Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ovat "curling-vanhemmat"? Esimerkkejä?

Vierailija
21.05.2013 |

Niin siinä se olikin. Toivoisin käytännön esimerkkejä siitä millaisia voivat olla. Kiitos!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulun varmastikin tähän joukkoon ja yritin oikeasti vastata tähän mutten kyennyt. Aihe on liian laaja ja henkilökohtainen sekä huomaan tulevani myös surulliseksi ja epätoivoiseksi tästä kaikesta. 

Vierailija
2/38 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vaadita lapselta mitään. Ei käytöstapoja "meidän xxx nyt on tuollainen", ei syömään silloin kun ruoka on tarjolla "no minä laitan sulle sitten myöhemmin", ei tekemään saamiensa asioiden ja esineiden eteen mitään "mä ostan, totta kai mä ostan" (eli se, että lapsi itse tekisi esim. kotitöitä saadakseen jonkun kalliimmankin jutun, on poissuljettu)

Siis ylipäätään vanhemmat, jotka siloittavat liikaa lapsen tietä ja pelkäävät lapsen kiukkukohtauksia. Tekevät kaiken lapsen mielen mukaan, ettei sille vaan tulisi paha mieli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 16:29"]

ei vaadita lapselta mitään. Ei käytöstapoja "meidän xxx nyt on tuollainen", ei syömään silloin kun ruoka on tarjolla "no minä laitan sulle sitten myöhemmin", ei tekemään saamiensa asioiden ja esineiden eteen mitään "mä ostan, totta kai mä ostan" (eli se, että lapsi itse tekisi esim. kotitöitä saadakseen jonkun kalliimmankin jutun, on poissuljettu)

Siis ylipäätään vanhemmat, jotka siloittavat liikaa lapsen tietä ja pelkäävät lapsen kiukkukohtauksia. Tekevät kaiken lapsen mielen mukaan, ettei sille vaan tulisi paha mieli.

[/quote]

Hyvin kiteytetty!

Vierailija
4/38 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko curling-vanhempi toisin sanoen sellainen joka ei saa lastaan kuriin? -ap

Vierailija
5/38 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curling tulee jatkuvasta hemmottelusta. Mikään yksittäinen juttu harvoin on vielä merkki curlingista, jokainen vanhempi tekee joskus jotakin curlingia ellei ole sairaalloisen tiukka.

Ihan pahinta curlingia on että lapset juoksuttavat vanhempiaan. Esimerkiksi ei suostu syömään ennenkuin äiti menee pihalle ja sitten äiti menee. Sen pahempaa ei heti tule mieleen mutta tuommoisiakin sekopäävanhempia on!

Vierailija
6/38 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 16:38"]

[/quote]

Ehkä enemmänkin sellainen, joka ei edes halua laittaa lastaan kuriin.

Vierailija
7/38 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei, vaan sellainen joka ei uskalla/halua laittaa lastaan kuriin. 

Vierailija
8/38 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki lapset kokeilevat rajojaa ja heitä ei aina saa mallikasvattajakaan kuriin. Mutta se että edes yrittää. Esim. kaupassa vanhempi ostaa lapselle kaiken mitä lapsi haluaa jottei kiukuttelisi siellä. 

Kasvattaja vanhempi kieltää ja lapsi saa kohtauksen ja voidaan ajatella ettei vanhempi saa lastaan kuriin vaikka näinhän asia ei oikeasti ole.

Vierailija
9/38 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kyllä kai kaikki vanhemmat haluavat että lapsensa osaa käyttäytyä? Mä en vaan ymmärrä... Mikä näiden vanhempien ongelma on? Ja millasia näistä lapsista sitten tulee?

-ap

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 16:40"]

[/quote]

Ehkä enemmänkin sellainen, joka ei edes halua laittaa lastaan kuriin.

[/quote]

Vierailija
10/38 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostais minkälaisia noista penskoista tulee, kummipoikaani kasvatetaan juuri tuolla tavalla ja on jo nyt nelivuotiaana ihan kamala kakara, rasittava ja itsekeskeinen.. Ja koska vanhempansa eivät kiellä pojalta oikeastaan mitään, se ei suinkaan helpota heidän elämäänsä vaan vaikeuttaa, koska pojan käytöstavat eivät sovi esimerkiksi leikkipuistoon jos siellä on muita lapsia. Poika tönii muita pois laitteista ja ohittelee jonoissa eikä vaan suostu ymmärtämään että leikkipuisto on muitakin kuin häntä varten.. Vanhemmat sitten siinä noloina että mennään rakas toiseen leikkipuistoon missä saat leikkiä sitten ihan yksin.. VOI JEESUS.

Vierailija
11/38 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curlingvanhempien lapsista tulee uusavuttomia, kun vanhemmat aina hoitaa kaikki asiat puolesta. Esim. hommaavat aikuistuvalle nuorelle kesätyöpaikan, tilaavat ajan niin parturiin kuin hammaslääkäriinkin jne.

Vierailija
12/38 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanooko ne vanhemmat ihan oikeesti noin? Että mennään toiseen leikkipuistoon, jossa voit leikkiä yksin?? Huh!

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 16:59"]

Muakin kiinnostais minkälaisia noista penskoista tulee, kummipoikaani kasvatetaan juuri tuolla tavalla ja on jo nyt nelivuotiaana ihan kamala kakara, rasittava ja itsekeskeinen.. Ja koska vanhempansa eivät kiellä pojalta oikeastaan mitään, se ei suinkaan helpota heidän elämäänsä vaan vaikeuttaa, koska pojan käytöstavat eivät sovi esimerkiksi leikkipuistoon jos siellä on muita lapsia. Poika tönii muita pois laitteista ja ohittelee jonoissa eikä vaan suostu ymmärtämään että leikkipuisto on muitakin kuin häntä varten.. Vanhemmat sitten siinä noloina että mennään rakas toiseen leikkipuistoon missä saat leikkiä sitten ihan yksin.. VOI JEESUS.

[/quote]

Vierailija
13/38 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Curling-vanhempi on sellainen, joka silottelee esteet ja kuopat lapsen tieltä niinkuin curling-pelaaja, ettei lapsi vain kokisi mitään pettymyksiä.

Vanhempi ajattelee varmaan että kun lapsi ei koskaan pety tai koe ikäviä tunteita, hänestä tulee silloin hyvinkäyttäytyvä ja mukava.

Vierailija
14/38 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin case oli kyllä aamuteevessä kun ope kertoi miten vanhemmat oli vaatineet häntä pitämään lapsen takia tietynvärisiä vaatteita.

Vierailija
15/38 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syystä että?

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 17:07"]

Pahin case oli kyllä aamuteevessä kun ope kertoi miten vanhemmat oli vaatineet häntä pitämään lapsen takia tietynvärisiä vaatteita.

[/quote]

Vierailija
16/38 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käsittänyt curling-vanhemmuuden siten, että tällaiset vanhemmat pyrkivät suojelemaan lapsiaan kaikenlaisilta pettymyksiltä elämässä. Ei kielletä mitään, "ettei lapselle tule paha mieli" tai "ettei lapsi vaan suutu ja lakkaa tykkäämästä vanhemmasta". Voi vaan kuvitella millaisia itsekeskeisiä ja pienistäkin kolhuista särkyviä aikuisia näistä lapsista tulee :/

Vierailija
17/38 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki kaverin lapsesta: Lähdettiin jätskikioskille, minä, poikani, kaveri ja hänen poika. Pojat 5v. Ostettiin kaikille omat tötteröjätskit, mutta melko pian tämä kaverin poika alkoi vaatia että "äiti mä haluan syödä sunkin jätskin, älä syö sitä". Ja mitä tekee kaverini? Katsoo vierestä kun me muut syötiin jätskimme ja antoi omansa pojalleen ilman mitään vastaansanomisia. Kun ihmettelin että miksi ihmeessä suostui, totesi vain että "ei mun tehnyt mieli jätskiä"... vastaavanlaisia esimerkkejä olisi vaikka kuinka.

Vierailija
18/38 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutamia vanhempia, jotka eivät lue lapsilleen sellaisia satuja, joissa käy vähänkin ikävästi

Vierailija
19/38 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taustalla siis pelko että lapsi lakkaa tykkäämästä vanhemmasta? Yritän vaan ymmärtää näitä vanhempia.. En voi käsittää miksi joku haluaa että lapsestaan kasvaa itsekeskeinen aikuinen (ajatellaanko että se on hyvä piirre nykymaailmassa?) tai sellainen joka ei kestä pettymyksiä. Ollaanko tosiaan vaan niin lyhytnäköisiä? -ap

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 17:11"]

Itse olen käsittänyt curling-vanhemmuuden siten, että tällaiset vanhemmat pyrkivät suojelemaan lapsiaan kaikenlaisilta pettymyksiltä elämässä. Ei kielletä mitään, "ettei lapselle tule paha mieli" tai "ettei lapsi vaan suutu ja lakkaa tykkäämästä vanhemmasta". Voi vaan kuvitella millaisia itsekeskeisiä ja pienistäkin kolhuista särkyviä aikuisia näistä lapsista tulee :/

[/quote]

Vierailija
20/38 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se on laiskuutta. Ei haluta nähdä vaivaa niissä tilanteissa, missä pitäisi lapselle asettaa raja. Eikä osata ajetella miten se pidemmän päälle vaikuttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi