Nukkuiko kukaan muu synnytyksen jälkeen kuin tukki?
Kaikki synnyttäneet, joiden kanssa mä oon puhunut, ovat kertoneet, että eivät saaneet synnytyksen jälkeisenä yönä unta, ilmeisesti hormonien ja adrenaliinin takia. Mä taas kuukahdin heti, kun sain pari puhelua soitettua ja tekstiviestiä lähetettyä ja nukuin kuin kuollut kunnes tultiin herättämään...
Kommentit (24)
Mä olin niin väsynyt ja lääkekpöhnässä kiireellisen sektion (ja vuorokauden synnyttämisen sitä ennen) jälkeen että kyllä mä nukuin, en hyvin ja kuin tukki mutta todella sekavana, havahtuen vähän väliä lapsen itkuun ja kipuun ja särkyyn ja kuoleman väsynyt olin aina kun havahduin mutta kukaan ei tarjonnut apuaan mulle enkä mä kilttinä sitä kehdannut pyytää...
En todellakaan. Typerä yökätilö vei vauvan pois, ja nukuin elämäni huonoimman yön silloin.
Varmistin myöhemmin lastenlääkäriltä, että hän ei ollut määrännyt vauvaa kansliahoitoon. :((
Ehdin nukkua puolikuolleena jonkin aikaa, kunnes hoitaja tuli herättämään osaston esittelykierrokselle. Olin menettänyt paljon verta synnytyksessä ja istukan käsinirrotuksessa. Sain sitten verensiirtona punasoluja ja heti piristyin ja sain voimani takaisin. Mutta olisi se hoitaja mielestäni voinut sen osaston esittelyn hoitaa hieman myöhemmin minun kohdallani.
Nukuin! vauva kainalossa. Eikä kukaan tullut häiritsemään kuin vasta seuraavana päivänä- Olin toivout etukäteen, ettei hössötetä ja ravata häritsemässä "kuinkas meidän rinnat voi?"-tyylisesti, eikä totta tosiaan tultu :) vauva syntyi 8.33, kätilö saatteli osastolle, nukuin, hain tarjottimen käytävältä kärrystä ja söin, nukuin uudelleen. En tiennyt imetyksestä mitään, joten puristelin maitoa tyttöni suuhun, kunnes alkoi imeä, söi ja taas nukuttiin. Vaipat osasin ihan itse omin pikku kätösin vaihtaa ja hiippailin käytävältä puhtaat vaatteet. Näillä mentiin eka vuorokausi kunnes ensimmäinen hoitaja tuli moikkaamaan, aivan loistavaa. Toki apu oli saatavilla koko ajan jos olisin halunnut. Kiitos Kättäri :)
Nukuin synnytystä seuranneena viikkona ehkä muutaman tunnin ja olin varmaankin aika lähellä psykoosia ihan väsymyksen vuoksi. En käsitä, että miksi sairaalassa pitää herättää äidit klo 5 aamuyöllä mittaamaan kuume. Se on kidutusta.
6, Sen minäkin muistan, että nälkä oli valtava ja söin hyvällä ruokahalulla.
En nukkunut, vaikka sain unilääkettä. Sairaalassa ei annettu nukkua. ja vaikka hoitsut olisivatkin pitäneet tunnin tauon huoneessa ravaamiseen, niin sitten naapuripedin vauvat huusivat.
Lapsi syntyi hätäsektiolla ja minä en nukkunut kolmeen vuorokauteen sairaalassa juuri yhtään. Kotona nukuin 20 tuntia yhteen menoon.
mun lapset on syntyny aamuyöllä/aamulla ja seuraavana päivä en usein juuri ole saanut nukuttua. Seuraavan yön molemmat on huutaneet ja syöneet joten en minäkään sitten ole nukkunut..
esikoisen kohdalla sain kyllä nukkua muttei nukkumisesta tahtonu tulla mitään, lapsi oli keskolassa lämpökaapissa... sitten vihdoin 3vuorokauden jälkeen kun sain vauvani viereeni ni en nukkunut pisaraakaan.. ihailin vain pienen pientä ihmettä joka oli saapunut maailmaan.. onnen kyyneleitä valui!!! oli se kyllä hurja kokemus.. nyt esikko on 3v.. viime vuonna olin junioria synnyttämässä ja sain sen heti rinnalle ja viereeni.. poika nukku hyvin koko yön syötön jälkeen mutten tahtonu saada unta ku viereinen mamma kuorsas viimestä päivää :D :D :D :D
Itselläni oli kyllä tilaisuus nukkua ja nukuinkin vähän, mutta ei oikein uni tullut vauvan ollessa teho-osastolla.
En nukkunut. Molemmilla kerroilla valvoin synnytyksen jälkeisen yön lähes kokonaan ja seuraavanakin yönä nukuin katkounta vain muutaman tunnin.
Toisen synnytyksen jälkeen olisin kyllä voinut juosta vaikka maratonin. Synnytys oli rankka, mutta toivuin ennätysnopeasti.
Olisin nukkunut jos olisin saanut. Mut ei, tunnin unien jälkeen herätettiin; aamukierto.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 22:01"]
Olisin nukkunut jos olisin saanut. Mut ei, tunnin unien jälkeen herätettiin; aamukierto.
[/quote]
Sama syy minullakin. Kuopuksen synnyttyä sain nukkua hurjat kaksi tuntia kunnes alkoi aamukierto.
Mulla sektio.
Oli onnea, hormonipöllyä ja kipuja. Nukuin neljän sairaalavuorokauden aikana noin 12h. Töttöröö.
Jep, esikoisen synnytyksen jälkeen nukahdin 4 tunniksi ihan samantien, välissä syötin kylläkin. Kuopuksen kohdalla aloin pilkkimään heti 15 min synnytyksestä, kun vauva oli nostettu mun rinnalle, olin niin väsynyt kun yö meni synnyttäessä. Mies sitten tökki mua hereille, että vauva saisi kunnolla syötyä.
en nukkunut 68 tuntiin, kun muutaman hassun tunnin (4-5).
En tosiaan nukkunut!
Esikoisen kohdalla nukuin vain pari tuntia, takana oli muutaman päivää kestänyt synnytys, lapsi tuli alakautta. Mä vaan tuijotin sitä maailman ihaninta lasta ajatellen, että vau, toi on mun! Ei nukkumisesta tullut mitään, kätilöt toitottivat, että koita nukkua, jos vauvalle tarvii vaippa vaihtaa, he vaihtavat. Juu, ei onnistunut. Minä vaihdoin ja pidin sylissä, imetin ja katselin :)
Toisella kertaa sitten oli sektio takana, kaksoset maailmassa. Meinasin suuttua kätilöille, kun veivät vauvat toimistoon nukkumaan, käskivät minunkin nukkua, sektio on iso leikkaus ja plaa plaa plaa. Käskin tuoda aina vähintäänkin toisen minun luokse syömään, halusin imettää, halusin että maito lähtee nousemaan. Kuuliaisesti kätilö onneksi toi aina toisen minulle. Nukuin pari tuntia enemmän, kuin esikoisen kohdalla. Mut oli laitettu niin tainnoksiin lääkkeillä, mutta olin pystyssä jo aamu kuudelta, kun vauva tuotiin minulle. Sitten he toivat toisenkin siihen viereen ja vain tuijottelin niitä! :)
Kuolema korjaa univelat, en mä vieläkään voi nukkua :D Esikoinen on 3v ja kaksoset pari kuukautta, kyllä ne yöt menee aika lailla esikoista ja vauvoja tuijotellen :) Ne kaikista suloisimmat lapset on täällä!