Nukkuiko kukaan muu synnytyksen jälkeen kuin tukki?
Kaikki synnyttäneet, joiden kanssa mä oon puhunut, ovat kertoneet, että eivät saaneet synnytyksen jälkeisenä yönä unta, ilmeisesti hormonien ja adrenaliinin takia. Mä taas kuukahdin heti, kun sain pari puhelua soitettua ja tekstiviestiä lähetettyä ja nukuin kuin kuollut kunnes tultiin herättämään...
Kommentit (24)
Mä oon kyllä nukkunut jokaisen (3 lasta) synnytyksen jälkeen. Kolmannen jälkeen tosin en ollut niin väsynyt, kun synnytys kesti vain 5h ja oli vasta myöhä ilta. Esikoisesta sen sijaan oli parin vuorokauden valvonut, joten olin aivan tokkurassa pari päivää vauvan syntymän jälkeen.
Tokan kohdalla hoitaja kysyi aamulla, eikö vauva ole syönyt yöllä? Ei ollut vauva herättänyt minua, enkä itsekään ollut herännyt! Huhhuh, no, vaavi söi sitten aamulla hyvällä halulla kun oli yön syömättä :O
[quote author="Vierailija" time="23.05.2013 klo 10:26"]
Tokan kohdalla hoitaja kysyi aamulla, eikö vauva ole syönyt yöllä? Ei ollut vauva herättänyt minua, enkä itsekään ollut herännyt! Huhhuh, no, vaavi söi sitten aamulla hyvällä halulla kun oli yön syömättä :O
[/quote]Sulla ja vauvalla löytyi heti symbioosi, niinhän se parhaillaan menee. Mun kakkoseni oli niin hyvä uninen, että saatoin jopa itse herätä ennen häntä, kun alkoi maito nousta rintoihin. Yleensä siitä maidon noususta tiesi, että kohta vauva herää syömään. :)
Todellakin nukuin kuin tukki, en ollut nukkunut kahteen yöhön ollenkaan enkä moneen kuukauteen enempää kuin tunti-pari kerrallaan.Vauva napsahti rintaan kiinni ja minä vaivuin saman tien niin autuaaseen uneen ettei paremmasta väliä.
Vauva nukkui, itse en. Istuin vain ja ihailin pikkuista...