Naapurin mies otti kuvan 9v tytöistä
ja tämän samanikäisestä kaverista. Olin aika ihmeissäni, enkä oikein tiennyt miten asiaan tulisi suhtautua. Oli siis kysynyt luvan, että saako tytöistä ottaa kuvan/kuvia ja tytöt olivat antaneet luvan. Ollaan moikkaustuttuja, ei ihan lähinaapureita, mutta tässä samalla tiellä asutaan. Mitä mieltä sinä olisit?
Kommentit (50)
Olen töissä erään kaupungin ydinkeskustassa sijaitsevassa ravintolassa, jonka ikkunapöydästä on suora näköyhteys teinien suosimaan hengailupaikkaan. Välillä meillä käy istumassa tuossa ikkunapöydässä (tilaa aina jotain pientä, limsan tai jäätelön jonka jättää koskemattomaksi) hieman ressukan oloinen mies, joka aina tuijottaa koko istumisensa ajan tiiviisti teinejä. Vaikuttaa aina kovin hengästyneeltä ja joskus olen nähnyt tämän kuvaavan teinityttöjä. Siksi mua kyllä epäilyttää tuollaiset vieraiden lasten kuvailijat.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 20:12"]
Vanhammat on lapsesta vastuussa, ei ole häpeä kysyä miksi kuvasit.
[/quote]
Ei vaan on häpeä jättää lapsi ilman valvontaa. Burkha olisi kätevä jo 9v ikäiselle.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 21:01"]
Ei mun mielestä tuollaisesta tarte välittää mitään, sittenhän täällä lähes kaikki miehet jo olis namu setiä, jota ilmeisesti tarkoitat. Älä vaan tosissasi mee nyt riitelee sen kuvan ottajan kassa häpäset vaan ittes.
[/quote]Kukaan ei ole kehottanut riitelemään, vaan kysymään asiallisesti. Turha suunsoitto ja riitely nyt olis tässä tilanteessa typerintä ikinä.
[/quote]
Minkälaisen vastauksen nämä kyselemisen kannattajat odottavat saavansa ja miten siihen meinaavat reagoida?
Mitä sillä kysymisellä nyt kuvitellaan saavutettavan?
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 22:08"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 21:16"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 21:01"]
Ei mun mielestä tuollaisesta tarte välittää mitään, sittenhän täällä lähes kaikki miehet jo olis namu setiä, jota ilmeisesti tarkoitat. Älä vaan tosissasi mee nyt riitelee sen kuvan ottajan kassa häpäset vaan ittes.
[/quote]Kukaan ei ole kehottanut riitelemään, vaan kysymään asiallisesti. Turha suunsoitto ja riitely nyt olis tässä tilanteessa typerintä ikinä.
[/quote]
Minkälaisen vastauksen nämä kyselemisen kannattajat odottavat saavansa ja miten siihen meinaavat reagoida?
Mitä sillä kysymisellä nyt kuvitellaan saavutettavan?
[/quote]
Ehkä ei mitään, mutta se voi helpottaa ap:n mielenrauhaa. Kuvaaminen selvästi häiritsi häntä jotenkin, koska piti keskustelukin aiheesta tehdä.
Ehkä ainakin mies sitten vastaisuudessa tajuaa kysyä luvan myös lasten vanhemmilta kuvan ottamiseen. Samalla voisi myös tarkistaa, että ymmärtäähän naapuri varmasti, ettei lasten kuvia ainakaan saa julkaista missään ilman lupaa. Jos vaikka sattuisikin niin, ettei kuvaajalla ole puhtaita jauhoja pussissaan (hyvin epätodennäköistä, mutta mahdollista), niin kysyminen voi säikäyttää jonkin verran.
On se kumma, kun tänäpäivänä on heti jotenkin sairas tai ällöttävä jos haluaa kuvata lapsia...
Maailma on tullut ihan hulluksi. Mä olen nuori mies ja mulla ei ole lupaa puhutella tai katsoa lapsia ilman että epäillään pedofiiliksi. On ihan äärimmäisen hienoa, että lapsia suojellaan kaiken maailman sairailta hyypiöiltä, mutta sen hintana mun kaltaiset tavalliset ihmiset eivät voi edes katsoa muita kuin sukulaisten lapsia.
Aina puhutaan siitä, miten naiset ovat alistettu sukupuoli, mutta kyllä mäkin paskaa saan ihan tarpeeksi lusikoida sukupuoleni takia ilman että olen tehnyt tai aikomassa tehdä kenellekään mitään pahaa.
Olen keski-ikäinen nainen, harrastan valokuvausta eikä tulis mieleenkään kuvata vieraita lapsia ilman vanhempien lupaa.
Meidän taloyhtiössä myös naapuri kuvasi lapsia ikkunasta.Tuntui tosi oudolta kun emme edes olleet ystäviä pikemminkin päinvastoin, asuimme vain samassa pihapiirissä. Kuuluu hyviin tapoihin kysyä lupa kuvaamiseen.
jos vieras ihminen, pedofiili tai ei, ottaa pari valokuvaa lapsesta, tai vanhemmat, pedofiilejä tai ei, ottavat pari valokuvaa lapsesta, niin mitä haittaa siitä on lapselle kummassakaan tapauksessa???? Valokuvaus on hieno harrastus, ihmisten kuvaamisessa on vain se ongelma että vapaaehtoista mallia voi olla hankala löytää. Lapset eivät yleensä ujostele kameraa, se tekee heistä hyviä malleja. Ennen valokuvanäyttelyä hän varmasti kysyy vanhemmilta julkaisuluvan, muuten hän rikkoo lakia. Miten hän olisi kysynyt vanhemmilta luvan kun vanhemmat eivät mitä ilmeisimminolleet paikalla? kuvauksellinen tilanne olisi luultavasti ollut ohi ennen vanhempien löytämistä. Käsittämätöntä noitavainoa.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 21:41"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 21:33"]
[quote author="Vierailija" time="20.05.2013 klo 21:30"]
Olen ottanut monet kerrat kuvia ulkomailla lapsista. Olen nainen ja en näe siinä mitään outoa omalla kohdallani,.
[/quote]No miehet nyt vaan sattuvat olemaan elukoita, jotka ajattelevat vain alapäällään. Vaikka mies ottaisi kuvan koirasta, niin yleensä on syytä epäillä, että taustalla on jotain perversioita. Naiset eivät ajattele kaikkea seksin kautta niin kuin miehet.
[/quote]
Minkälaisissa piireissä liikut? Ovatko isäsi ja veljesi elukoita? Varmaan pojistasi myös tulee sellaisia, jos sinulla on poikalapsia?
[/quote]
Se oli vitsi. :D