Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä löytää pojalleni kämppä?

Vierailija
14.07.2020 |

Poika ei ole nyt töissä mutta on työnhakija, onko edes mahdollista? Pojalla on kyllä ammatti ja varmaan tulee saamaan töitä tulevaisuudessa.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikotie.fi

Siellä niitä vuokra-asuntoja on.

Vierailija
22/40 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

22-vuotias eikä osaa vuokrata asuntoa? Ja äiti yhtä avuton. Tsiisös. Kuule googleta vaikka "vuokra-asunnot *kaupunki*" ja valitse minkä haluat.

Pitäisikö tuossa iässä osata?

Pitää. Täytyy myös osata hoitaa sähköliittymä ja kotivakuutus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pärjääkö hän omillaan? Riittäävätkö tulot vuokran, veden ja sähkön maksuun ja niiden lisäksi muihin arjen menoihin? Tarvitsetteko ulkopuolista tukea esim. nuorisotyöntekijältä?

Varmasti pärjäisi, kotonakin siivoaa omaan huoneen ja tekee oman ruokansa, käy kaupassa ja hoitaa maksunsa. 

T. AP

Vierailija
24/40 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi poika ei hae töitä niiltä paikkakunnilta, joissa on hänen alansa töitä?

Ihmettelen sitä syvästi.

Vain harva nuori saa omalta pieneltä paikkakunnaltaan oman alansa työpaikan.

Kukaan ei tule tarjoamaan työpaikkaa ja asuntoa kotiovelle.

Jos haluaa jotain, pitää sen eteen tehdä töitä ja nähdä vaivaa, muutoin saa koko loppuikänsä olla ja maata sängyssä, eikä kukaan koskaan häiritse.

Onko sekä poika että äiti yhtä tyhmiä ja saamattomia vaiko vain laiskoja.

Vierailija
25/40 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika töihin ensin ja hän sitten etsii itse asunnon. Googlettamalla löytyy paikkakuntanne vuokranantajat.

Vierailija
26/40 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

22-vuotias eikä osaa vuokrata asuntoa? Ja äiti yhtä avuton. Tsiisös. Kuule googleta vaikka "vuokra-asunnot *kaupunki*" ja valitse minkä haluat.

No voi herran jestas, kyllä pitäisi. Olin opiskelemassa satojen km päässä kotoa ja opiskelu kahdessa kaupungissa. Ihan itse hankin aina vuokra-asunnon 19 vuotiaana. Mihin siinä muita aikuisia tarvitsee.

Vierailija
27/40 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kyllä nuorempi kuin 22 kun hommasin itse asunnon. Älä liikaa hyysää, poika ei itsenäisty eikä opi ikinä huolehtimaan itsestään.

Vierailija
28/40 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eisaatana. Kössi on 22vee ja äiti ettii pikku kullanmurulleen vuokrakämppää.. Eikä tietenkään säästöjä. Ammatti sentäs mutta onko työmotivaatiota.. Anna mun kaikki kestää.

Vierailija
29/40 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei poika voisi asua kanssasi kun kerran on työtönkin? Suomessa on ihmeellinen tarve että kaikkien parikymppisten pitäisi muuttaa pois kotoa riippumatta elämäntilanteesta. Mun mielestä työtön parikymppinen voi ihan hyvin asua lapsuudenkodissa ennen työllistymistään. Vuokra-asunnossa olisi vain asumistuen, työmarkkinatuen ja toimeentulotuen saajana. 

Vierailija
30/40 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi herran jestas, kyllä pitäisi. Olin opiskelemassa satojen km päässä kotoa ja opiskelu kahdessa kaupungissa. Ihan itse hankin aina vuokra-asunnon 19 vuotiaana. Mihin siinä muita aikuisia tarvitsee.

Oletko miettinyt että jotkut kehittyy hitaammin kuin toiset? Et taida olla kovin viisas kuitenkaan. Lapsella on voinut olla vaikka mitän mielenterveysongelmia jonka takia kehittyminen on ollut hitampaa ja tarvitsee neuvoa, mutta eihän sinunkaltaiset ihmiset sitä ymmärrä :D Hölmö olet

Vierailija
31/40 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 21-vuotiaana äiti ja vastuussa myös lapsen hyvinvoinnista. Kyllä 22-vuotias osaa ja pärjää, mutta jos tarvitsee tukea, niin sitäkin saa. Ottakaa yhteyttä esimerkiksi etsivään nuorisotyöhöin tai aikuissosiaalityöhön tms., mitä paikkakunnaltanne nyt löytyykään.

Vierailija
32/40 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pärjääkö hän omillaan? Riittäävätkö tulot vuokran, veden ja sähkön maksuun ja niiden lisäksi muihin arjen menoihin? Tarvitsetteko ulkopuolista tukea esim. nuorisotyöntekijältä?

Varmasti pärjäisi, kotonakin siivoaa omaan huoneen ja tekee oman ruokansa, käy kaupassa ja hoitaa maksunsa. 

T. AP

Hyvä mutta kyllä sen pojan täytyy myös hommata itselleen se asunto. Rohkeesti vaan laittamaan asuntohakemuksia kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. 

Vierailija
33/40 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko miettinyt että jotkut kehittyy hitaammin kuin toiset? Et taida olla kovin viisas kuitenkaan. Lapsella on voinut olla vaikka mitän mielenterveysongelmia jonka takia kehittyminen on ollut hitampaa ja tarvitsee neuvoa, mutta eihän sinunkaltaiset ihmiset sitä ymmärrä :D Hölmö olet

Ap ei tuonut mitään tuollaista esiin.

Vierailija
34/40 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

hanki ensin pojalle se työ, sitten vasta oma kämppä

Vierailija
35/40 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa yhteyttä esimerkiksi etsivään nuorisotyöhöin tai aikuissosiaalityöhön tms., mitä paikkakunnaltanne nyt löytyykään.

Jos on ongelmia ja haasteita elämässä, niin kannattaakin ottaa em. tahoihin yhteyttä. Mutta toivon ettette ainakaan sosiaalitoimeen ota yhteyttä sillä mielellä, että sosiaalityöntekijä etsisi pojalle asunnon. Asunnon etsiminen on sitä osastoa, mistä aikuisen ihmisen oletetaan lähtökohtaisesti selviävän itsekin ja lähimmäisten avulla.

Vierailija
36/40 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilleni ja hänen veljelleen heidän isoäitinsä osti asunnot niin pääsivät alkuun joten kyllä keinoja on. Minulle äiti osti yksiön jossa asuin. Ei kaikki vanhemmat oo luusereita jotka makaa jollain työkyvyttömyysverukkeella sängyssä. Minunkin äitini keräs hoito- ja siivousalalla työskennellen ainakin puolen miljoonan omaisuuden.

Vierailija
37/40 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaverilleni ja hänen veljelleen heidän isoäitinsä osti asunnot niin pääsivät alkuun joten kyllä keinoja on. Minulle äiti osti yksiön jossa asuin. Ei kaikki vanhemmat oo luusereita jotka makaa jollain työkyvyttömyysverukkeella sängyssä. Minunkin äitini keräs hoito- ja siivousalalla työskennellen ainakin puolen miljoonan omaisuuden.

Sun äidin olis kannattanut myös keskittyä sun kasvatukseen. 

Vierailija
38/40 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta. Tai poika tekee sen, jos et osaa.

Vierailija
39/40 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pojan itse etsiä

Vierailija
40/40 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joko te osaatte edes googlettaa niitä asuntoja, äitee?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi