Työttömyys uhkaa - rahaa säästöön vai laskujen maksua?
Miten toimisit, jos tietäisit, että lyhytkestoinen työttömyys on uhkana? Maksaisitko silloin esim luottokorttilaskut pois niin paljon kuin pystyt, vai maksaisit minimieriä ja siirrät rahaa säästöön?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä korteilla saa siirrettyä rahaa tilille? Alkoi kiinnostamaan, omallani kun en saa. Eli ap, tarkista oman korttisi kohdalla tämä ennen kuin teet päätöksiä!
Jos et suoraan saa niin saat ainakin seuraavalla tavalla. 1) mene automaatille. 2) nosta rahaa creditiltä käteiselle, 3) mene pankkiin ja talleta tilille.
Paljonkos pankki ottikaan tuosta tmp:nä?
Luoton nostaminen automaatilla käteiseksi maksaa pari euroa tai pari prosenttia summasta. Riippuu pankista.
Mitä jos maksaa sen sähkölaskun tililtä ja ostaa vastaavasti luotolla ruokaa...ihan mahdotonko ajatus?
Omalla luottokortillani rahan nostaminen automaatista on ilmaista. Normaalit korot alkaa tietysti juosta heti samana päivänä.
Väittäisin että luottokortilta käteisen nostaminen ei ole ilmaista, mutta ei ole kokemusta kuin neljästä pankista, joten varmaksi en osaa sanoa.
Mulla on Stockmannin luottokortti, ja sillä voi tosiaan nostaa käteistä automaatista niin että ainot kulut on nostopäivästä lähtien juoksevat korot.
Jos on esim. uusi sopimus odottamassa?
Itse olin töissä osan huhtikuusta ja toukokuun, kesäkuun työttömänä ja nyt taas heinäkuusta puolivälistä töissä. Soppari oli tehty jo ennen kuin kesäkuun työttömyys alkoi. Huomenna siis alkaa työt taas.
Odottelen korvauspäätöstä kesäkuulta, tein hakemuksen heti kun sain 30.6. (kyseessä jatkohakemus, jossa oli huhti- ja toukokuun työsopimus liitteenä todisteena määräaikaisuudesta). Menee käsittelyyn joskus elokuun alkupuolella. No, onneksi ei ollut ns. ensimmäinen hakemus, siinä olisi odotteluaika ollut lähemmäs kaksi kuukautta.
Että nyt jos koskaan kannattaa kerätä sitä puskuria työttömyyden varalle, koska rahoja voi joutua odottelemaan parikin kuukautta ekasta hakemuksesta.