Mieheni on ystäväporukkansa "tyhjäpää"
Nyt olen sen huomannut. Mieheni, jonka kanssa olen ollut 2 vuotta, on ystäväporukassaan se, joka usein vain kuuntelee kun muut puhuvat, ja jonka puheita joudutaan usein oikomaan jos hän jotain sanoo. Päteminen ei ainakaan häneltä onnistu. Häntä arvostetaan syvästi hänen optimisminsa, avuliaisuutensa yms. takia, mutta ei älynsä tai sivistyneisyytensä vuoksi. Ei hän mikään ääliö ole, mutta selkeästi ystäviään (ja monia muitakin ihmisiä) alemmalla tasolla sivistyksen ja keskustelutaidon kannalta.
Minua kieltämättä vähän häiritsee tämä asia. Voisitko sinä elää ihmisen kanssa, joka ei ole älykkäin tuntemasi ihminen?
Kommentit (30)
Koska kysyt moista asiaa mammapalstalla niin olet hänen kanssaan täydellinen Match.
Hänellä tyhjä pää ja sinulla vähän vajaa.
Täydellistä.
Vierailija kirjoitti:
En itse näkisi tuota minään valtavan ongelmana, edellyttäen että se mies on komea.
Onko nurkassa nyhjöttävä mies komea?
Aloituksesta ei käynyt millään tavalla ilmi että miten mies on sivistyksessä muiden alapuolella. Tuolla joku jo hyvin kirjoitti että jos muut puhuu yritysverotuksesta niin ei "tavis duunari" siitä mitään ymmärrä eikä se tyhmyyttä eikä sivistymättömyyttä ole. Olisi kiva saada nyt jotain esimerkkejä tästä miehen "tyhjäpäisyydestä".
Minä olen siivonnut ammatikseni ja täytyy sanoa että joskus on tullut keskusteluissa esiin kuinka joku on aivan ihmeissään että hellankin voi joskus siirtää ja putsata taustan, tai lattiakaivotkin on hyvä sillointällöin puhdistaa. Tämmöisiä meikäläiselle itsestään selviä asioita mutta ei välttämättä kaikille. Onko tämä esim. sivistyksen puutetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse näkisi tuota minään valtavan ongelmana, edellyttäen että se mies on komea.
Onko nurkassa nyhjöttävä mies komea?
Jos hänellä on komeat kasvot ja hyvä vartalo, niin totta kai on. Miksei olisi?
Ei ne komeat kasvot muutu yhtään vähemmän komeiksi, vaikka mies nurkassa nyhjöttäisikin 🤣
"Voisitko sinä elää ihmisen kanssa, joka ei ole älykkäin tuntemasi ihminen?"
Toivottavasti. Muuten pariutumisesta taitaa laajemmassa katsannossa tulla ongelma, johon ei löydy edes matemaattista ratkaisua.
Pikku Henry kirjoitti:
Koska kysyt moista asiaa mammapalstalla niin olet hänen kanssaan täydellinen Match.
Hänellä tyhjä pää ja sinulla vähän vajaa.
Täydellistä.
Jeps. Ei taida ap ihan täysillä käydä.
Eikö omaa kumppania pitäisi arvostaa ja rakastaa, eikä tehdä tälläisiä kirjoituksia mammapalstalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksi tuttu (tiettävästi normaaliälyinen) seurustelee lievästi älyllisesti kehitysvammaisen miehen kanssa, heillä on lapsiakin :D
Minun poikani on kehitysviivästynyt ja teki lapsen normaalin tytön kanssa. Lapsi vaikuttaa tehneen geeneissä hypyn ja on jonkun sortin nero ja älykkö. Ei se vanhempien laaduttomuus välttämättä tartu.
Ei tartu välttämättä, mutta ihmettelen mitä tuollaisella kumppanilla on antaa parisuhteeseen, muuta kuin ne lapset. Varsinkin kun sitä kumppania joutuu holhoamaan aika paljon, sillä ei kykene normaalielämään.