Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kirkko erotettaisiin valtiosta niin

Vierailija
20.05.2013 |

voisiko kirkko päättää että kirkkoon kuulumattomia ei haudattaisi papin läsnäollessa eikä hautausmaalle pääsisi (ei edes sukuhautaan tai aiemmin kuolleen puolison viereen)?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa kirkko sellaista päättäisi. sehän tietäisi rahallista tappiota kirkolle. 

Vierailija
2/11 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voishan se päättää nyt jo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä sitä sitten kuolleena välittäis paskaakan, että missä makaa.

Vierailija
4/11 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi omaisista varmasti ihan parasta, että ei-kirkkoon kuuluvat rakkaat haudattaisiin jonnekin ties minne ja muut sukuhautaan. Voisi sattua sullekin ap.

Vierailija
5/11 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ruumiini tullaan polttamaan ja tuhkat saa tuuli viedä.

Vierailija
6/11 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska firma, siis toi kirkko. Menee pisnekset ja uskonto sulosesti sekasin. Ja outo juttu nykyaikana on myös toi kirkollisvero, sen vois kieltää. Vosivat yrittää pärjätä pelkällä kolehtisaaliilla.

Vierailija
7/11 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ok,että valtio ja kirkko erotettaisiin tyystin toisistaan.  Olen itse uskovainen ja toivoisin, että se olisi instituutio vain niille, jotka haluavat sitä.  Sama juttu monessa muussakin, esim. ylevero pitäisi muuttaa niin, että maksukorteilla saisi katsoa niitä kanavia, joita tykkää.  Ihmeellistä, että kaikille tuputetaan kaikkea.

Vierailija
8/11 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 00:22"]

Minusta olisi ok,että valtio ja kirkko erotettaisiin tyystin toisistaan.  Olen itse uskovainen ja toivoisin, että se olisi instituutio vain niille, jotka haluavat sitä.  Sama juttu monessa muussakin, esim. ylevero pitäisi muuttaa niin, että maksukorteilla saisi katsoa niitä kanavia, joita tykkää.  Ihmeellistä, että kaikille tuputetaan kaikkea.

[/quote]

Samaa mieltä. Lisäksi kirkon pitäisi maksaa veroa valtiolle samalla tavalla kuin kaikki muutkin liikeyritykkset maksavat.

Vierailija
9/11 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 00:32"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2013 klo 00:22"]

[/quote]

Samaa mieltä. Lisäksi kirkon pitäisi maksaa veroa valtiolle samalla tavalla kuin kaikki muutkin liikeyritykkset maksavat.

[/quote]

Ikäänkuin niin, että kysyntä ja tarjonta kohtaisivat.  Jos ei olisi sitä kysyntää, niin sitä ei väkisin tyrkytettäisi kellekään.  Meille taas, jotka saamme siitä lohdutusta se olisi olemassa, eikä tarvitsisi kenenkään piilotella tai hävetä uskoaan.  Se edellinen.

Vierailija
10/11 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon pitäisi maksaa veroa valtiolle samalla tavalla kuin muidenkin liikeyritysten. Kun mummo pistää kolehtihaaviin 10e, niin siitä pitäisi mennä puolet valtion kassaan. Lopuilla lämmitettäisiin kirkkoa ja maksettaisiin papille palkka. Jos kirkon kiinteiden kulujen jälkeen kassaan jää vielä ylimääräistä, niin sen voisi sitten vaikka käyttää vaikkapa lähetystyöhön.

Vierailija
11/11 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 22:58"]

voisiko kirkko päättää että kirkkoon kuulumattomia ei haudattaisi papin läsnäollessa eikä hautausmaalle pääsisi (ei edes sukuhautaan tai aiemmin kuolleen puolison viereen)?

[/quote]

Enpä ole tähänkään asti nähnyt pappeja sukulaisten hautajaisissa. Miksi joku kirkkoon kuulumaton edes haluaisi papin paikalle? Ja laki kieltää eväämästä hautapaikkaa, eikä kirkkoon kuulumattomilta myöskään saa periä korkeampia maksuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi