Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi alakoululaisille ostetaan kalliita älypuhelimia?

Vierailija
22.05.2013 |

Sitten fb:ssä kiroillaan kun mukula hävittänyt/hajottanut kalliin laitteen..

Juu, tiedän senkin että av-mammojen lapset ovat vastuuntuntoisia, ja pitävät tavaroistaan hyvin huolen jne ;) Kunhan täällä itsekseni vaan ihmettelen.

Kommentit (52)

Vierailija
2/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vanhemmat vaihtaa uudempaan vuoden tai kahden välein, saa lapset ne puhelimet. Kytkynä voi ostaa esim iphonen, parillakympillä/kk, ja tehdä lapsen kanssa vaihtokaupan et ei karkkeja jos saa puhelimen. Toimii hämmästyttävän hyvin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa taida paljoa muuta olla?

Sentraalisantranaikainen veivattava olisi ihan riittävä, mutta ei niitä valmisteta enää.

Vierailija
4/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun ne HALUU!

Vierailija
5/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska siitä on apua lähes joka päivä kotitehtävien teossa. Meillä lapsi myös opiskelee älypuhelimen kautta monenlaisia asioita. On vastuuntuntoinen ja luotettava.

Vierailija
6/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole facebookissa.

En kiroile.

Lapseni ei hävitä eikä riko laitteitaan.

Älypuhelin ei ollut kovinkaan kallis.

Se on osoittautunut hyvin tarpeelliseksi ja hyödylliseksi.

Vierailija
7/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi kun ne haluu ja kaikilla muillakin on! Ja vaikea sanoa ei kun ne kerta haluu. Ja kun muita puhelimia ei ole (vaikka mun silmiin ainakin osuu vaikka mitä muitakin puhelimia mutta näiden vanhempien ei). Koska ne on nykyään niin halpoja - ei haittaa vaikka maksaakin vähintää 100e enemmän kuin tavallinen puhelin, halpa se jollakin ymmärryksellä on. Ja kuule, tosi hyödyllinenkin on!!! En vaan itse ole keksinyt mitä tarpeellista ja hyödyllistä niissä on mutta oikeasti, TOSI tarpeellinen.

Vierailija
8/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ap määrittelet "kalliin älypuhelimen"? Kaupassa ei tosiaan kohta paljon muita ole kuin ihan karvalakkimalleja, joita käyttävätä lähinnä vanhukset, ja sitten älypuhelimia.

Jos puhelimella esimerkiksi haluaa ottaa kunnollisia valokuvia (joiden laatu vastaa jo peruskameraa), ei halvinta puhelinta kannata ostaa. Samoin älypuhelin toimii mp3-soittimena, eipä tarvitse erillisiä korvalappustereoita kuten omassa nuoruudessani :) Bussiaikataulutkin näkee nykyään näppärästi puhelimesta, samoin harrastukseen liittyvät tiedotteet. 2010-lukua kun elämme..

p.s. Vielä eivät omat 11- ja 12-vuotiaat lapseni ole yhden yhtäkään puhelinta hukanneet, tosin ei heillä ihan kallempia malleja olekaan

Vierailija
9/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika on 9 v. ja ostin sille 300 euron puhelimen. Tykkään pojasta niin paljon ja halusin hemmotella häntä. Hyvää älypuhelinta on kiva käyttää.

Vierailija
10/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä osti 9 v vanhalle pojalle samsung galaxy -jonkun. Itse en olisi ostanut, mutta laittakoon mummo rahojaan mihin haluaa :)

Vierailija
11/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 9v käyttää puhelintaan paljon monipuolisemmin kuin minä omaani. Minulla mummo puhelin ja pojalla ei niin kallis älypuhelin. Siitä on iloa koko rahan edestä. Joskus pitää tilata liput tms. sinne koska omaani ei onnistu.

Vierailija
12/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska alakoululainen on mankunut ja vinkunut sitä niin kauan, kunnes vanhemmat ovat antaneet periksi.

Vierailija
13/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö pelkää, että lapset surffaavat netissä sopimattomilla sivuilla? Onko lasten puhelimissa jotain estoja / rajoituksia netin käytössä?

Itse pelkäisin eniten juuri tuon netin tuomia riskejä. Itsekin vasta aloin käyttää älypuhelinta enkä kyllä ole yhtään ihastunut. Karvalakkimalli toimi paljon luotettavammin ja helpommin.

T. alakouluikäisten äiti

Vierailija
14/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 19:31"]

Ettekö pelkää, että lapset surffaavat netissä sopimattomilla sivuilla? Onko lasten puhelimissa jotain estoja / rajoituksia netin käytössä?

Itse pelkäisin eniten juuri tuon netin tuomia riskejä. Itsekin vasta aloin käyttää älypuhelinta enkä kyllä ole yhtään ihastunut. Karvalakkimalli toimi paljon luotettavammin ja helpommin.

T. alakouluikäisten äiti

[/quote]

En pelkää, koska olen kasvattanut lapseni ja hän on harvinaisen fiksu tapaus. Ei ole estoja.

Vierailija
15/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 20:07"]

T. alakouluikäisten äiti

[/quote]

En pelkää, koska olen kasvattanut lapseni ja hän on harvinaisen fiksu tapaus. Ei ole estoja.

[/quote]

Vaikka olisi kuinka fiksu, voi oudoille nettisivuille eksyä täysin vahingossa. Näin on käynyt itsellenikin. Mistä voit oikeasti tietää missä lapsesi surffaa?

Vierailija
16/52 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vanhus, mutta silti käytän karvalakkimallia. Toimii luotettavammin kuin älypuhelin. En tarvitse kännykkään nettiominaisuutta (vaikka toki tässäkin saa nettiyhteyden).

17/52 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. alakouluikäisten äiti

[/quote]

Morjesta,

Lapsen kanssa on hyvä sopia pelisäännöistä, on kyse sitten puhelimesta tai vaikka tietokoneesta. Toki tähän on olemassa myös teknisiä rajoituksia.

Operaattori ei voi estää pääsyä tietyille sivuille, me voimme vain joko estää tai sallia netin (mobiili) käytön, mutta nykyään puhelimille on olemassa omia tietoturvaohjelmia aivan kuten tietokoneellekin on. Tässä yksi esimerkki F-Securelta --> www.f-secure.com/fi/web/home_fi/mobile-security?icid=526&someid=20000_m…

Tero@SoneraPartio

Mikä on Telia Partio? Lue lisää täältä ja anna meille palautetta.

Vierailija
18/52 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se lapsi sitten yökaudet kukkuu netissä puhelimellaan, olittepa sopineet mitä hyvänsä.

Vierailija
19/52 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen saisi ostaa omilla rahoillani lapselleni mitä haluan.? Älypuhelin on hyvä laite puheluihin, kuvaukseen,videointiin,pelaamiseen ja sitten vielä nettikäyttö. Meillä kaikki saa älyrin, jos tajuaa vain pyytää. Musta tuntuu, että jotkut on kauhean kateellisia, kun omalla lapsella joku ruppana puhelin ja itse ei raaski ostaa kallista puhelinta lapselle. Olen omat rahani itse tienannut ja niiden käyttöä ei tarvitse perustella kellekkään.

Vierailija
20/52 |
24.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.05.2013 klo 12:50"]

Siellä se lapsi sitten yökaudet kukkuu netissä puhelimellaan, olittepa sopineet mitä hyvänsä.

[/quote]

Jos vanhempi on kädetön,  niin kyllä. 

Mä olen laittanut lasten puhelimien latauspiuhat olohuoneen puolelle ja lapset laittaa illalla ennen kuin menevät nukkumaan, puhelimensa lataukseen. 
Jos ei puhelinta latauksessa ole, mä käyn kysymässä että missä se on ja laitan laturiin.
Samalla tavalla lasten läppärit ovat laturissa olohuoneen nurkassa.
Ei ole tullut ongelmaa tuosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän