Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikuinen laihdutustuska

Turhautunut
14.07.2020 |

Kertokaas rakkaat kanssasisaret/mammat (miksikä itsenne idetifioittekaan) miten ihmeessä laihdutuksen saa onnistumaan?? Tässä perheellistymisen myötä päässyt jokunen kilo kertymään (160/64) ja tuntuu, että ihan sama mitä keinoa yritän, motivaatio lakkaa alkuunsa. Syö vähemmän kuin kulutat, joo joo, menee pari kuukautta max ja taas telkun ääressä jäätelön kanssa. Syön myös tylsyyteen, sen myönnän ihan suoraan enkä ole siihenkään vielä ratkaisua keksinyt. Liikunnallinen en ole koskaan ollut, ratsastus ainut säännöllinen harrastus jossa tulee hikoiltua. En koe olevani mikään älytön pullukka, mutta kyllä tuo vatsalla oleva makkara olisi ihana saada pois. Ihan itkettäå, että olen vasta 27 mutta moni ihana vaate jää kokonaan kaappiin kun oma ulkonäkö keljuttaa. Että pitääkö se tässä vaan hyväksyä oma pulluutensa kuten nykyään body positive meiningillä on tapana vai onko mitään mahdollisuuksia löytää jostain se itsekuri? En odota mitään ihmetuloksia, jos vaikka 7 kiloa pois ja aikaa vuosi? Mut mun ongelma on nimenomaan se hyvissä tavoissa pysyminen, enkä ole vielä onnistunut pääsemään ns tavoitepainoon, joka sitten ehkä itsessään voisi motivoida pysymään kunnossa. Nyt kaikki tuntuu niin kaukaiselta...

Mietelauseet seinälle? Päiväkirja? Paasto? Ruokien punnitseminen? Keto? Olisi ihanaa kokea itsensä hyvännäköiseksi edes kerran elämässään..

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohda liikunnan lisääminen ja keskity näihin:

- punnitus joka aamu jotta voit seurata painon trendiä

- 16:8 pätkäpaasto eli päivän ateriat (2-3) 8 tunnin syömisikkunan sisällä

- arkiaktiivisuutta 10 000 askelta päivässä

- ei sokeria eli ei myöskään ”herkkuja” - jokainen insuliinitasoja nostava sokerimättö pysäyttää rasvanpolton jopa 72 tunniksi!

- ei leipää, max. 2 hapankorppua päivässä ok

- vältä maitotuotteita, juustot on ok

- marjoja hedelmien sijaan

- 1 pizza/hampurilainen tmv. kerran viikossa syömisikkunan rajoissa ok

- ei sidukkaa tai olutta, kuiva valkoviini, punkku ja kuohari ok

- minkään aterian ei ole pakko olla lämmin!

- unta 8 tuntia yössä

Näin minulta lähti ylimääräiset 18 kiloa, nyt BMI 23 ja jatkan samaan malliin

Voi luoja! Ap, unohda heti alkuunsa tuollaiset ikkunat, ellet halua vaipua neuroosin armoille loppuelämäksesi. Syö säännöllisesti ja sopivasti, ei missään ikkunoissa :D

Minusta ajatuksesi kuulostavat viisailta, pyri tasapainoiseen ja hyvältä tuntuvaan ruokavalioon, joka ei tunnu miltään valinnoilta tai ruokavaliolta ollenkaan. Äläkä ainakaan ala seuraamaan puntaria tai kiellä itseltäsi mitään tiettyä ehdottomasti. Pyri hyvään oloon.

Tsemppiä!

Vierailija
22/26 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen juuri saanut sen maharöllykän pois 7 viikossa. Suosittelen pätkäpaastoa lämpimästi. Itsekuria ei tarvita kuin parina eka päivänä, kun keho totuttelee oman kehon rasvan poltteluun. Tämä ei ole dieetti, aion jatkaa tällä tyylillä niin kauan kuin henki pihisee. Tsemppiä ap:lle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda laihdutus ja ala syömään intuitiivisesti. 

Vierailija
24/26 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkäpaasto yhdistettynä vhh. Ainoa, mikä mulla toimii.

Vierailija
25/26 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

N46 kirjoitti:

Olen juuri saanut sen maharöllykän pois 7 viikossa. Suosittelen pätkäpaastoa lämpimästi. Itsekuria ei tarvita kuin parina eka päivänä, kun keho totuttelee oman kehon rasvan poltteluun. Tämä ei ole dieetti, aion jatkaa tällä tyylillä niin kauan kuin henki pihisee. Tsemppiä ap:lle!

Lisään tähän vielä, että kyllä olen syönyt sitä jäätelöäkin, melkein joka päivä. Pieni mini-magnum on juuri sopiva annos. Mutta se herkku olisi hyvä syödä aterian yhteydessä, jälkiruuaksi, nautiskellen.

Mutta siis vatsarasvan poistoon tämä pätkäpaasto on ehdottomasti paras keino. Kun perusruoka on ravitsevaa ja täysipainoista, on pätkäpaastossa reilusti tilaa inhimilliselle elämälle.

Kannattaa ainakin tutustua sopiiko ap:lle.

www.patkapaasto.com

Vierailija
26/26 |
15.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat erilaisia ja kaikilla ei toimi samat jutut. Itselleni näin pikkulapsiarjessa väsymys on pahin vihollinen. Väsyneenä unenpuuttessa keho kaipaa vaan energiaa, koko ajan ja tulee syötyä mitä sattuu ja miten sattuu. Kun saa taas nukuttua kohtuu ok, jaksaa taas miettiä syömisiä. Toinen mikä mulla toimii ovat totaalikiellot, vaikka monet sanoo, ettei ne toimi. Ei mitään suklaata kerran viikossa. Jos syön sitä yhtenä päivänä, toisena tekee taas mieli ja sitten vaan odotan kärvistellen sitä päivää, jolloin on taas lupa herkutella. Olen ollut nyt 2kk syömättä suklaata (mulla se pahin) ja karkkeja/sipsejä/roskaruokaa. Ja jos iskee makeanhimo niin joku makea hedelmä tai mansikat riittää. Itselleni kohtuudessa on paljon helpompi pysyä kun en syö jotain epäterveellistä vähän joka päivä/viikko. Mutta tämä on yksilöllistä.

Muuten syön ihan normaalisti, valkoinen leipä, pasta, riisi ollut aina tummaa. Paino tippuu kun on ylimääräset jäänyt kaupan hyllyyn. Mitään säännöllistä liikuntaa en ole vielä saanut arkeeni ympättyä, mitä nyt yritän saada joogaa osaksi arkea.

Tsemppiä ja ole iloinen, että et mihinkään mahdottomaan kuntoon ole itseäsi saanut. Itsellä 10kg:sta pitää päästä eroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan