Miksi alakoululaisille ostetaan kalliita älypuhelimia?
Sitten fb:ssä kiroillaan kun mukula hävittänyt/hajottanut kalliin laitteen..
Juu, tiedän senkin että av-mammojen lapset ovat vastuuntuntoisia, ja pitävät tavaroistaan hyvin huolen jne ;) Kunhan täällä itsekseni vaan ihmettelen.
Kommentit (52)
kun on hyvä puhelin millä pelata, facebookata ja surffailla niin ei tule koulussa tylsää! netistä voi kaiken oppia, eihän koulussa tarvitse enää keskittyä opetukseen
oletteko huomanneet että aikuiset ihmisetkin on aivan riippuvaisia näsitä leluistaan, näprätään kokoajan ja surffaillaan netissä. miten aikuine joka ei osaa pitää käsiään irti puhelimestaan edes ruokapöydässä osaisi opettaa oikeaa köyttöä lapselleen? hienoa kun kaikilla on oma peli, ei tarvitse enää keskustella eikä mitään.
ja siitä kamerasta., se on vaan pahasta lapselle, kun ne ei tiedä ettei toisten kuvia saa laittaa nettiin ilman lupaa eikä myöskään valokuvata. saati kiusata sitten toista. kyllä sekin pitäisi osata opettaa lapsille mutta kun ei ne vanhemmatkaan taida tajuta sitä..
nää "äly'puhelimet tyhmentävät ihmistä ja tappavat luovuuden ja liikkumisen
totta- olen jounut poistamaan lasten lumioista "pyllykuvia" jne- eli valvontaa tarvitaan tietty
t. nro 41 ja 42
10-vuotias poikamme sai hienon älypuhelimen palkinnoksi hyvästä todistuksesta. Meillä vanhemmilla on käytössä pari vuotta vanhat älyluurit. Haluamme palkita hyvästä.
Se tavallinen loora vasta tyhmentää. Tekniikka on tätä päivää. Omilla rahoillani mielummin ostan kunnon älyrin, kun tavallisen puhelimen. Itselleni tilasin juuri 600 eken älyrin. Lapsen puhelin maksoi 300 ekeä ja ikää 9v. Esikoinen jolla kehitysvamma saa mun vanhan Lumia 800. Meillä koodari isä tykkää noista karvahatuista. Älyrin kun saa niin kyllä siihen ihastuu. Kallis älyri, niin on laadukas kamera, pelikone, navigaattori, tietokone. Viihdettä ja tietoa.
Mun lapselle ei kelvannut Nokia vaan HTC mutta oli jo yläasteella ja sama puhelin edelleen lukiossa.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 15:00"]
Ostin kalliin puhelimen kun poika oli seiskalla. Muillakin on, miksi mun pojan pitäisi tyytyä halpaan peruspuhelimeen. Silti talous ei oo siitä kärsinyt.
[/quote]Sama juttu.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 21:46"]
ps meillä on myös molemmilla lapsilla 1300 e hp tietokoneet- ovat 11 v ja 12 v
[/quote]Mun pojalle ei kelvannut anttilan tietsika vaan special liikkeestä ja itse vaihtoi vielä suurempaan tuulettimen ja on pelinäppäimet joissa sininen valo. Silti koulu menee loistavasti. Lukiolainen.
Riippuen missä asuu jos varakkaammalla alueella niin virta vie, se on oltava viimeisen päälle pelit ja vehkeet.
[quote author="Vierailija" time="27.07.2013 klo 22:34"]
Se tavallinen loora vasta tyhmentää. Tekniikka on tätä päivää. Omilla rahoillani mielummin ostan kunnon älyrin, kun tavallisen puhelimen. Itselleni tilasin juuri 600 eken älyrin. Lapsen puhelin maksoi 300 ekeä ja ikää 9v. Esikoinen jolla kehitysvamma saa mun vanhan Lumia 800. Meillä koodari isä tykkää noista karvahatuista. Älyrin kun saa niin kyllä siihen ihastuu. Kallis älyri, niin on laadukas kamera, pelikone, navigaattori, tietokone. Viihdettä ja tietoa.
[/quote]
Navigaattori jotenkin. Kamerakin ihan suht kelvollinen. Pelikone???? Täysin epäonnistunut. Puhelimella pelaamisesta ei tule paskaa eikä kusta. Kyllä se fyysiset näppäimet pitää olla ja ergonomia parempi.
Tietokone??????? Älä nyt liioittele. Jos nettisurffailu on kärsimystä puhelimella. En itse edes suostu sitä tekemään. Liian hidas ja liian pieni näyttö sekä mitään sanomattomat kontrollit.
kyllä se häiritsee, akkua ja näyttöä
ps meillä on myös molemmilla lapsilla 1300 e hp tietokoneet- ovat 11 v ja 12 v