Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei tule riidassa koskaan vastaan

Vierailija
14.07.2020 |

Mitä tehdä kun mies ei tule riidoissa koskaan vastaan. Jos mies loukkaa minua syvästi ja sitten reagoin itse ikävästi (esim. en vastaa puhelimeen), jotta huomaisi loukanneensa, niin sitten mies tekee saman minulle. Antaa aina samalla mitalla tai pahemmin takaisin. En voi myöskään loukkaannuttuani käsitellä asiaa keskustelemalla, koska miestä ei kiinnosta keskustella, eikä tunnu välittävän että tekonsa satuttavat. Minun tulisi siis jaksaa kaikki loukkaavat teot ja sanat kerta toisensa jälkeen, koska asiasta ei voida puhua, eikä auta osoittaa mieltänsäkään kun saa vaan entistä ilkeämpää käytöstä osakseen.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä teet tuollaisella helmellä?

Vierailija
2/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet riitaisassa suhteessa, jossa loukkaatte toisianne? En jaksaisi tuollaista hetkeäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi hyvä ihminen parempi mies äläkä tuhlaa elämästäsi enää yhtään kuukautta moisen pellen kanssa.

Vierailija
4/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet riitaisassa suhteessa, jossa loukkaatte toisianne? En jaksaisi tuollaista hetkeäkään.

Suhde on pitkä, eikä ollut ennen tällainen. Ei ole niin helppo lähteä.

-AP

Vierailija
5/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö tosiaan saa ketään muuta. Jos et, etkö tosiaan pysty olemaan yksin.

Vierailija
6/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Mies sitten valitsee, motivoituuko muuttumaan vai eroatteko. Tietysti voit vaan päättää kestää tilannetta. 

Vierailija
7/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-AP

Minun olisi mahdoton antaa itseäni kohdeltavan tuolla lailla. Jääminen olisi minulle paljon vaikeampaa kuin lähteminen.

Kärsitkö heikosta itsetunnosta?

Vierailija
8/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tulisi? Hänhän on löytänyt keinon jolla saada tahtonsa läpi jokaikinen kerta, ilman että tarvitsee edes anteeksi pyydellä. 

Hän on oppinut, että jos vain on sitkeä, sinä lopulta matelet sopimaan. Joten jatka matelemista tai eroa.

Vierailija
9/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun olisi mahdoton antaa itseäni kohdeltavan tuolla lailla. Jääminen olisi minulle paljon vaikeampaa kuin lähteminen.

Kärsitkö heikosta itsetunnosta?[/quote]

Itsetuntoni on kyllä heikentynyt miehen käytöksen myötä, kun hänestä vain minussa on vikaa. Kuitenkaan se itsetunto ei ole ollut syy jäädä, vaan rakkaus ja jotenkin vaan edelleen elättelen toivoa, että mies havahtuisi. Oltiin ennen kovin rakastuneita ja mies oli erilainen. On muuttunut aivan toiseksi ihmiseksi.

Vierailija
10/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et halua kuulla tätä, mutta totuus on: toista ihmistä et voi muuttaa, toisen ihmisen reaktioita et voi valita -- omasi voit. Oletko kokeillut, miten miehesi reagoi, jos päätät itse toimia toisin? En suosittele vuosikausiksi, jos muutosta ei tapahdu, mutta ennen eropapereita kannattaa kokeilla. Päätät, että vaikka viikon tai kahden ajan et lähde ollenkaan mukaan ilkeilyyn, et anna toisen ärsyttää, et reagoi terävästi takaisin. Ilmaiset tunteesi, mutta et syytä etkä hauku itse yhtään, vaan teet kaikkesi pysyäksesi rauhallisena: "Kun teit näin, tunsin oloni petetyksi / hylätyksi / ylikuormitetuksi / jne.". Miehen huonokäytöksisiin tunnepurkauksiin voit vastata myös rauhallisesti ja todistaa hänen tunteensa, vaikket olisi samaa mieltä. "Koska olet aiemmin tuntenut tulevasi arvostelluksi samasta asiasta, kun sanoin X, tuntui sinusta kuin olisin jälleen arvostellut sinua." "On luonnollista, että olet pettynyt, koska olet odottanut Y pitkään ja se peruuntui minun takiani."

Jos huono käytös jatkuu vain, lempeästi ja rauhallisesti päätät, missä rajasi menevät: "Haluan kuulla, mikä sinua huolettaa, mutta kun alamme korottaa ääntämme toisillemme, stressaannun enkä pysty pysymään rauhallisena. Tarvitsen tauon. Voimme jatkaa, kun olen taas rauhoittunut." (Vaikka haluaisit sanoa "kunnes sinä olet taas rauhoittunut", itse asiassa totuus usein on, että riitelyyn tarvitaan kaksi ja tilanne pysyy rauhallisena, jos toinen pysyy. Jos siis ei meinaa enää pysyä, on itsekin jo liian kierroksilla.)

Ja niiden taukojen aikana et hio vastahyökkäystä vaan aidosti rauhoitat itseäsi ja vaalit omaa mielenterveyttäsi.

Kun olet jonkin aikaa kokeillut, ja jos mitään muutosta ei tapahdu, tiedätpähän ainakin kokeilleesi.

(Omassa suhteessa olemme molemmat temperamenttisia ja vastaavilla keinoin olemme saaneet kierroksia laskettua huomattavasti. Nuorempana riitelimme aivan järkyttävästi emmekä osanneet rauhoittua. Nykyään useimmiten osaamme keskustella vaikeistakin asioista melko rauhallisesti. Ja jos meinaamme hermostua, jompi kumpi toteaa tarvitsevansa tauon.)

Vierailija
11/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttuu aina vaan pahemmaksi. Mutta pysy toki unelmiesi kanssa. Mutta älä valita. Itse olet valintasi tehnyt.

Vierailija
12/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei tosiaan yleensä koskaan pyydä anteeksi. Kohtelee minua usein kuin p*skaa. Sitten kiristää jollain asialla niin, että minä joudun tulla vastaan. Hän esimerkiksi jättää jonkin tärkeän asian hoitamatta tai jättää minut pulaan, käyttää näitä vallankäytön välineenä. Mies oikeuttaa kaiken käytöksensä sillä, että kuulemma muiden ihmisten seurassa hänellä ei ole mitään ongelmaa joten vika on minussa. Tästä minulle tulee kovin kurja olo, että ikäänkuin mitätöidään kaikki hänen pahat tekonsa ja sanansa. Tuntuu, etten enää itsekään ymmärrä olenko itse sitten syyllinen tähän.

-AP

Vierailija
13/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 10 jatkaa:

Omakohtaisesta kokemuksesta tiedän kuitenkin myös sen, että tämä suhteen rauhoittajana oleminen on raskasta ja todellakin välillä toivoisi, että saisi itse kiukutella ja toinen olisi se, joka laukaisee tilanteen hymyllä ja huumorilla. Mutta ei. Tämä on toisaalta kasvattanut omaa itsetuntoa, kun näkee millainen vaikutusvalta omalla käytöksellä ja omilla valinnoilla on.

Mutta suhteessamme ei ole lapsia, koska en ole uskaltanut niitä tehdä, kun en tiedä miten mies pärjää olentojen kanssa, jotka oikein tarkoituksella testaisivat hänen hermojaan ja itse pitäisi oppia olemaan se tilanteen rauhallinen aikuinen.

Eli en varauksemattomasti suosittele minäkään.

Vierailija
14/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsitkö heikosta itsetunnosta?

Itsetuntoni on kyllä heikentynyt miehen käytöksen myötä, kun hänestä vain minussa on vikaa. Kuitenkaan se itsetunto ei ole ollut syy jäädä, vaan rakkaus ja jotenkin vaan edelleen elättelen toivoa, että mies havahtuisi. Oltiin ennen kovin rakastuneita ja mies oli erilainen. On muuttunut aivan toiseksi ihmiseksi.

Älä huoli ap! Meitä on muitakin samassa veneessä. Jotenkin sitä vain kuvittelee saavansa vanhat hyvät ajat takaisin. Minun mieheni pitää minua itsestäänselvyytenä. Kohtelee minua juuri niin kuin sinunkin miehesi riitatilanteissa ja vielä lisäksi ottaa vanhoja asioita esiin ja ”rankaisee” minua 10 vuoden takaisista asioista.

Lisäksi on alkanut olemaan välinpitämättömämpi, eikä huomioi enää kuten ennen. :( vaikeaa lähteä kun ollaan oltu naimisissa niin kauan!

Vierailija
15/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset analysoi liikaa asioita ja pyörittelee mielessään jokaista sanaa.

Riitoja ei syntyisi, jos ottaisitte asiat rennommin ja nauttisitte elämästä.

Iloitkaa, naurakaa...elämä on liian lyhyt turjottamiseen.😉

Vierailija
16/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähteminen tulee muuttumaan koko ajan vaikeammaksi. Tee se, kun vielä pystyt.

Vierailija
17/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei tosiaan yleensä koskaan pyydä anteeksi. Kohtelee minua usein kuin p*skaa. Sitten kiristää jollain asialla niin, että minä joudun tulla vastaan. Hän esimerkiksi jättää jonkin tärkeän asian hoitamatta tai jättää minut pulaan, käyttää näitä vallankäytön välineenä. Mies oikeuttaa kaiken käytöksensä sillä, että kuulemma muiden ihmisten seurassa hänellä ei ole mitään ongelmaa joten vika on minussa. Tästä minulle tulee kovin kurja olo, että ikäänkuin mitätöidään kaikki hänen pahat tekonsa ja sanansa. Tuntuu, etten enää itsekään ymmärrä olenko itse sitten syyllinen tähän.

-AP

Minun mieheni tekee niin, että yhtäkkiä kesken riidan aloittaa mykkäkoulun ja syyksi sanoo ettei halua riidellä. Eli koko riita jää selvittämättä kun mies pakenee oman pään sisään. Itselle jää kauhea tunne ja masentava fiilis koko päiväksi. :(

Vierailija
18/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen kerran, kun toinen käyttäytyy noin, annan varoituksen. Toisesta kerrasta seuraa viimeinen varoitus. Ja kolmannesta kerrasta suhde päättyy.

Vierailija
19/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-AP

nro 10 vielä tässä. Tilanne kuulostaa kyllä hieman pahemmalta, kuin vaan että on riitaa. Tuo anteeksi pyytäminen on myös yksi asia, koska jos sinä aina laukaiset tilanteet pyytämällä anteeksi ja ns. matelemalla, ei hänen tarvitse. Sinun täytyisi löytää nyt itsestäsi rohkeus piirtää omat rajasi sille, mitä käytöstä siedät ja mitä et. Suosittelen myös, että ainakin sellaisen riidan jälkeen, jossa selvästi mies on tehnyt väärin, et pyydä anteeksi. Et murjota etkä pidä mykkäkoulua, mutta et kerta kaikkiaan pyydä anteeksi etkä "korjaa" riitaa (eli et myöskään tee, mitä olisi hänen mielestä pitänyt tms.). Tätä muutaman kerran ja jos muutoin suhde alkaa rauhoittua, kyllä se jossain vaiheessa tulee miehenkin mieleen se anteeksipyyntö. Myös meidän suhteessamme minun piti ymmärtää, että jos aina pyydän ensin itse anteeksi, ei mies koskaan sitä opi. Nykyään onnistuu mieheltäkin oman käytöksen pahoittelu.

Kiristäminen ei ole rakastavan suhteen toimintaa ja mieti, millä mies itse asiassa kiristää sinua: sillä asialla vai onnistuuko kiristämään sillä, että pelkäät hänen suuttuvan, jos et tee X tai teet Y ? Jos mies suuttuu, mitä sitten tapahtuu? Rakentaisin itse elämää siihen suuntaan, ettet ole miehestä tai hänen päätöksistään riippuvainen. Etsi apuja ja tukijoukkoja muista suunnista, eipähän pääse kiristämään.

Vierailija
20/45 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset analysoi liikaa asioita ja pyörittelee mielessään jokaista sanaa.

Riitoja ei syntyisi, jos ottaisitte asiat rennommin ja nauttisitte elämästä.

Iloitkaa, naurakaa...elämä on liian lyhyt turjottamiseen.😉

Miten itse toimit riitatilanteissa? Heitäppä sitten hyviä neuvoja kehiin kun tunnut tietävän paremmin ja yleistät naiset ylianalisoiviksi tiukkapipoiksi. Tuppaa vaan usein itsellä olevan mielikuva ystäväpiirin miehistä, että paetaan mökille, tai poikien iltaa viettämään ja siten kostetaan se riita. Syy on tietenkin naisessa! Mitäs on niin tiukkapipo ettei ymmärrä miestä, joka ei vaan halua riidellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän