Rehellinen mielipide nimestä
Mitä mieltä olette nimestä Juho? Siis ensimmäsenä nimenä? Onko jo kulunut? Olemme miettineet tätä nimeä 6vk vanhalle pojallemme, mutta epäilyttää onko jo jotenkin tylsä nimi? Toisaalta emme halua pojallemme nimeä, joka olisi erikoinen, hänen ei tarviste erottua joukosta nimensä perusteella. Haluamme suomalaisen perinteisen nimen hänelle.
Kommentit (33)
Juho ei ole kulunut vaan täysin iätön ja ajaton nimi, juuri siksi ihan parhaita. Itse en antaisi lapselle "tämän vuosikymmenen vauvoille kuuluvaa" nimeä, joka sitten koko loppuiän kertoo syntymäajan ja sen ajan muodin. Juho, Antti, Matti, Jaakko, Lauri, Pekka, siinä nimiä mun makuuni.
erinomainen! Miehekäs nimi, joka 'kestää aikaa' ja menee vauvasta vaariin! Oivallinen nimi <3
Ihana, tosi suloinen mutta samalla miehekäs pojannimi!
Hyvä valinta juuri ajattomuuden takia. Kauniimpi kuin useimmat muut Johanneksen johdokset.
Juho on kaunis nimi, kuten joku sanoi, suloinen mutta samalla miehekäs. Eli voinee ylpeänä kantaa läpi elämän. =)
Saanko ympätä mukaan omalla nimikysymykselläni, tytölle? Nimi olisi Maili. Ensi alkuun se oli musta aika kamala, mutta mitä enemmän sitä maistelen, sitä enemmän siitä pidän. Entä te muut?
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 09:18"]Juho on kaunis nimi, kuten joku sanoi, suloinen mutta samalla miehekäs. Eli voinee ylpeänä kantaa läpi elämän. =) Saanko ympätä mukaan omalla nimikysymykselläni, tytölle? Nimi olisi Maili. Ensi alkuun se oli musta aika kamala, mutta mitä enemmän sitä maistelen, sitä enemmän siitä pidän. Entä te muut?[/quote]
Onpa kaunis nimi tuo Maili! Ihana äänteellinen sointi.
Maili, kuulostaa kyllä mukavalta...Jotenkin tulee vaan mieleen se leffa, oliko vihreä maili vai mikä...?
Sotkeutuu helposti Juhaan, mikä on mun mielestä yksi kamalimmista nimistä. Hassua, mut Juhani taas on kiva nimi. Kutsumanimenä ei kai niin yleinen, vaikka joka toisella suomalaisella miehellä onkin toisena nimenä.
Juho on todellakin hyvä nimi, vauvasta vaariin toimiva!
ps. Maili on vähän erilainen, mutta mielestäni silti kuulostaa todella kivalta...
Juho on ajaton, hyvä, suomalainen nimi, tykkään!
Juho on hyvä, ajaton nimi. Olisin voinut omallekin harkita.
Vallan ok nimi, ei yhtään paha eikä liian vanhan kuulonen musta vaikka perinteinen onkin.