Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teistä ole ihanaa syödä laivalla seisovassa pöydässä?

Vierailija
22.05.2013 |

Minusta paljon, paljon parempaa kuin joku a'la carte.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seisova pöytä sinänsä on hyvä juttu, mutta laivojen buffet-ravintoloissa en syö enää koskaan. En vaan kestä sitä jonottelua ja kanssaruokailijoiden harjoittamaa rynnimistä, etuilua, tönimistä ja porsastelua. Jos satut saamaan hyvän pöydän, olet onnekas ja saat sentään ruokarauhan, mutta suurin osa pöydistä on ihan kiinni toisissaan ja koko ajan joku tönii tuoliasi tai tunkee itsensä pöytien välistä takapuoli lautastasi viistäen.

Eniten laivojen ravintoloista pidän Vikingin Food Gardenista ja Siljan Bistro Maximesta. Ihana alku- ja jälkiruokapöytä ja pääruoka tarjoillaan pöytään. Koskaan ei noissa ole tarvinnut jonotella ruokaa hakiessa ja tunnelma sata kertaa viihtyisämpi ja rauhallisempi kuin buffet-ravintolassa.

Vierailija
42/52 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 19:41"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 18:28"]

Ei! Seisovat pöydät on ällöttäviä. Ja varsinkin jossain laivalla, missä känniääliöt sörkkii niitä sormineen ja ottimet on olleet ties missä kourissa. Ei ei ei. Haluan ruokani suoraan keittiöstä omalle pöydälleni ilman että se seisoo jossain säilytyslaatikoissa sadan ihmisen ronkittavana.

[/quote]

Ei känniääliöt niinkään, mutta venäläiset nykyään.

[/quote]

Tämä tuli minullakin vastikään todettua. Etuilua, tönimistä, sormin ottamista ja takaisin maistamisen jälkeen laittamista. Ruokahalu meni.

[/quote]

Ja ihan tavalliset suomalaisperheetkin. Siellä näkee sellaista sortin sakkia, ettei tiedä onko niiden lasten kädet pesty joskus jouluna viimeksi. Tai mitä oksennustautia tai matoja niillä on, ja sitten näpelöidään ruokia ja tarjoiluastioita ja ottimia likaisilla käsillä ja ties vaikka nuollaan niitä. Eikö teitä muita ällötä tuollainen? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne seisovan pöydän antimet mitään herkkua ole..

Vierailija
44/52 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se ihan ok, että tarjooma on runsas. Tosin ihmispaljous, jonotus ja muiden porsastelu ärsyttävät.

Vierailija
45/52 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään laivalla kylmistä ruuuista ja jälkkäreistä buffetissa,  pääruuat kannattaa melkein jättää väliin. Mutta ihmisten hitaus jonoissa ärsyttää. Siinä vaiheessa kun päästään vihdoin siihen ruuan kohdalle, niin aletaan ihmettelemään ja miettimään perusteellisesti, että mitä otetaan, argh.

Vierailija
46/52 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 09:28"]

Siinä vaiheessa kun päästään vihdoin siihen ruuan kohdalle, niin aletaan ihmettelemään ja miettimään perusteellisesti, että mitä otetaan, argh.

[/quote]

No mistä sen etukäteen tietää mitä siellä on tarjolla ja onko hyvän näköistä? Ei sitä voi päättää ennen kuin näkee sen pöperön.

Vierailija
47/52 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua missä laivoilla te käytte kun mä en ole ikinä laivan seisovassa pöydässä törmännyt tapauksiin että joku olis purassut palan jostain ja laittanut takaisin tarjottimelle tai räkinyt ruokaan tai mitään.

Jotenkin tulee mieleen että oisko lievää liioitttelua havaittavissa.

Vierailija
48/52 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 09:32"]

Mä en tajua missä laivoilla te käytte kun mä en ole ikinä laivan seisovassa pöydässä törmännyt tapauksiin että joku olis purassut palan jostain ja laittanut takaisin tarjottimelle tai räkinyt ruokaan tai mitään.

Jotenkin tulee mieleen että oisko lievää liioitttelua havaittavissa.

[/quote]

Varmaan on liioitteluakin, sehän on tapana kirjoittaessa tällaiselle palstalle. Mutta mistä sen oikeasti tietää mitä niissä ruoka-astioissa on? Eihän sitä itse ole näkemässä miten muut siellä käyttäytyy. Ja varmasti sinäkin olet nähnyt laivoilla porukkaa, jotka ei ole mitään turhantarkkoja lastensa käsien pesusta tai edes omistaan. Mistä voit tietää ettei joku krapulajarkko ole jättänyt käsiä pesemättä aamupaskan jäljiltä? Ja sitten näpelöi ottimia niillä käsillä.

Vierailija
49/52 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustan laivalla max kerran vuodessa siten että syön siellä - toiseen suuntaan voin ottaa buffan mutta inhoan sitä hässäkkää - mies vielä enemmän mutta lapsi 11v haluaa buffaan kalapöydän takia. Alkupalat on ok, pääruokaa en syö koskaan mutta jälkkäreitä syön myös.

Enemmän nautin 3 ruokalajin ateriasta a'la cartessa.

Vierailija
50/52 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 19:35"]

Mulle se on aika kallista kun syön aina niin vähän, vaikka olenkin 133kg hylje. Kerran olen ollut laivalla kun oli joku naistenlaiva, reilu 10 vuotta sitten, siellä oli naisille kaikkea ohjelmaa ja se buffet oli suunnattu naisten makuun, sillon oli tosi ihania ruokia, ja toivoin että olisin jaksanut syödä enemmän, kaikkia laatuja sit vaan maistelin pienet lusikalliset.

[/quote]

Mikset pysty syömään kuin pikkiriikkisiä annoksia?? Itse hätyyttelen 100 kiloa ja pystyn vetämään aikamoiset satsit buffetissa. Ainakn pari lautasellista kylmiä alkupaloja, sitten paistia ja kermaperunaa, sitten juustot ja pari lautasellista jälkkäriä.

[/quote]

Useimmat AV palstan ylipainoisista syö vain murto-osan meidän hoikkien päivittäisistä ruokamääristä, etkö tiennyt sitä??!! Se ylipaino on vai vettä tai ilmaa. Sairaudet ja lääkepöhöt tietty erikseen.

Vierailija
51/52 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 19:40"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 19:35"]

Mulle se on aika kallista kun syön aina niin vähän, vaikka olenkin 133kg hylje. Kerran olen ollut laivalla kun oli joku naistenlaiva, reilu 10 vuotta sitten, siellä oli naisille kaikkea ohjelmaa ja se buffet oli suunnattu naisten makuun, sillon oli tosi ihania ruokia, ja toivoin että olisin jaksanut syödä enemmän, kaikkia laatuja sit vaan maistelin pienet lusikalliset.

[/quote]

Mikset pysty syömään kuin pikkiriikkisiä annoksia?? Itse hätyyttelen 100 kiloa ja pystyn vetämään aikamoiset satsit buffetissa. Ainakn pari lautasellista kylmiä alkupaloja, sitten paistia ja kermaperunaa, sitten juustot ja pari lautasellista jälkkäriä.

[/quote]

Useimmat AV palstan ylipainoisista syö vain murto-osan meidän hoikkien päivittäisistä ruokamääristä, etkö tiennyt sitä??!! Se ylipaino on vai vettä tai ilmaa. Sairaudet ja lääkepöhöt tietty erikseen.

[/quote]

Niin ja ne on myös säästöliekillä.

Vierailija
52/52 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivojen seisovissa pöydissä taso vain laskee ja laskee. Valtavia laareja lihapullia ja muusia. Pääruoka aina keskinkertaista tai huonoa. Alkupalapöydästä kadonnut monta ruokalajia vuosien varrella.

Mutta ala-carte seisovin alkupaloin ja jälkiruokien kanssa on ihan järkyttävän paljon parempi. Onko "sikaosastolla" esim alkupalapöydässä vartaassa kypsennettyjä babymustekaloja? Ota alkupala ja jälkiruokapöytä pelkästään ja pääset halvemmalla, jos ei juo alkoholia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi seitsemän