Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaduttaa, kun en tarjonnut lastenhoitoa-apua aikoinaan ystävilleni.

Vierailija
21.05.2013 |

Lähes kaikki lähimmät ystäväni saivat lapsen/lapsensa 17-24-vuotiaina. Minä sain vuosi sitten omani 34-vuotiaana.

Nyt kaduttaa, etten silloin aikoinaan osannut olla enemmän heidän tukenaan ja ottaa lapsia esim. yökylään. Meillä on suht hyvä tukiverkosta, mutta kaikilla ystävälläni ei näin ole.

Olisin varmasti ollut suuri apua, jos olisin silloin tällöin ymmärtänyt tarjoutunut omaehtoisesti lapsenvahdiksi. Toki lapsia hoidin pyydettäessä, mutta nyt, kun itse tiedän miten rankkaa se on. Olisin itse tarjonnut apuani useammin.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se välttämättä ois mitään auttanut. Mäkin tarjouduin itse vapaaehtoisesti aikoinaan ja hoisin, välillä öitäkin eikä kukaan oo kertaakaan tarjoutunu meidän esikoiselle hoitajaksi, ja on nyt siis vuoden vanha! :( Enkä todellakaan ala pyytelemään ja anelemaan.

Vierailija
2/8 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ystäviäni pyytänyt lapsenhoitajaksi. Päinvastoin nyt he itse tarjoavat apua minulle saatesanoilla: "muistan kyllä mitä se vauvan kanssa oli. Tuo lapsi meille hoitoon, josset jaksa". Nyt lähinnä tuntuu kiusalliselta, kun en itse samaa apua tajunnut tarjota, vaikka hyvin olisi ollut aikaa hoitaa toisten lapsia.

Ikävää, että ystäväsi eivät muista/arvosta sinun apuasi ja tarjoudu nyt vastavuoroisesti sinulle lapsenhoito avuksi :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina tarjoutunut lapsen vahdiksi, mutta ei ole ollut kai tarvetta, kun ei ole pyydetty. Itse olen ollut ennemmin äiti ja olisin mielelläni auttanut.

Vierailija
4/8 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös hoitanut ystävieni lapsia aikoinaan. Mutta nyt, kun olisin apua tarvinut, en ole sitä saanut..

Vierailija
5/8 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2013 klo 01:44"]

Minä olen myös hoitanut ystävieni lapsia aikoinaan. Mutta nyt, kun olisin apua tarvinut, en ole sitä saanut..

[/quote]

Oletko osannut pyytänyt apua?

Vierailija
6/8 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 23:31"]

Lähes kaikki lähimmät ystäväni saivat lapsen/lapsensa 17-24-vuotiaina. Minä sain vuosi sitten omani 34-vuotiaana.

Nyt kaduttaa, etten silloin aikoinaan osannut olla enemmän heidän tukenaan ja ottaa lapsia esim. yökylään. Meillä on suht hyvä tukiverkosta, mutta kaikilla ystävälläni ei näin ole.

Olisin varmasti ollut suuri apua, jos olisin silloin tällöin ymmärtänyt tarjoutunut omaehtoisesti lapsenvahdiksi. Toki lapsia hoidin pyydettäessä, mutta nyt, kun itse tiedän miten rankkaa se on. Olisin itse tarjonnut apuani useammin.

[/quote]

Älä sure, ap. Ei monetkaan mammaihmiset anna lapsiaan hoidettavaksi sille lapsettomalle kaverille, vaikka tämä apua tarjoaisikin. Vain toinen mamma kelpaa ja tällä ei ole sitten aikaa.

Vierailija
7/8 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hätäile! Totuushan kuitenkin on, että nuorempana jaksaa yöheräilyt paljon paremmin, enkä todellakaan tarkoita mitenkään pahalla tätä. Se vaan on fakta. Nuorempana jaksaa muutenkin juosta yöt pitkin kaupunkia, niin jaksaa heräillä yöllä sen vauvankin kanssa paljon paremmin. Älä siis kadu, ettet tarjonnut apua, vaan ole onnellinen, että ystäväsi tarjoavat sinulle apua. He ovat vauva-ajan mennyt jo lapsiensa kanssa ohi ja auttavat mielellään, koska tietävät, että sinulla on rankempaa sen vauvan kanssa kun heillä. Eikä tarkoitukseni ole loukata ketään, nuoremmat vain jaksavat paremmin :) 

Vierailija
8/8 |
22.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä hienoa jos ovat apua tarjonneet... kun nimenomaan sitä apua tarjotaan, ei niin että sun täytyy sitä pyytää, se on ainakin mulle tosi vaikeaa... :/

-2-