Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tule riidassa koskaan vastaan

Vierailija
14.07.2020 |

Mitä tehdä kun mies ei tule riidoissa koskaan vastaan. Jos mies loukkaa minua syvästi ja sitten reagoin itse ikävästi (esim. en vastaa puhelimeen), jotta huomaisi loukanneensa, niin sitten mies tekee saman minulle. Antaa aina samalla mitalla tai pahemmin takaisin. En voi myöskään loukkaannuttuani käsitellä asiaa keskustelemalla, koska miestä ei kiinnosta keskustella, eikä tunnu välittävän että tekonsa satuttavat. Minun tulisi siis jaksaa kaikki loukkaavat teot ja sanat kerta toisensa jälkeen, koska asiasta ei voida puhua, eikä auta osoittaa mieltänsäkään kun saa vaan entistä ilkeämpää käytöstä osakseen.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle, joka kirjoitit pitkän viestin (10. viesti). Uskon, että meillä on hyvin paljon samanlaista ongelmaa kommunikaatiossa. Olen jo yrittänyt mainitsemiasi keinoja pitkään, mutta en ehkä ole onnistunut pitämään täysin kiinni omasta rauhallisuudesta kovin pitkään yhtäjaksoisesti, koska itsellänikin pettymyksen, loukkaantumisen ja turhautumisen tunteet ottavat vallan. Olen pyrkinyt puhumaan vain rauhallisesti ja rakentavasti, mutta kun toinen silti vain huutaa ja raivoaa, on sitä vaikea jaksaa päivästä toiseen. Helposti olen sitten päätynyt valittamaan jossain vaiheessa miehen käytöksestä. Ehkä yritän vielä kerran, että olisin vaikka tuon kaksi viikkoa tällä kokeilulla. Se on vaan niin vaikeaa varsinkin kun käsittelemättömät asiat painavat taustalla.

-AP

Vierailija
22/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen kerran, kun toinen käyttäytyy noin, annan varoituksen. Toisesta kerrasta seuraa viimeinen varoitus. Ja kolmannesta kerrasta suhde päättyy.

Ensimmäisen kerran, kun nainen jakelee varoituksia suhteessa, niin se suhde päättyy kamojensa kera ulko-oveni ulkopuolelle. Et ole suhteessa. Aloitus oli taas malliesimerkki yksipuolisesta ja -silmäisestä versiosta parisuhteen ongelmista. Eli sopii hyvin tälle palstalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten nro 10 kirjoitit, meilläkään ei ole lapsia. Olen myös miettinyt, että niitä ei ehkä tässä suhteessa uskaltaisi hankkia kun en usko, että miehen hermot kestäisi. Luulen, että jättäisi lapsenkin yksin minun vastuulleni.

Mies reagoi riidoissa niin, että häipyy ovesta ja tulee sitten joskus takaisin, yleensä seuraavana päivänä. Tämä on yksi syy miksi emme voi keskustella asioista, sillä mies hermostuu kovin pienestä, alkaa huutaa ja häipyy.

Itse koen, että tilanne on niin paha, että todellakin pitäisi keskustella. Mutta mies ei keskustele. Riidan aikana hän saattaa usein sanoa, että haluaa erota. Siis tämä vähintään kerran kuussa. Kuitenkin riidan "unohduttua" ei kuulemma halua erota. Itselläni on jatkuvasti kurja olo, koska koen olevani tuuliviirin kanssa parisuhteessa ja luottamus suhteeseen ja toiseen murenee kun en edes ota selvää mitä mies haluaa. Hän puhuu riidellessä paljon mitä sattuu, eikä halua keskustella niistä jälkikäteen. Koska kuitenkin sitten sanoo riidan jälkeen usein, ettei muka tarkoittanut sanomaansa - mutta parin päivän päästä taas sama juttu - niin en enää ymmärrä yhtään mitä hän oikeasti tarkoittaa.

-AO

Vierailija
24/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset analysoi liikaa asioita ja pyörittelee mielessään jokaista sanaa.

Riitoja ei syntyisi, jos ottaisitte asiat rennommin ja nauttisitte elämästä.

Iloitkaa, naurakaa...elämä on liian lyhyt turjottamiseen.😉

Miten itse toimit riitatilanteissa? Heitäppä sitten hyviä neuvoja kehiin kun tunnut tietävän paremmin ja yleistät naiset ylianalisoiviksi tiukkapipoiksi. Tuppaa vaan usein itsellä olevan mielikuva ystäväpiirin miehistä, että paetaan mökille, tai poikien iltaa viettämään ja siten kostetaan se riita. Syy on tietenkin naisessa! Mitäs on niin tiukkapipo ettei ymmärrä miestä, joka ei vaan halua riidellä.

Ei tule riitatilanteita. Minähän jo kirjoitin tuohon, miten ne riidat syntyy.

Minä olen nainen ja osaan elää sovussa mieheni kanssa.

Kunnioitamme ja rakastamme toisiamme.

Yhdessä oltu jo 22vuotta❤

Vierailija
25/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi riitelet ja loukkaannut?

Vierailija
26/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

-AP siis, ei AO..

Vierailija
27/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka sanoit, että naiset vatvoo liikaa asioita. Mies on sanonut useasti riidan aikana, että haluaa erota. On myös sanonut haluavansa erota jos en tee hänelle lapsia (ei ollut ennen riitaa ikinä puhunut lapsista). Riidan jälkeen mies sanoo, ettei halua erota ja ettei edes halua lapsia. Onko väärin, että jään miettimään hänen sanojaan, kun näistä asioista ei sitten kuitenkaan kunnolla ole keskusteltu. Ikävä kyllä tällaiset asiat jää aika paljon kaivertamaan mieltä ja niitä jää vatvomaan.

-AP

Vierailija
28/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä joka sanoit, että naiset vatvoo liikaa asioita. Mies on sanonut useasti riidan aikana, että haluaa erota. On myös sanonut haluavansa erota jos en tee hänelle lapsia (ei ollut ennen riitaa ikinä puhunut lapsista). Riidan jälkeen mies sanoo, ettei halua erota ja ettei edes halua lapsia. Onko väärin, että jään miettimään hänen sanojaan, kun näistä asioista ei sitten kuitenkaan kunnolla ole keskusteltu. Ikävä kyllä tällaiset asiat jää aika paljon kaivertamaan mieltä ja niitä jää vatvomaan.

-AP

Tietenkään ei ole väärin, jos haluaa selvittää asiat. Just siksi, kun ne aina jää selvittämättä, riitaa tulee uudestaan ja uudestaan. Toiset haluavat ja pystyvät lakaisemaan ongelmat maton alle, toiset eivät. Älä koskaan anna toisen mitätöidä sun tunteita. Mut saa raivon valtaan kommentti: susta vaan tuntuu siltä. Se ei ole mitään _vaan_, sillä musta _tuntuu_ siltä. Ja jos toinen osapuoli ei suostu käymään asioita läpi mun kanssa, niin suhde loppuu siihen. Suhteessa pitää olla molempien tasavertaisia, hyvine ja huonoine puolineen.

Vierailija
29/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Tietenkään ei ole väärin, jos haluaa selvittää asiat. Just siksi, kun ne aina jää selvittämättä, riitaa tulee uudestaan ja uudestaan. Toiset haluavat ja pystyvät lakaisemaan ongelmat maton alle, toiset eivät. Älä koskaan anna toisen mitätöidä sun tunteita. Mut saa raivon valtaan kommentti: susta vaan tuntuu siltä. Se ei ole mitään _vaan_, sillä musta _tuntuu_ siltä. Ja jos toinen osapuoli ei suostu käymään asioita läpi mun kanssa, niin suhde loppuu siihen. Suhteessa pitää olla molempien tasavertaisia, hyvine ja huonoine puolineen.

Hyvä neuvo, voi kun itse aina muistaisi tämän. En vaan itse pysty seurustelemaan välttelijän kanssa, joka ei suostu keskustelemaan ongelmia läpi.

Vierailija
30/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä exän kanssa meni usein niin, että tuli kova riita ja mies saattoi joko pitää mykkäkoulua tai ainakin kun sanoin, että nyt pyydät anteeksi niin mies sanoi jyrkästi, että minä en pyydä anteeksi.

Ja sitten alkoi mykkäkoulu tai puhuttiin vain välttämättömät.

Sitten mies ikäänkuin normalisoitui, alkoi puhua ja usein hyvitteli jollain tavoin. Mutta riidasta tai siitä asiasta ei puhuttu.

Joskus kun aloin jutella rauhallisesti, että selvitetään hiukan sitä riitaa kun jäi niin paha mieli, niin mies sitten hermostui ja sanoi, että ei nyt taas aleta riitelemään.

Sama juttu kuin aloittajalla, ne vanhat asiat joita ei selvitetä nousevat pintaan ja siksi ei pysty olemaan itse rauhallinen uudessa riidassa vaikka kuinka yrittää.

Varmaan se auttaisi kun ei itse menisi mukaan ja pysyisi rauhallisena, mutta millä keinoin, ymmärrän aloittajaa.

Yritä tosiaan järjestää elämäsi niin, ette ole riippuvainen miehen avusta, ettei pysty sinua kiristämään tai kiusaamaan. Koeta hoitaa asiasi niin, että on aina vaihtoehto B.

Kokeile auttaako se yhtään, muuttuuko miehen käytös. Kun huomaa, että sinua ei voi kiristää. Tietysti voi miettiä itsessään onko suhde sen väärtti tai haluaa suhteen, jossa toinen kiristää jos on siihen mahdollisuus.

Vierailija
31/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tuhlaa enempää elämääsi tuohon mieheen. Hänen käytöksensä kertoo selvästi ettei hän rakasta sinua eikä välitä sinusta. Jos on aikaisemmin käyttäytynyt paremmin, niin nykyään et kiinnosta häntä edes sen vertaa että viitsisi kohdella siedettävästi. Toki fiksu ihminen kohtelisi toista hyvin vaikka rakkaus olisi loppunut, ja ottaisi sitten eron ilman draamaa jos parisuhteella ei olisi mahdollista jatkua.

Jos nyt jostain kumman syystä haluat pitää tuollaisen törpön elämässäsi ja haaskata ainutkertaiset vuotesi kurjuuteen, niin lopeta ainakin kaikki nöyristely, hyvittely ja anteeksipyytely. Kova kovaa vastaan, mies ei taatusti edes yritä muuttaa käytöstään jos annat aina periksi. Mitäpä jos seuraavan riidan yhteydessä sinä pakkaat tavarat ja lähdet pois, odotat kunnes mies pyytää kunnolla anteeksi? Jos miehestä ei kuulu mitään, niin eiköhän suhde ole sitten siinä. Parisuhdeterapia voisi olla myös ehto suhteen jatkumiselle, mutta annas kun arvaan, mieshän ei sellaiseen suostu koska hänessä ei ole mitään vikaa ja kaikki olisi hyvin jos sinä olisit hyvä ihminen ja puoliso?

Ei parisuhde tuollaisen mieheen ole minkään arvoinen, usko pois.

Vierailija
32/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei tosiaan yleensä koskaan pyydä anteeksi. Kohtelee minua usein kuin p*skaa. Sitten kiristää jollain asialla niin, että minä joudun tulla vastaan. Hän esimerkiksi jättää jonkin tärkeän asian hoitamatta tai jättää minut pulaan, käyttää näitä vallankäytön välineenä. Mies oikeuttaa kaiken käytöksensä sillä, että kuulemma muiden ihmisten seurassa hänellä ei ole mitään ongelmaa joten vika on minussa. Tästä minulle tulee kovin kurja olo, että ikäänkuin mitätöidään kaikki hänen pahat tekonsa ja sanansa. Tuntuu, etten enää itsekään ymmärrä olenko itse sitten syyllinen tähän.

-AP

Tuo on kuin kuvaus puolisostani. Mieheni on aina omasta mielestään oikeassa. On suosittu ja kohtelias ja kiva muille ihmisille, aina auttamassa muita mutta kohtelee minua usein kuin pskaa. On useamman kerran nolannut minut julkisesti mukamas huumorimielessä josta olen hänelle sanonut että se loukkaa minua. Minä olen mukamas liian herkkä ja en kestä mitään. Keskustelut yltyy usein riidaksi koska mies ei anna minun puhua loppuun vaan alkaa vähättelemään ja huutamaan ja puhuu päälle. Riita loppuu usein sillä että mies haukkuu nollaksi, hu ora ksi ja kenties miksi.

Hyvät hetket on pitänyt minut kiinni tässä liitossa, nyt nuo huonot hetket alkaa olla arkea ja aion jättää miehen. En jaksa enää.

Vierailija
33/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, meillä oli alussa tuollaista että minä mökötin, en osannut muuta. Nykyään kerron, mikä satuttaa..

Yrittäkää löytää kumpikin jotain uusia tapoja ilmaista sitä vihaa ja pettymystä.

Kosto on huono, niin kuin sinunkin mököttääminen elikkä se että et vastaa puhelimeen, samahan se mies sitten tekee. Entä jos puhuisit samantien että tämä loukkaa? Muuttaisit omaa suhtautumistavan... sen alun.

Vierailija
34/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jokaiseen ongelmaan ole ero ainoa ratkaisu.

Minkälaisia ihmisiä te olette, jotka aina ensimmäisenä olette huutamassa että: Eroa, eroa, eroa.

Nytkin aloittaja yrittää etsiä ratkaisua suhteeseen, vinkkejä, ja neuvoja.

Mutta tämä palsta on täynnä epäonnistuneita tyhjäpäitä, joilla ei ole antaa muuta neuvoa kuin: Eroa.

Ei jokaisen toisen puoliskon ikävän puolen takia erota, jos muuten menee hyvin ja viihdytään yhdessä.

Eihän moittija itsekään ole täydellinen. Parisuhteessa pitää aina myös joustaa, että se toimisi.

Koko Suomen kansa olisi kohta täynnä eroneita ihmisiä, jos tämän palstan hulluja akkoja kuunnteltaisiin ja heidän ikitoistonsa eroa sana, otettaisiin tosissaan.

Vierailija
35/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi on unohtanut parisuhteen yhden tärkeimmistä asioista. Kumppanin on annettava välillä olla ns oikeassa riidoissa vaikka se ei omasta mielestä oikein menisikään. Pitää olla aikamoinen narsisti jos oman kumppanin kanssa pitää painia kaikki asiat riidoissa olemalla aina oikeassa. Tunnen yhden tuollaisen tapauksen ja saldo on 2 avioeroa. Enkä yhtään ihmettele. Erittäin hankala tapaus myös näin kaverina. Jos saa päähänsä että asia on näin kun hän sanoo niin vastaväite johtaa usein hermostumiseen ja kohtaus tyyppiseen hallitsemattomaan raivoamiseen jossa huutaminen menee täysin ohi aiheen henk.koht nälvimiseen. Tuosta syystä annan hänen yleensä olla "oikeassa".

Ihmettelen miten ne vaimot on sitä kestäneet useamman vuoden liitoissa? Itselle on joskus rankkaa sietää häntä muutamaa tuntia pidempään.

Vierailija
36/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä miksi ihmeessä se huutaa.

Ei kai tuota kannata jatkaa, jos ette osaa löytää uusia ratkaisuja.

Sano, että menee pihalle potkimaan kiviä tai harrastamaan jotain muuta, mutta että se et sitä huutoa vaan enää jaksa.

Turhaumaa ja stressiä toi on.

Haluatteko te lapsia?

Puhutteko te oikeesti vai vaan leikisti asioista?

Mitä odotuksia trill on?

Ihanakuin te kummatkin yrityäuditte tehdä niinkuin luulette sen toisen haluavan, ja se vaan ei onnistu.

Mies kenties aikuisten oikeesti haluaa lapsia ja vihaissään sen vain uskaltaa sanoa, koska olettaa ettet sinä halua. ? Näin tulkkaa tunteiden tulkki täältä.

Vierailija
37/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, meillä oli alussa tuollaista että minä mökötin, en osannut muuta. Nykyään kerron, mikä satuttaa..

Yrittäkää löytää kumpikin jotain uusia tapoja ilmaista sitä vihaa ja pettymystä.

Kosto on huono, niin kuin sinunkin mököttääminen elikkä se että et vastaa puhelimeen, samahan se mies sitten tekee. Entä jos puhuisit samantien että tämä loukkaa? Muuttaisit omaa suhtautumistavan... sen alun.

Siis minun tapani on yleensä kertoa mikä loukkasi, ei mököttää. Mököttämisen olen ottanut käyttöön sitten kun toinen ei reagoi siihen kun yritän kertoa tunteistani. Olen sitten yrittänyt sillä mökötyksellä saada aikaan sen, että mies huomaisi, että olen oikeasti pahoilla mielin.

-AP

Vierailija
38/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ei tosiaan yleensä koskaan pyydä anteeksi. Kohtelee minua usein kuin p*skaa. Sitten kiristää jollain asialla niin, että minä joudun tulla vastaan. Hän esimerkiksi jättää jonkin tärkeän asian hoitamatta tai jättää minut pulaan, käyttää näitä vallankäytön välineenä. Mies oikeuttaa kaiken käytöksensä sillä, että kuulemma muiden ihmisten seurassa hänellä ei ole mitään ongelmaa joten vika on minussa. Tästä minulle tulee kovin kurja olo, että ikäänkuin mitätöidään kaikki hänen pahat tekonsa ja sanansa. Tuntuu, etten enää itsekään ymmärrä olenko itse sitten syyllinen tähän.

-AP

Tuo on kuin kuvaus puolisostani. Mieheni on aina omasta mielestään oikeassa. On suosittu ja kohtelias ja kiva muille ihmisille, aina auttamassa muita mutta kohtelee minua usein kuin pskaa. On useamman kerran nolannut minut julkisesti mukamas huumorimielessä josta olen hänelle sanonut että se loukkaa minua. Minä olen mukamas liian herkkä ja en kestä mitään. Keskustelut yltyy usein riidaksi koska mies ei anna minun puhua loppuun vaan alkaa vähättelemään ja huutamaan ja puhuu päälle. Riita loppuu usein sillä että mies haukkuu nollaksi, hu ora ksi ja kenties miksi.

Hyvät hetket on pitänyt minut kiinni tässä liitossa, nyt nuo huonot hetket alkaa olla arkea ja aion jättää miehen. En jaksa enää.

Tämä kuulostaa narsistilta

Vierailija
39/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä exän kanssa meni usein niin, että tuli kova riita ja mies saattoi joko pitää mykkäkoulua tai ainakin kun sanoin, että nyt pyydät anteeksi niin mies sanoi jyrkästi, että minä en pyydä anteeksi.

Ja sitten alkoi mykkäkoulu tai puhuttiin vain välttämättömät.

Sitten mies ikäänkuin normalisoitui, alkoi puhua ja usein hyvitteli jollain tavoin. Mutta riidasta tai siitä asiasta ei puhuttu.

Joskus kun aloin jutella rauhallisesti, että selvitetään hiukan sitä riitaa kun jäi niin paha mieli, niin mies sitten hermostui ja sanoi, että ei nyt taas aleta riitelemään.

Sama juttu kuin aloittajalla, ne vanhat asiat joita ei selvitetä nousevat pintaan ja siksi ei pysty olemaan itse rauhallinen uudessa riidassa vaikka kuinka yrittää.

Varmaan se auttaisi kun ei itse menisi mukaan ja pysyisi rauhallisena, mutta millä keinoin, ymmärrän aloittajaa.

Yritä tosiaan järjestää elämäsi niin, ette ole riippuvainen miehen avusta, ettei pysty sinua kiristämään tai kiusaamaan. Koeta hoitaa asiasi niin, että on aina vaihtoehto B.

Kokeile auttaako se yhtään, muuttuuko miehen käytös. Kun huomaa, että sinua ei voi kiristää. Tietysti voi miettiä itsessään onko suhde sen väärtti tai haluaa suhteen, jossa toinen kiristää jos on siihen mahdollisuus.

Tuollaisen miehen kanssa parisuhde on tuskaa. Välttelevä kiintymyssuhde usein syynä, ovat usein myös hyvin narsistisia.

Vierailija
40/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jokaiseen ongelmaan ole ero ainoa ratkaisu.

Minkälaisia ihmisiä te olette, jotka aina ensimmäisenä olette huutamassa että: Eroa, eroa, eroa.

Nytkin aloittaja yrittää etsiä ratkaisua suhteeseen, vinkkejä, ja neuvoja.

Mutta tämä palsta on täynnä epäonnistuneita tyhjäpäitä, joilla ei ole antaa muuta neuvoa kuin: Eroa.

Ei jokaisen toisen puoliskon ikävän puolen takia erota, jos muuten menee hyvin ja viihdytään yhdessä.

Eihän moittija itsekään ole täydellinen. Parisuhteessa pitää aina myös joustaa, että se toimisi.

Koko Suomen kansa olisi kohta täynnä eroneita ihmisiä, jos tämän palstan hulluja akkoja kuunnteltaisiin ja heidän ikitoistonsa eroa sana, otettaisiin tosissaan.

No joskus on vaan paras erota. Miksi olisin yhdessä miehen kanssa, joka kohtelee minua kuin rättiä eikä edes halua parantaa käytöstään?

Eikä se tarkoita, että on epäonnistunut. Nyt löysin miehen, joka on myös vahvatahtoinen, mutta osaa kommunikoida. Riitelemme kyllä, mutta ne riidat selvitetään pienen jäähyttelyn jälkeen. Ja ensimmäistä kertaa elämässä haluan lapsia, koska miehen kanssa on ihanaa.

Ap, älä jää huonoon suhteeseen, varsinkin jos et voi lapsia hänen kanssa kuvitella. Niitä normaalejakin miehiä on!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan