Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS juttu, 20% autoilijoista ei ymmärrä että liikenneympyrästä poistuva on kääntyvä auto --kommettiosio keskittyy pyöräilijöiden haukkumiseen!

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä väärä ohje

Jalankulkijaa koskien pitäisi myös suojatieraitojen ja -merkin soittaa kelloja jokaisen kuljettajan päässä.

Vierailija
22/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä ihmeestä kenellekään on voinut tulla käsitys, että ympyrästä poistuvan ei tarvitse väistää? 

Uskoisin, että siitä, kun aikaisemmin viestinnässä on korostettu polkupyöräilijän väistämisvelvollisuutta. Osa myös luulee, että pyörä pitää taluttaa yli, jos on suojatiemaalaus. Pyörätieltä tulevanhan on väistettävä ajorataa käyttävää, jos ei ole kolmiota, stop-merkkiä tai ajorataa käyttävä ole kääntymässä. Yleensä vaan kohtaamistilanteessa joku näistä toteutuu. Yksinkertaisemmat osaavat vain tuon pääsäännön.

minun aivoni nyrjähtivät tästä vastaksesta. Minusta on ihan selvää ja loogista, että ympyrästä poistuessa pätee sama sääntö kuin oikealle kääntyessä. Käytännössähän siinä tehdään ihan samoin, koska siitä ympyrästä käännytään oikealle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpolla pääsee ku aina väistää pyöräilijöitä

Vierailija
24/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä ihmeestä kenellekään on voinut tulla käsitys, että ympyrästä poistuvan ei tarvitse väistää? 

Kun ei sitä vilkkuakaan käytetä audi-bmw-mb-akselilla.

Eikä noudateta nopeusrajoituksia.

No niitä nyt ei viitti noudattaa kun ovat niin naurettavan alhaisia. Jotain 30, mummot sotkee ohi helkamalla.

Vierailija
25/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei autoilijoihin voi kertakaikkiaan luottaa. Minun päälle on yritetty monesti ajaa autolla kun sujahdan pyörällä SUOJATIEN yli työmatkalla, parhaimmat tapaukset jopa soittanyt torvea. Ihan itsesuojeluvaiston takia pakko pysähtyä ja odottaa että autot on mennyt, ennen kuin itse pääsee yli.

Näin sitä kannustetaan ekologiseen liikkumiseen, viesti on ihan selvä että alempaa kastia tässä ollaan kun ei ole peltilehmää ympärillä, yli joutaakin ajaa.

Vierailija
26/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei autoilijoihin voi kertakaikkiaan luottaa. Minun päälle on yritetty monesti ajaa autolla kun sujahdan pyörällä SUOJATIEN yli työmatkalla, parhaimmat tapaukset jopa soittanyt torvea. Ihan itsesuojeluvaiston takia pakko pysähtyä ja odottaa että autot on mennyt, ennen kuin itse pääsee yli.

Näin sitä kannustetaan ekologiseen liikkumiseen, viesti on ihan selvä että alempaa kastia tässä ollaan kun ei ole peltilehmää ympärillä, yli joutaakin ajaa.

Toivottavasti tämä ei ole trolli vaan oikeasti olet noin tyhmä ja jäät joku päivä auton alle. Sitten onkin huuli pyöreänä kun tajuat että olikin oma vika.

Vierailija
27/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei sitä vilkkuakaan käytetä audi-bmw-mb-akselilla.

Eikä noudateta nopeusrajoituksia.

No ympyrään on hankala ajaa ylinopeutta sisään olematta syyllinen kolariin.

Vierailija
28/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tämä ei ole trolli vaan oikeasti olet noin tyhmä ja jäät joku päivä auton alle. Sitten onkin huuli pyöreänä kun tajuat että olikin oma vika.

Mistä tiedät ettei suojatie ole samalla pyörätienjatke?

Vierailija
29/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että siitä, kun aikaisemmin viestinnässä on korostettu polkupyöräilijän väistämisvelvollisuutta. Osa myös luulee, että pyörä pitää taluttaa yli, jos on suojatiemaalaus. Pyörätieltä tulevanhan on väistettävä ajorataa käyttävää, jos ei ole kolmiota, stop-merkkiä tai ajorataa käyttävä ole kääntymässä. Yleensä vaan kohtaamistilanteessa joku näistä toteutuu. Yksinkertaisemmat osaavat vain tuon pääsäännön.

minun aivoni nyrjähtivät tästä vastaksesta. Minusta on ihan selvää ja loogista, että ympyrästä poistuessa pätee sama sääntö kuin oikealle kääntyessä. Käytännössähän siinä tehdään ihan samoin, koska siitä ympyrästä käännytään oikealle. 

Kato landella ei ole niitä niin ei osata ajaa.

Vierailija
30/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko37 kirjoitti:

Mun mielestä on todella typerää, että ihan liikenneympyrän nurkalle on ylipäätään tehty suojatie!

Siinä on ihan riittävästi autoilijalla muutakin tarkkailtava, varsinkin jos on kaksikaistainen ympyrä. Siinäkään kun ei voi aina luottaa, että mitä kaistaa pitkin kukakin tulee..

Eli haluaisit pysäyttää esim. 20m ennen ympyrää auton ja päästää jalankulkijat yli?

Sitten taas pysähtyä odottamaan että pääset liittymään ympyrään?

Vierailija
31/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta suojatiellähän pyöräilijä onkin väistämisvelvollinen eikä auto.  Eli siis sinun tai voit jäädä auton alle. Poikkeuksena autoilija jos  stop-merkki tai kolmio. Tai jos käännytään oikealle

Vierailija
32/32 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta suojatiellähän pyöräilijä onkin väistämisvelvollinen eikä auto.  Eli siis sinun tai voit jäädä auton alle. Poikkeuksena autoilija jos  stop-merkki tai kolmio. Tai jos käännytään oikealle

Liikenneympyrään ajava on väistövelvollinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän