Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis, meikkaako joku synnytykseen??

Vierailija
07.06.2013 |

Miksi???

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin meikannut, mutta sektio niin ei saanut. Laitoin hiukset sitten nätisti :) ja ihan siksi olisin halunnut meikata, että halusin näyttää hyvältä myös synnyttämään lähtiessä. Lukeeko superäidin käsikirjassa että ei saa meikata synnärille?

Vierailija
2/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. laitoin perusmeikin jolla peitin tummat silmänaluset ja rosacean poskilta ja nenältä, sekä vedenkestävää ripsiväriä. Niin kuin teen aina joka aamu. Eipä tuosta mitään haittaakaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Meikkaan kevyesti muutenkin joka ikinen päivä, miksi en sitten synnyttämään lähtiessä. Ehkä, jos olisi tullut joku yöllinen paniikkilähtö, olisi varmaan jäänyt väliin mutta nyt mentiin molemmista lapsista rauhallisesti aamulla sairaalaan. Kävin suihkussa, laitoin hiukset siististi ja meikkasin joka päivä myös sairaalassa ollessa. En meikkaa muita varten vaan siksi, että itse tunnen olevani siistimpi ja nätimpi. 

Vierailija
4/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä otetaan kuvia, jotka jäävät perhealbumeihin ikuisiksi ajoiksi. En halua näyttää harakanperseeltä. Onko kevyestä meikkaamisesta sitten jotain  haittaa? Miksi naisen pitää olla synnyttäessään joku äiti maa, mahtinainen, puuskuttava lehmä? Joo hiki, eritteet ja veri roiskuu, mutta mitä sitten? Hetken päästä kamerat laulaa.

Vierailija
5/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meikkasin. Siinä kun supisteli, niin laitoin vähän meikkiä ja lakkasin kynnetkin. En ollut siinä vaiheessa vielä varma, tuleeko lähtö vai ei niin laittauduin muuten vain. Miksei saisi meikata?

Vierailija
6/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai jotku. Mut mä olin kyl ihan täysin luomuna sielä ja sen jälkeenkin. Joillakin on niin suuri tarve meikata. :( jopa synnytykseen ja synnytyksen jälkeenkin synnärillä. 

Vierailija
7/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä meikkaan joka aamu, miksi olisin jättänyt väliin silloin kun ajattelin että tänään EHKÄ synnytän? Oli jo aamulla oli supistuksia, mutta ei niin paljon että synnytys olisi ollut varma. Joten normaalit aamurutiinit tein, eikä jostain aamulla laitetusta ripsiväristä, valokynästä ja meikkipuuterista ollut mitään haittaa kun iltapäivällä sairaalaan lähdettiin.

Vierailija
8/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä haittaa siitä on? Mulla oli sairaalssa tosi tylsää, vauva nukkui hyvin ja söi hyvin, itse toivuin tosi nopeasti synnytyksestä, olin tosi energinen ja pirteä jo samana iltana. Joo, vieraita kävi muutama mutta kun vauva tosiaan nukkui varmaan 80-90 % vuorokaudessa eli eipä siinä paljon hommia ollut. Luin sairaalassa yhden 300-sivuisen romaanin, kyllä siinä sivussa ehti 5 minuuttia päivässä meikkaamiseenkin käyttää.

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 12:04"]

Kai jotku. Mut mä olin kyl ihan täysin luomuna sielä ja sen jälkeenkin. Joillakin on niin suuri tarve meikata. :( jopa synnytykseen ja synnytyksen jälkeenkin synnärillä. 

[/quote]

Vierailija
9/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää samat tyypit varmaan on niitä, jotka tulee uimahallissa altaaseen täydessä latingissa, tukka föönattuna ja lakkaa täynnä ja hajuvettä tursuten.

Vierailija
10/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Kivempi fiilis itsellä ja synnärillä otetaan kuvia, joissa haluan olla viehättävä.

Vierailija
11/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä ainakaan, tai siis meikkiä kyllä on naamassa kun tulen uimahalliin, hiukset voi olla välillä uoristettu mutta pesen kaiken pois suihkussa ennen altaaseen menoa.

Voisiko joku kertoa mitä haittaa on meikata esim. siellä synnytyssairaalassa?

t. 9

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 12:41"]

Nää samat tyypit varmaan on niitä, jotka tulee uimahallissa altaaseen täydessä latingissa, tukka föönattuna ja lakkaa täynnä ja hajuvettä tursuten.

[/quote]

Vierailija
12/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä meikkasin hullujenhuoneella, ihan vaan koska ei ollut mitään tekemistä koskaan. Ja että tuntisi itsensä ihmiseksi. Olin siis siellä 4 kk:n ajan neljän seinän sisällä, seuranani muut hullut, en tietenkään käynyt näyttäytymässä meikkeineni missään minne saa/kuuluu meikata kuten vaikkapa punaisen maton juhlissa tai baareissa tai terasseilla, jollei sitten sairaalan pihalle saa meikata? Saako, kertokaa toki?

Jouduin hullujenhuoneelle kun painoni oli 34 kiloa, heti kun nenämahaletkusta pääsin. Lääkäri kertoi heti sinne saavuttuani että täältä et muuten lähde ennen kuin paino on 46. Joten pitkään meni.

Varmasti meikkaan synnärilläkin jos siltä tuntuu ja jos ehtii. Synnyttämään lähtiessä en ehkä kävisi roiskimaan meikkiä naamaan jos sitä ei ennestään satu naamassa olemaan. Mutta sekin varmaan riippuu siitä tuleeko kiire. Kun olen hermostunut, on jotenkin rentouttavaa väkrätä meikkien ja kynslakkojen kanssa, mieluummin kuin kävellä ympyrää ja panikoida.

Vierailija
13/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mäkin tavallisesti vähintään kevyen arkimeikin vetäsen naamaani, kun poistun kotoa, mutta ei kävässyt mielessäkkään ruveta sutimaan meikkiä naamaan synnärille lähtiessä. Eikä käynyt mielessääkään tuntien päästä kameroille poseeraaminen; mietin lähinnä kuinka mulla kohta olisi ihana vauva sylissän.

Ja kyllä mä näytin aika freesiltä minuutin päästä synnytyksestä, kun vauvani oli ekaa kertaa rinnallani. Suorastaan säkenöin :) Ja tuttujenkin synnärikuvia katselleena voin todeta, että luomu-olemus on juuri se juttu, mikä tekee niistä ainutkertaisen hetken kuvista täydellisiä. Siinä ihminen on omana ihanana itsenään, äitinä.

Vierailija
14/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kerro nyt joku järkevä syy, MIKSI synnytykseen ei saisi meikata. Monilla on kuitenkin kotona aikaa odotella, ei siinä mitään järkevää kuitenkaan tule tehtyä.

Vierailija
15/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis siitä on haittaa niille jotka eivät meikkaa, kun kukaan muukaan ei silloin saa meikata. Ja kerron miksi: meikkaaminen tulkitaan yhä edelleen miestennielemiseksi. Jos meikkaat synnytyssairaalassa, yrität ihan selvästi pokata sen meikittömän naapuripedin av-mamman miestä, vaikka kuinka selittäisit että tuntuu freesimmältä ja piristää vähän kun pistää väriä naamaan. Eli meikittömyys valintana on ok, mutta meikkaus valintana on syntistä ja epäilyttävää. Eikös se jotenkin niin mennyt?

Terveisin nro 13, jolle ei muuten tullut mieleenkään pokata ketään mielisairaalassa ja SILTI meikkasi.

[quote author="Vierailija" time="07.06.2013 klo 12:50"]

En minä ainakaan, tai siis meikkiä kyllä on naamassa kun tulen uimahalliin, hiukset voi olla välillä uoristettu mutta pesen kaiken pois suihkussa ennen altaaseen menoa.

Voisiko joku kertoa mitä haittaa on meikata esim. siellä synnytyssairaalassa?

t. 9

[/quote]

[/quote]

Vierailija
16/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku meikkaisi toisia ihmisiä varten synnyttämään mennessään, niin eikös se silloin laittaisi huulipunat sinne alapäänkin huulille? Siellä päässähän se kaikki action (ja ihmiset) on sillä reissulla.

Kyllä on kivikautista porukkaa. En ehkä itse tule meikanneeksi synnytykseen, mutta ei minua kyllä riso sekään jos joku niin tekee.

Vierailija
17/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä varta vasten meikannut synnyttämään mennessä. Mulla nyt vaan sattui olemaan meikit kasvoilla kun synnytys alkoi. Meikkaan ihan rutiininomaisesti joka aamu.

Vierailija
18/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä on monia, en mä tajua miksi ihmiset meikkaa esim pukkarissa kun ovat menossa treenaamaan. Hikoillessa meikki tuntuu ikävältä ja jää vaan hikipyyhkeeseen, siis jos tosissaan treenaa niin tulee yleensä hiki ;) Tiukasti ponnistellessa myös hiki saattaa yllättää ja minä ainakin olen aikas pian synnytyksen jälkeen suihkuun mennyt ja harvoin sattuu olemaan synnytyssalissa saakka meikinpoistoaineet, sittenhän mie vasta kaunis olisin ku meikit olis pitkin naamoja suihkun jäljiltä :D

Toisaalta, pidän itseäni ihan luonnon kauniina ja se että minulla on vähän kestoväriä kulmakarvoissa riittää minulle. Voin onnellisena hymyillä kameralle vauva sylissäni sen enempää laittautumatta!

Vierailija
19/19 |
07.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miksi oi miksi joidenkin täytyy aina puhua rumasti laittautuneista naisista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme