Tarjoan koiralle parasta koiranruokaa, mutta se nirsoilee eikä aina edes syö
Luulee ihminen olevansa - ihmisruuat kyllä maistuu, muttei uskalla paljoa antaa, kun menee vatsa tukkoon. Nappuloillekin yökkii.
Mitä te syötätte nirsoille koirillenne? Itse olen ihan eläinlääkärin suosittelemaakin sille syöttänyt, muttei tykkää.
Kommentit (63)
Laadukas nappula on ihan hyvä ruoka, enkä ymmärrä miten koira voisi olla nirso. Kuivat nappulat säilyvät kupissa eivätkä mene pilalle, joten ne voivat olla siinä kunnes koira syö. Olisipa aika outo koira jos nääntyisi kuppinsa ääreen. Taidatte hemmotella koirianne.
Kun oma koirani nirsoili pitkän tovin, niin toinen eläinlääkäri totesi sillä haimatulehduksen. Ei ihme, jos ei tehnyt mieli syödä :(
Ensimmäinen ell oli sitä mieltä, että pieni syömättömyys on normaalia. Ja että luuksi ja nahkaksi sulanut, 1/5 painostaan menettänyt koirani oli ihan normaalissa kunnossa (1/5 painonpudotus muutamassa viikossa muka normaalia?!). Pitkän linjan koiraharrastajakaverini oli sitä mieltä, että jotkin koirat vaan ovat luisevia.
Siis kerta kaikkiaan, tämän rodun piirissä (sheltti) nirsoilua pidetään normina 👎 Mutta viime talvesta lähtien tämän rotuisilla koirilla on löydetty hälyttävän paljon uutta sairautta, sappirakon mucocelea. Kaikkialla maailmassa, myös Suomessa. Se aiheuttaa sappikipuja ja haimaongelmia, joiden oireena ovat -yllätys yllätys- vatsakivut ja syömättömyys... Minun koirani ruokahalu löytyi lääkepurkin pohjalta. Että silleen 😔
Mieltymys ulosteiden syömiseen johtuu mädättäjäbakteerien puutteesta. Tarkasti ottaen koirat ovat raadonsyöjiä. Luonnossa esim. sudet syövät saaliistaan ensin mahalaukun sisältöineen ja sitten muut sisäelimet. Omille koirilleni syötin osana naudan pötsiä ja rustoja. Lisäksi toki muuta lihaa (kotimaista) ja viljatonta kuivamuonaa. Terveinä elivät pitkän elämän.