Mars mustikkametsään kaikki - nyt ei thaimaalaiset poimi sinulle mustikoita
Kommentit (23)
Parempi etteivät poimi, eikös siellä sun täällä ole halpa työ voima koronassa. Niin Turussa kuin Lahdessakin.
Mielellään, mutta eivät ole ainakaan täällä vielä kypsiä.
Aina olen omat mustikkani itse poiminut. Thaimaalaisten roskamustikoita ostaa teollisuus.
Ei mulle ole kukaan aiemminkaan poiminut.
Aina valitetaan kun poimijjoita ei löydy. Mä poimin ihan mielelläni, mutta mulla ei ole hajua mihin niitä tarjota ja miten myyntiprosessi toimii. Yksityisiä ostajia on muutama jonossa.
Yritykset voisivat julkisesti ilmoittaa ostohalunsa.
Mikä muuten on litrahinta nyt?
Poimin poimin - paljonko kilolta roskaista maksetaan? Euro vai kaksi?
Kävin tänään. Mustikoita on ihan valtavasti ja suuria.
Lapsena pakotettiin poimimaan marjoja, jotka myytiin. Rahoilla ostettiin uudet koululaukut ja - kengät.
Päätin, että kun kotoa lähden, en koskaan poimi marjoja. Päätös on pitänyt. Kauppatorilta saa.
Ja muuten en pidä mustikoista.
just mietin tota kun poimin itselleni mustikoita laitoin marjan välillä suuhuni ja jatkoin poimimista. Jos olisin koronassa ja joku söisi heti poimimiani marjoja, taatusti tarttuisi.
Vierailija kirjoitti:
Aina valitetaan kun poimijjoita ei löydy. Mä poimin ihan mielelläni, mutta mulla ei ole hajua mihin niitä tarjota ja miten myyntiprosessi toimii. Yksityisiä ostajia on muutama jonossa.
Yritykset voisivat julkisesti ilmoittaa ostohalunsa.
Mikä muuten on litrahinta nyt?
Tällaista infoa oli kesäkuussa: https://messilive.fi/lahetykset/Jmx8jgsFr
Menisin mielelläni mutta toukokuussa halla pani mustikan kukat ja kesäkuussa porotus viimeisteli tuhon.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne ole kypsiä vielä.
Näin varmasti on suuressa osassa Suomea tällä hetkellä. Varsinais-Suomessa ovat jo. Ja olimme Jyväskylässä viikonloppuna, sielläkin oli jo jonkun verran kypsääkin marjaa.
Vierailija kirjoitti:
Kävin tänään. Mustikoita on ihan valtavasti ja suuria.
Missäpäin Suomea asut?
Ilmoittakaa myyntiin somessa ja vältätte välikäsien ottamat siivut.
Voisiko sopeutumisrahalaiset näyttää esimerkkiä? Mustikka on vielä sininenkin, niin sekin sopisi kuin nenä päähän!
Myykää vaikka ilmoittamalla kaupan seinällä
Ei ole poiminut ennenkään (eikä poimi muuten tulevaisuudessakaan), mutta nyt ensin poimin hillat ja vasta sitten siirryn mustikanpoimintaan.
Pystyn elämään ilman mustikoitakin.
Jos kunnolla maksetaan niin heti poimin myyntiinkin