Vauva putosi sängyltä, mistä tiedän onko kaikki ok??
Vauva 7kk nukkui yöllä vieressäni. Minä olin siis vauvan toisella puolella ja toiselle puolen oli viritellyt tyynyjä ym. ettei putoaisi. No, aamulla vauva oli herännyt niin etten minä kuullut (tai kuulin että heräsi, mutta nappasin lähelle ja luulin, että nukahti uudestaan kun kello oli niin vähän), ja jotenkin peruutteli sängyn päätyyn ja sieltä kiepsahti lattialle. Pudotusta siis ehkä 50cm? ihan tavallinen sänky. Vauva oli lattialla vatsallaan. Helvetti kun ahdistaa, pitikin käydä näin...
Mistä siis tiedän, että kaikki on ok? Tarviiko tässä lähteä lääkäriin? Annoin aamupalaa ja vauva touhuili aika normaalisti siinä, oli vähän itkuinen, mutta se luultavasti johtui liian aikaisesta herätyksestä. Aamupalan jälkeen pyöri hetken tässä ja äsken meni nukkumaan.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Nykyään tehdään sairaalassa lasu, jos lapsi alle vuoden ja murtunut jalka tai käsi. Ei ole vahdittu.
Ja ihan oikein on, että tehdään. Jos ap olisi tuttavani, tekisin lasun hänestä. Ei voi olla niin, että tullaan kyselemään palstalle onko kaikki hyvin, kun lapsi on pudonnut sängyltä.
Minäkin putosin lapsena monta kertaa sängystä. Eikä mulla oo mitään vikaavikaakaavikkaakaan.
Sinun olisi tullut heti soittaa päivystykseen ja kysyä asiasta. Vastuutonta kysellä vain täällä! Mistä me voimme tietää paljonko pudotusta oikeasti oli ja mitä oikeasti tapahtui.
Vauva on täysin vanhempien armoilla ja jos lapselle tuli vammoja, on oikein joutua oikeuteen niistä vastaamaan ja vauva pois niiltä, jotka eivät kykene ottamaan yhteyttä terveydenhuoltoon tarvittaessa.
Korjaa virheesi ja soita päivystykseen nyt heti.