Pystyykö mistään pankista saamaan asuntolainaa ilman vakuuksia tai
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toi vuokra-asuminen ole ihan niin yksinkertaista. Ainakaan täällä pk-seudulla, vuokrat on niin korkeat, että siitä ei pienituloinen vaan saa enää mitään säästöön.
Yksi vaihtoehto kylläkin on asumisoikeusasunto, siinä saa maksettua samalla rahalla kuin mitä on vuokra, itselleen pesämunaa, jonka saa sitten itselleen ja toimii käsirahana siihen kokonaan omaan.
Miksei pienituloinen muuta vähän kauemmas sieltä pk-seudulta. Onhan tuo järetöntä jos ei palkastaan pysty yhtään säästämään. Mutta hei, elämä on valintoja täynnä..
Joskus on kyllä vain huonoja vaihtoehtoja mistä ne valinnat voi tehdä. Yleisimmät "vaihtoehdot" ovat kallis asunto pk-seudulla ja työpaikka, tai halpa asunto kauempaa ja työttömyys.
Minulle töitä löytyy vain pk-seudulta. Ja että olisi pitänyt valita toinen ammatti? Se ei enää ole valintakysymys vaan silkkaa tuuria ja nopanheittoa mikä ammatti vuosien kuluessa pitää kysyntänsä.
Ei siellä pk-seudulla asua tarvi vaikka töissä kävisikin. Junat kulkee Salosta, Lohjalta, Lahesta, Keravalta...
Vierailija kirjoitti:
Laki määrää nykyään, että 100% asuntolainaa ei saa myöntää. Ei siis ole pankkien valinta.
Omaa rahaa oltava 10% tai ensiasunnossa 5%.
Tämä ei pidä paikkaansa.
Mut mitä järkeä niissä asumisoikeusasunnoissa on, kun ne kuukausimaksut on kuitenkin samaa tasoa kuin jos asuis vuokralla. Okei, onhan niissä turvaa enemmän sen poispotkimisen suhteen, mutta ei mun mielestä muuten. Ja se lunastusmaksuhan on kuin joku iso takuu minkä saa sitten takasin kun muuttaa pois. Voisko joku kertoa hyviä asioita asumisoikeusasunnoista. Entäs ne osaomistusasunnot, onko se sama asia?
Joskus on kyllä vain huonoja vaihtoehtoja mistä ne valinnat voi tehdä. Yleisimmät "vaihtoehdot" ovat kallis asunto pk-seudulla ja työpaikka, tai halpa asunto kauempaa ja työttömyys.
Minulle töitä löytyy vain pk-seudulta. Ja että olisi pitänyt valita toinen ammatti? Se ei enää ole valintakysymys vaan silkkaa tuuria ja nopanheittoa mikä ammatti vuosien kuluessa pitää kysyntänsä.