Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos joku katsoo oikeutetuksi tukistaa/näpsiä lastaan,

Vierailija
21.05.2013 |

eikö tämän pitäisi olla julkinen tieto eikä mikään salaisuus? Vai onko tämä oikein, jos ihminen salassa näin tekee?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä? Se on laitonta, miksi kukaan sen vuoksi huutelisi julkisesti moista? On vaan itse moraalisista ja muista syistä päättänyt, että laki on väärä, ja hän toteuttaa toisenlaista kasvatuskäsitystä.

PS: en hyväksy itse lasten kuritusta.

Vierailija
2/15 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään keksi yhtään syytä, että jos tukistaisin lastani, miksi tekisin siitä jotain julkista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos se on oikein hänen mielestään, miksi tehdä salassa?!?

Vierailija
4/15 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 13:27"]

On vaan itse moraalisista ja muista syistä

[/quote] okei, mitä moraalisia syitä tälle voisi olla? ap

Vierailija
5/15 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 13:41"]

No jos se on oikein hänen mielestään, miksi tehdä salassa?!?

[/quote]

Siksi koska laki on toista mieltä.

Vierailija
6/15 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 13:43"]

[/quote]

Koeta miettiä, josko vaikka keksisit... esim. halu kasvattaa lapsesta hyväkäytöksinen, muita huomioon ottava, tunnollinen jnejne. Ajattelu, että vanhempia on kunnioitettava ja vanhempien oikeus on harkita keinot, joilla lapsi kasvatetaan.

Minä katson, että kasvatan lapsiani tuollaisiksi ILMAN väkivaltaa, mutta kun nuo kurittamista harrastavat ajattelevat, että rajat pitää asettaa tarvittaessa luunapein. Tavoite siis ei heillä ole eri kuin meillä ei-kurittavillakaan, menetelmät vain eroavat.

-2-

Vierailija
7/15 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 13:45"]

[/quote]

Koeta miettiä, josko vaikka keksisit... esim. halu kasvattaa lapsesta hyväkäytöksinen, muita huomioon ottava, tunnollinen jnejne. Ajattelu, että vanhempia on kunnioitettava ja vanhempien oikeus on harkita keinot, joilla lapsi kasvatetaan.

Minä katson, että kasvatan lapsiani tuollaisiksi ILMAN väkivaltaa, mutta kun nuo kurittamista harrastavat ajattelevat, että rajat pitää asettaa tarvittaessa luunapein. Tavoite siis ei heillä ole eri kuin meillä ei-kurittavillakaan, menetelmät vain eroavat.

-2-

[/quote] edelleen haen moraalista syytä sille miksi se menentelmä on oikein (sekä se miksi laki olisi väärä). ap

Vierailija
8/15 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutun peliin:

Siis moraalinen syy on se että se on tehokas keino. Laki on varmaankin siksi, että on vaikea vetää rajaa sille missä kohtaa se menee väkivallan puolelle, siksi on helpompi kieltää kaikki.

Vierailija
9/15 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väännän rautalangasta 2, kirjoitit näin: " On vaan itse moraalisista ja muista syistä päättänyt, että laki on väärä, ja hän toteuttaa toisenlaista kasvatuskäsitystä." Ja halusin kysyä että mitkä voisi olla niitä moraalisia syitä/perusteluja sille että laki on väärä (eli luunappi/tukistaminen on oikeita menetelmiä)?

ap

Vierailija
10/15 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sä jankkaat?

Vierailija
11/15 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö ap, mitä moraali tarkoittaa?! Se on yhteiskunnan tai yhteisön, mutta viime kädessä ihmisen oma käsitys siitä, mikä on oikein ja mikä on väärin. Eli jonkun mielestä fyysinen kurittaminen voi olla oikein vaikkapa siksi, koska uskoo sen tehoavan paremmin kuin toruminen.

Vierailija
12/15 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 13:56"]

Miksi sä jankkaat?

[/quote] sorry, täällä kerkes toinen jo vastata järkevämmin kuin 2. ap

Vierailija
13/15 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 13:45"]

[/quote]

-2-

[/quote] edelleen haen moraalista syytä sille miksi se menentelmä on oikein (sekä se miksi laki olisi väärä). ap

[/quote]

Mä kerroin sulle jo. Koetaan, että pelkkä sanallinen kielto ei ole tarpeeksi tehokas ja koetaan, että päämäärä (hyväkäytöksisyys yms.) ovat niin tärkeitä tavoitteita, että tarvitaan ruumiillista kuritusta. Ja koetaan, että vanhemmilla on oikeus itse käyttää harkintaa keinojen suhteen.

-2-

Vierailija
14/15 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä ihmettä sä oikein vänkäät?

Vierailija
15/15 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eskari-ikäinen ärsytti tahallaan (meitä vanhempia) nipistelemällä kipeästi, ei tehonnut sana eikä muut normaalit kurinpitokeinot joita moneen kertaan kokeiltiin. Kerran sitten hermostuin kunnolla ja nipistin takaisin kipakasti ja sanoin että jos ei halua itse tulla nipistellyksi niin parempi lopettaa. Loppuihan se, ja muutoin ei ole fyysisesti kajotteu ennen eikä jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän