Palstan "vihreille hyysäreille"
En keksinyt parempaa otsikkoa jolla saisin huomionne -pahoittelen. Olen järkyttyneenä lukenut näitä viime päivien uutisia ja teidän puolustelua näille teoille. Minulla on teille vain yksi kysymys, ettekö te todellakaan millään tapaa näe näitä tekoja ( Tukholma ja Lontoo ) tuomittavina?
Onko joku asia joka oikeasti oikeuttaa nämä järjettömät teot?
Olen järkyttynyt jos olen ymmärtänyt oikein, että näille tekijöille riittää myötätuntoa ja sympatiaa. Sitä en ymmärrä.
Kommentit (36)
Siellä Tukholmassahan ne mellakoi suomalaisen naisen puolesta.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 09:07"]
Lukematta muita vastauksia kerron oman mielipiteeni.
Muslimit eivät tule koskaan pääsemään väkivaltaisuudessaan samalle tasolle kuin mitä kristikunta on vuosisatoja harrastanut. Että en jaksaisi naukua jostain yksittäisistä väkivallanteoista ja syyllistää muslimeita, kun kristittyjen historia on mitä on.
[/quote]
Eli otetaan Suomeen vain lisää näitä rauhanuskonnon edustajia, eikö vain?
Miksei. Parempi hekin kuin Perussuomalaisia junttiaatteita ajavat uprot.
Huomaa kuinka työttömät muslimipatjat makaavat kotona ja pyörittävät räkäpalloja ja kirjoittavat tänne näitä aivottomia juttujaan. Menkää töihin, emme halua elättää tuollaisia eläimiä tai vielä parempi, muuttakaa miehenne kanssa Iraniin, se on teidän paratiisi.
Minulla on Romani ystävä. Hän ei ole kasvanut romaniyhteisössä, mutta hänellä oli suomalainen romaninimi. Hän joutui vaihtamaan nimensä, että pääsi edes työhaasttateluihin. Osaan kuvitella, että sama tilanne on musliminimen kanssa yms. Siitähän perussuomalaisetkin on syntynyt. Tunteesta, että sorretaan, ainakin näin he jokapaikassa toitottavat. Mellakointi ei ole oikea tapa, mutta sen syyt ovat syvemmällä ja niihin olisi puututtuvava.
Vastaaja nro 19 puhuu asiaa.
Olen samoilla linjoilla, että heidän on mukauduttava yhteiskuntaamme eikä yhteiskunnan tarvitse mukautua heidän mukaansa.
Niin kauan kuin tekojen taustalla oleviin vallitseviin olosuhteisiin ei puututa, väkivalta ei lopu. Myös suomalaiset ja länsimaalaiset ovat olleet aikanaan hyvin väkivaltaisia (esim. toinen maailmansota). Edelleen silloin tällöin joku syyllistyy hirmuisiin tekoihin (esim. koulusurmat). Ihminen on ihminen ja väkivaltainen sellainen oli hän muslimi, kristitty, hindu, eurooppalainen, suomalainen, yhdysvaltalainen tai arabi jos olosuhteet ovat oikeat.
Mitä näille sitten pitäisi tehdä? Tämähän ei vielä riitä, Husby on maahanmuuttajalähiö, mutta hyvin ruotsalainen sellainen. Se on täynnä yhteisöllisiä ongelmaratkaisumalleja: vanhempainverkostoja, vapaaehtoisten katupartiointia, orkesterikoulua, teatteria, läksyapua.
Loma-aikoina on aktiviteettejä. Kaikille nuorille tarjotaan kolmeksi viikoksi kesätyö, verkostossa on mukana 800 yritystä.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 09:13"]
Miksei. Parempi hekin kuin Perussuomalaisia junttiaatteita ajavat uprot.
[/quote]
Taas se viherhippi visertää ... Olet ilmeisesti löysä päästä, kun et osaa edes kirjoittaa oikein.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 09:10"]
[/quote]
Joo ei muslimipatjaksi Ruotsissa alennu kukaan muu kuin suomalainen. Ruotsalaiset aina nauraa sille, että jos on joku hampaaton muslimi niin sen perässä laahustaa joku läski suomalainen. Suomalaisen naisen itsetunto ei riitä kuin llukutaidottomaan väkivaltaiseen muslimiin.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 09:29"]
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 09:10"]
[/quote]
Joo ei muslimipatjaksi Ruotsissa alennu kukaan muu kuin suomalainen. Ruotsalaiset aina nauraa sille, että jos on joku hampaaton muslimi niin sen perässä laahustaa joku läski suomalainen. Suomalaisen naisen itsetunto ei riitä kuin llukutaidottomaan väkivaltaiseen muslimiin.
[/quote]
Alentumisesta puheen ollen. Miksi sinä alennut kirjottamaan tällasta oksettavaa, alhaista tekstiä? Mitä sinulle on tapahtunut että maailmastasi on tullut tuollainen paikka?
Pakko kompata nroa 23 (selaimellani ei onnistu tykkää-nappulan painaminen). Minunkin puolestani saisi tulla, mutta ei millä hinnalla tahansa, vaan juuri em. ehdoilla.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 09:31"]
[/quote]
Kiinnostaisi vielä sellainen että pystytkö yhtään astumaan ulos kuplastasi ja lukemaan oikein ajatuksella mitä tuli kirjoitettua? Minkälaisen ajattelisit meidän yhteiskunnan olevan, jos kaikki viestintä ihmisten välillä olisi tuollaista kuin mitä itse tuotat? Vai ajatteletko että voit olla henkisesti lapsi kunhan "vanhemmat" (eli yhteiskunta ja muut ihmiset) pysyvät aikuisina ja pitävät järjellisen yhteiskunnan pystyssä?
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 08:45"]
Miksi nimittelet minua palstapersuksi?
Näen harmaan sävyt. Olen vain siitä järkyttynyt, että tämmöinen toiminta saa hyväksyntää. Harmaan sävyä on sekin, että tästä kärsivät siellä Tukholmassa myös ne viattomat maahanmuuttajaperheet, lapset pelkäävät, kukaan ei voita tällä mitään.
Ihmisten omaisuutta tuhotaan, joku on voinut pienellä palkalla säästää autoon ja siinä on vain liikennevakuutus, nyt se auto poltettiin ja se siitä.
Poliisi toimi väärin, mutta sivistysvaltioissa asiat käsitellään toisella tavalla. Ei näin.
Palstapersua sinun on silti turha minusta tehdä, minulla on täysi oikeus ilmaista mielipiteeni ja osallistua keskusteluun.
Pahoittelin jo alussa otsikkoani, joten älä ala siitä vääntämään. Se on varmaan asiaton, keksi parempi, mikä sen olisi pitänyt olla ?
[/quote]
Tämä kuvastaa sataprosenttisesti näiden keskustelujen logiikaa ja sisältöä. Ensin selitetään, kuinka otsikkoon valitaan provosoiva nimitys huomion herättämiseksi, ja samalla hengenvedolla vedetään herneet sisään kun toinen tekee saman.
Tismalleen näin kaikkien palstapersujen kanssa käy. Oon niin umpiväsynyt siihen jankkaamiseen, että välistä jää moni sellainenkin keskustelu, josta voisi syntyä jotain mielenkiintoista.
Fakta on, että keskustelua tarvitaan puolin ja toisin. Vain sillä saadaan aikaan jotain järkevää TOIMINTAA. Myös asiantuntijoita kannattaa nyt kuunnella tosi tarkkkaan. Mutta nämä loputtomia jankkauksia, kehäpäättelyitä ja pönöttävää näköalattomuutta pursuavat tyypit tulevat yleensä salamana paikalle hukuttamaan orastavat keskustelut ihan silkaksi paskanheittopuuroksi. Ei jaksa..
Muista sitten, että asiantuntijoita ovat mm. poliisi, sosiaalityöntekijät, opettajat yms.
Ei vain se kukkahattutäti a-studiossa tai missä lie, mutta ihan kettätason poliisin asiantuntemushan ei teille kelpaa - siinä kun tulee vääriä mielipiteitä, niin.
Itse olen ollut yleishyödyllisen tahon asunnonvuokra toiminnan puolella töissä, työhöni kuului vuokrasopimusten tekeminen ja asuntojen tarjoaminen -yksi ryhmä loisti yli muiden kaikessa negatiivisuudessa.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 08:35"]
Tottakai näen teot tuomittavina, tilanne on järkyttävä. Sinulta palstapersu-vaahtosuu kysyisin, että miten itse eroat pahimmista muslimikeuhkoajista ja miksi et itse suostu näkemään lainkaan harmaan sävyjä? Esim. tänään Iltasanomissa lukee selvällä Suomen kielellä että oli "järkyttävä ylilyönti" tappaa se 68-vuotias maahanmuuttaja aserynnäköllä.
Tukholman mellakat: "Järkyttävä ylilyönti"
Viime viikon maanantaina poliisi ampui 68-vuotiaan miehen kuoliaaksi hänen kotonaan Husbyn kaupunginosassa Tukholmassa. Ampumavälikohtausta pidetään Husbyn mellakoiden alkupisteenä, sillä poliisin toimet herättivät kiivasta kritiikkiä ja vastarintaa alueen asukkaiden keskuudessa.
Risto Kajanto, jonka sisar ammutun miehen vaimo on, kertoo, että ammutulla miehellä ei hänen mukaansa ole taipumusta väkivaltaisuuteen. Siksi tapauksen kulku hämmentää Kajantoa kovasti.
[/quote]Sinun logiikalla kun mamu tappaa suomalaisen niin suomalaiset voi alkaa polttaa autoja.
Ei ehkä hyväksyviä kommentteja, mutta kovasti riehujat tuntuvat ymmärrystä saavan osakseen. Onko se vähän sama kuin jos mies raiskaa vaimonsa, niin väärinhän se on mutta pikkuisen ymmärrettävää, koska vaimo ei ollut antanut miehelleen kahteen kuukauteen?
Minusta maahanmuuttajat on ok, kunhan ovat halukkaita sopeutumaan yhteiskuntaan, eli hakeutuvat mahdollisimman nopeasti koulutukseen ja työelämään. Kieliopinnot pitäisi aloittaa samantien ja törkeän rikoksen tekijät, esim. raiskaajat potkaistaisiin heti maasta. Suomen lakien ja tapojen ja kulttuurin opetus myös heti alusta alkaen. Ja ellei tule maahan töihin tai opiskelemaan, pitää olla ehdoton pakolaisstatus. Ja sellaiset seikat tulisi tehdä heti selväksi, että jos esim. perheen tytär ympärileikataan, kaikki perheen lapset otetaan huostaan. Eikä minkäänlaista erityiskohtelua, kuten erillisiä uimavuoroja tms. Kannatan myös burkhan käyttökieltoa. Ellei nämä asia sovi, on parasta valita joku toinen maa.
En ole aloittaja, enkä minkään puolueen kannattaja, no entinen vihreä olen.