisikin enemmän.
Minä katson itseni lähes tulottomaksi, sillä opiskelen ja opintoraha meneekin sitten lasten päivähoitomaksuun. Mutta tää on enemmän psyykkinen mielipide, sillä en arvosta itseäni paljonkaan ennenkuin jonain päivänä saan töitä. Tilanne olisi eri, jos mies tienaisi niin paljon, ettei joka senttiä tarvitsisi maksaa.
Meillä on kuitenkin yhteinen tili, jota kumpikin käyttää säästeliäästi.
kyllähän mieskin sen ymmärtää, että myös minä toisin perheeseen reilusti rahaa, ellei meillä olisi lapsia. Olisin saanut opinnot käytyä ja vuosia sitten ja töitäkin olisi varmasti saanut. Mutta meidän valinta oli lapset.