Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö teistä ole ihanaa syödä laivalla seisovassa pöydässä?

Vierailija
22.05.2013 |

Minusta paljon, paljon parempaa kuin joku a'la carte.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäisin, jos olisi aikaa rauhassa syödä. Mutta eikö noilla laivoilla ole vain rajattu aika, muistaakseni ainakin viimeksi sieltä piti lähteä aika sutjakkaan. Ei ole kivaa, jos pitää mättää lautaselleen kaikki mörssit sekaisin ja äkkiä huitasta naamaan.

Vierailija
22/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä mitä on tarjolla. Minusta laivojen seisovien pöytien tarjoilut ovat menneet alaspäin vuosi vuodelta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin pari kuukautta sitten ekan kerran. Olin odottanut sitä pitkään vesi kielellä ja ottanut selvää tarjottavista. Todellisuus oli sitten se, että jättiosa ruuista oli suoraan ruokatukun pakastealtaasta ja loput oli tuhottu natriumglutamaatilla. Eniten odottamani kalaruuat olivat kumisia ja mauttomia.

Jälkiruuat olivat kyllä hyviä, sekä aamupalat molemmilla menopaluu-risteilyni laivoilla mielettömän ihania! Nuo illalliset vaan olivat sen verran kova pettymys että taidan suunnistaa a la carteen seuraavalla kerralla.

Niin muuten, ja ravintola-alan ammattilaisena täytyy mainita Viking Linen ravintolahenkilökunnan hyvästä palvelusta! Suuri osa tarjoilijoista oli iloisia ja palvelualttiita. En olisi buffetissa tällaista odottanut.

Vierailija
24/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle se on aika kallista kun syön aina niin vähän, vaikka olenkin 133kg hylje. Kerran olen ollut laivalla kun oli joku naistenlaiva, reilu 10 vuotta sitten, siellä oli naisille kaikkea ohjelmaa ja se buffet oli suunnattu naisten makuun, sillon oli tosi ihania ruokia, ja toivoin että olisin jaksanut syödä enemmän, kaikkia laatuja sit vaan maistelin pienet lusikalliset.

Vierailija
25/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se ei ole kallista. Viimeksi ei menomatkalle tajuttu ottaa seisovaa pöytää, syötiin siellä baarissa. Tais tulla yhtä kalliiksi kuin tuo seisova pöytä. Mulle perheenäidille se oli ihan matkan kohokohta ja vielä sai hakea viiniäkin! Onneksi osaan vielä iloita moisista nautinnoista. Lapsetkin tykkäs. Mentiin muuten vahingossa 15 min myöhässä sinne buffettiin, suurin osa oli jo siirtynyt lämpimiin ruokiin siinä vaiheessa, ei me jouduttu jonotella.

Vierailija
26/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 19:35"]

Mulle se on aika kallista kun syön aina niin vähän, vaikka olenkin 133kg hylje. Kerran olen ollut laivalla kun oli joku naistenlaiva, reilu 10 vuotta sitten, siellä oli naisille kaikkea ohjelmaa ja se buffet oli suunnattu naisten makuun, sillon oli tosi ihania ruokia, ja toivoin että olisin jaksanut syödä enemmän, kaikkia laatuja sit vaan maistelin pienet lusikalliset.

[/quote]

Mikset pysty syömään kuin pikkiriikkisiä annoksia?? Itse hätyyttelen 100 kiloa ja pystyn vetämään aikamoiset satsit buffetissa. Ainakn pari lautasellista kylmiä alkupaloja, sitten paistia ja kermaperunaa, sitten juustot ja pari lautasellista jälkkäriä.

Vierailija
27/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 18:28"]

Ei! Seisovat pöydät on ällöttäviä. Ja varsinkin jossain laivalla, missä känniääliöt sörkkii niitä sormineen ja ottimet on olleet ties missä kourissa. Ei ei ei. Haluan ruokani suoraan keittiöstä omalle pöydälleni ilman että se seisoo jossain säilytyslaatikoissa sadan ihmisen ronkittavana.

[/quote]

Ei känniääliöt niinkään, mutta venäläiset nykyään.

Vierailija
28/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan parasta oli se, kun meillä oli nurkimmainen ikkunapöytä. Saatiin seurata Tukholman saaristoa samalla kun syötiin. Ai että en jaksa odottaa, että päästään matkaan.

Vierailija
29/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 19:41"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 18:28"]

Ei! Seisovat pöydät on ällöttäviä. Ja varsinkin jossain laivalla, missä känniääliöt sörkkii niitä sormineen ja ottimet on olleet ties missä kourissa. Ei ei ei. Haluan ruokani suoraan keittiöstä omalle pöydälleni ilman että se seisoo jossain säilytyslaatikoissa sadan ihmisen ronkittavana.

[/quote]

Ei känniääliöt niinkään, mutta venäläiset nykyään.

[/quote]

Tämä tuli minullakin vastikään todettua. Etuilua, tönimistä, sormin ottamista ja takaisin maistamisen jälkeen laittamista. Ruokahalu meni.

Vierailija
30/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa silloin kun me mentiin, ei kukaan tuollalailla porsastellut. Juovuksissakaan ei alkumatkasta näyttänyt kukaan olevaan. Enimmäkseen oli tavallisia lapsiperheitä matkassa.

Vierailija
31/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viihdy. Meteliä ja kiirettä, kallis. En nauti ruualla mässäilystä, mielummin vähemmän kerralla. Joskus ruuat ovat täysi pettymys, harvoin positiivisia yllätyksiä.

Vierailija
32/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 18:38"]

Liikaa porukkaa, liikaa mummoja.

[/quote]

Liikaa porukkaa, liikaa lapsiperheitä. 

Vierailija
33/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi Siljan buffassa jokaikinen ruokalaji oli epäonnistunut. Pasta ylikypsää, salaattikin nahistunut, liha kuivaa ja mautonta, kala maustamatonta jne jne.

Parasta oli kun yksi finninaamainen nuori kokki raapi ensin antaumuksella persettään (ihan housujen sisältä) ja jatkoi sitten jotain leikkuupuuhaa mitä olikaan sitten tekemässä. Me lähdettiin siinä vaiheessa ja vaadittiin rahat takaisin valmiiksi ostetusta paluumatkan ruokalipusta. 

Vierailija
34/52 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vikingin ruoka on tosiaan paljon parempaa. Seisova pöytä rules!

Vierailija
35/52 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se viking food garden oli IHANA!  :)

Alkupalat ja jälkiruuat seisovasta pöydästä ja pääruoka listalta pöytään tarjoiltuna.

Itse otin vain ne alkupalat ja jälkkäripöydän kun oli niin mahtavat valikoimat eli voi valita itse mitä syö ja hinta sen mukaan.

Oli siistiä ja rauhallista ja kaikki ruuat hyviä.

Vierailija
36/52 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No just viikko sitten viikkarilla oltiin ja olin kyllä vähän pettynyt, jotenkin kauhea kiire koko ajan, lapsille kun oli ruuat hakenu ja itelle alkupalat, tuntui jo, että kohta pitää lähteä, puhumattakaan, et ois rauhas juonu kahvit, lautaset haettiin nenän edestä, että just oli viimestä palaa laittamassa suuhun, lisäks pääruoka oli aika vaatimaton, viimesen lihapalan sain kokilta, vaikka oltiin ihan hyvissä ajoin tultu syömään

Vierailija
37/52 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei enää edes oteta sitä tavallista seisovaa pöytää. Pelkkä aamiainen riittää. Ala Cartesta tai jostain muusta ravintolasta sitten ne illalliset. Siljalla viimeksi lasten annokset sai 40% halvemmalla ja oma annokseni maksoi 12€. Oli oikein hyvä pasta.

Vierailija
38/52 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ei enää edes oteta sitä tavallista seisovaa pöytää. Pelkkä aamiainen riittää. Ala Cartesta tai jostain muusta ravintolasta sitten ne illalliset. Siljalla viimeksi lasten annokset sai 40% halvemmalla ja oma annokseni maksoi 12€. Oli oikein hyvä pasta.

Vierailija
39/52 |
03.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

À la cartesta ei saa kuitenkaan tarpeekseen, kun on tarkoitus mässäillä. Mitä täydempi olo, sitä parempi.

Vierailija
40/52 |
23.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihanaa, on. :) Joskus lähdetään miehen kanssa peruskännäilyristeilylle ihan kaksistaan, no ei me mitään perseitä vedetä, mutta saa tissutella ihan ilman lapsosia (jolloin ei tissutella - pakko tarkentaa, AV:lla kun ollaan!). Ihanaa on poimia parhaat herkut buffasta ja litkiä samalla viiniä ja bissee. Ei olla mitään suuria kulinaristeja, kyllä me kiksit saadaan ihan noista buffetin ruoista! Siihen päälle juustot ja jälkkärit punkulla alas huuhdeltuna ja sitten karaokebaariin, KYLLÄ!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi