Saatko veronpalautusta?
Kommentit (24)
Olen laskenut veroprossani aika tarkkaan, koska en näe järkeä maksaa kuukausittain yhtään enempää kuin on pakko. Eli veronpalautusta tulee n.100€.
Vajaa satanen palautusta.
Täytyykin laskettaa syksyksi verokortti kohdilleen, kiitos muistutuksesta.
Liki neljä tonnia, eläkkeelle jäänti syynä, en sairauden takia jaksanut korjailla ja kun ei ollut rahasta puutetta.
Muutaman tonnin. Pitääkin nostaa taas prosenttia, jotta olisi ensi vuonna enemmän. Mukava kun saa ylimääräisen kk palkan palautuksina, joiden puuttumista palkasta ei edes huomaa.
Keväällä tuli päätös, että 360€. Olin unohtanut laittaa kilometrit, joten niistä kai tulee n. 1000€ lisää. Tänä vuonna säädin prosentin niin, ettei pitäisi tulla palautuksia, toivottavasti ei mätkyjäkään.
Vierailija kirjoitti:
Olen laskenut veroprossani aika tarkkaan, koska en näe järkeä maksaa kuukausittain yhtään enempää kuin on pakko. Eli veronpalautusta tulee n.100€.
On helppo laskea tarkasti jos on säännölliset tulot ja asiaan vaikuttavat menot, vähennykset yms. Mulla taas on monta rinnakkaist tulonlähdettä jotka vaihtelevat aika lailla ja ovat ennakoimattomia, joten verotus on melkoista arpapeliä. Liian kevyeksi ei voi jättää jottei joudu loppuvuodesta kiristämään tosi kovaksi tai maksamaan isoja mätkyjä, joten säädän sitten optimististen tulojen mukaiseksi. Niinpä tulee usein tuhansien eurojen palautuksia.
Jäännösveroja tuli maksettavaksi. Aika hyvin työttömältä :(
600 euroa tulee palautuksia. Ihan hyvin kun viime vuonna olin puolet vuodesta täysin tuloton.
Vierailija kirjoitti:
Mikä se maksupäivä oli?
Seuraavan kerran palautuksia maksetaan 4.8.
Maksetaan kuukausittain joulukuulle saakka.
Juu saan.
Tahallani pidän korkeampaa pidätysprosenttia, jotta tavallaan jää säästöön se ylipidätetty osa.
Oli sitten mieluinen "ylläri" joulukuussa, kun lahjojen ostoon sai ikäänkuin ylimääräistä rahaa.
Mutta nykyisinhän veronpalautukset tulevat maksuun jo kesällä, joten joululahja rahoja ei enää voi jemmata.
Siltikin on kiva, jos veronpalautusta tulee, ja se muutama satku tai kymppi joka kuukausittain jää saamatta, isommalla prosentilla veropidätyksellä, ei meinaa mitään, kun se saa könttäsummana takaisin myöhemmin.
Saan palautusta 397 euroa. Se on työttömälle iso raha. Verotettavat tuloni koostuivat tässä verotuksessa siis pelkästään työmarkkinatuesta, josta otettiin 20% veroa. En jaksa ruveta tuon kanssa sähläämään, joten olkoon tuo veroprosentti. Jos rupeaisin tuota muuttamaan niin todennäköisesti jotain menisi sitten pieleen ja tulisi maksettavaa. Tähän asti tämän tulojen kanssa on ollut sama juttu.
Tulee ihan mukavasti.