Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdoin fb:n ja instan kirjojen lukemiseen!

Vierailija
14.07.2020 |

Ja nyt täytyy sanoa, että tunnen itseni paljon paremmaksi ihmiseksi. Itsetuntoni koheni ja olen jotenkin itsevarmempi.

Voi kun olisin tajunnut tämän tehdä jo paljon aiemmin :(
Niin paljon turhia tunteja olen somessa viettänyt sen pa***n keskellä.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjat ovat levyjen jälkeen parasta sivistystä ja elinehto, että olisi ihminen.

Vierailija
22/25 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole FB:ssä enkä instassa, mutta roikun ihan turhaan täällä ja Netflixissä. Nuorena luin paljon ja haluaisin päästä siihen takaisin. Olisiko teillä ap ja ykkönen, tai muutkin, jotain kikkoja siihen?

Mulla toimi e-kirjapalvelut, esim. Bookbeat. Samalla vaivalla avaa kirjan kuin instagramin eli ei tarvitse erikseen etsiä kirjaa jostain kirjastosta ja raahata kotiin ja rauhoittua, mutta kun alkaa lukea niin ei maltakaan lopettaa. Nyt on helpompi taas lukea ihan paperikirjojakin, mutta hyvä valikoima noissa palveluissa!

-eri-

Okei...itse tykkään kirjoista esineinä, enkä ole juuri e-kirjoja kokeillut. Mutta ehkä pitäisi antaa niille mahdollisuus.

- se kysyjä

Niin mäkin, mutta luovuin periaatteesta ja totesin että toimii. Saahan niitä perinteisiäkin kirjoja edelleen lukea. Pääsin lukemisen rytmiin noiden avulla, ja joitain uutuuksia ja suosittuja kirjoja luen välillä niistä edelleen kun en jaksa jonottaa varauksia kirjastosta enkä halua ostaa kaikkia kirjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt, että kuinka paljon ihmiset aikaa todella somessa tai palstalla käyttävät, kun tuollaisia katkaisuja pitää tehdä..

Mä olen sujuvasti lukenut kirjoja ja somettanut aina rintarinnan. Kirja per viikko tulee luettua, ellei peräti kaksi.

Sepä kiva kuulla! :)

Valitettavasti kaikilla tämä ei onnistu ja sosiaalinen media ihan tutkitusti aiheuttaa psyykkistä oireilua huomattavalle määrälle käyttäjiä.

Sitten vaan reippaannutte ja hankitte paremman itsetunnon. :) Moni näyttää sen saavan, kun jättää somen taakseen. Eli jatkuvaa itsensä vertailuako se heille on? Ei ihme, että rasittaa sielua.

”Reippaannumme.” Mitäpä jos seuraavaksi lukisit jonkin psykologian kirjan.

Vierailija
24/25 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä roikun edelleen ihan liikaa netissä, vaikka olenkin vähentänyt sitä jo.

Omat vinkit lukuharrastukseen:

- äänikirjat taustalle kun teet jotain muuta

- jos kulkee työmatkat julkisilla, niin sinne kirja mukaan

- e-kirjojakin kannattaa kokeilla jos ne vaikka olisi oma juttu

- ei kannata ajatella liikaa millaisia kirjoja lukee,

vaan ne voi olla kevyitä, ohuita ja vanhoja (itse siis stressaannuin joskus kun lukumakuni oli "vääränlainen")

- jos tuntuu, että kirja tökkii, niin sitten jätetään kesken ja siirrytään seuraavaan

- voi ottaa tavoitteen lukea joka päivä tietyn määrän, vaikka puoli tuntia tai esim. 30 sivua

- pienikin lukuhetki on pois turhasta somen selaamisesta

Vielä kootut kirjavinkit omista luetuista:

- viime aikoina olen tykännyt eniten Outi Pakkasen dekkareista

- viime aikojen paras löytö Lucinda Rileyn kirjat

- viimeisin äänikirja: Sophie Kinsellan Yllätä minut

- viimeksi luettu: Miika Nousiaisen Juurihoito

- nyt kesken: Hilja Valtosen Vaimoke / Hätävara

- seuraavaksi aion lukea jonkun Cecelia Ahernin kirjoista

Vierailija
25/25 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt on vaan käynyt niin kuin kuntoilijalle joskus käy, että se viikonlopun alkoholi tuhoaa hyvät tulokset. Nimittäin sinä olet täällä.

Tämä ei mielestäni ole yhtään sama kuin face tai insta. Facessa ja instassa pakotetaan toisten ihmisten yleisöksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi