Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on ystäväporukkansa "tyhjäpää"

Vierailija
19.05.2013 |

Nyt olen sen huomannut. Mieheni, jonka kanssa olen ollut 2 vuotta, on ystäväporukassaan se, joka usein vain kuuntelee kun muut puhuvat, ja jonka puheita joudutaan usein oikomaan jos hän jotain sanoo. Päteminen ei ainakaan häneltä onnistu. Häntä arvostetaan syvästi hänen optimisminsa, avuliaisuutensa yms. takia, mutta ei älynsä tai sivistyneisyytensä vuoksi. Ei hän mikään ääliö ole, mutta selkeästi ystäviään (ja monia muitakin ihmisiä) alemmalla tasolla sivistyksen ja keskustelutaidon kannalta.

Minua kieltämättä vähän häiritsee tämä asia. Voisitko sinä elää ihmisen kanssa, joka ei ole älykkäin tuntemasi ihminen?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsikin on varmaan omat vahvuutensa?

Vierailija
2/30 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on tyhmä, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Hän on kuitenkin myös kultainen, avulias ja kiltti ihminen. Ei kaikkien tarvitse olla neroja, joskus on kivakin höllätä sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa keskustelu ei ole jatkuvaa älymiekkailua. Sitä voi sitten tehdä muiden ihmisten kanssa :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläsi on muita vahvuuksia kuin älykkyys. Ole siitä kiitollinen! :)

Vierailija
4/30 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vois.

Vierailija
5/30 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 23:01"]

Mieheni on tyhmä, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Hän on kuitenkin myös kultainen, avulias ja kiltti ihminen. Ei kaikkien tarvitse olla neroja, joskus on kivakin höllätä sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa keskustelu ei ole jatkuvaa älymiekkailua. Sitä voi sitten tehdä muiden ihmisten kanssa :)

[/quote]

Miten et tylsisty kuoliaaksi miehesi kanssa? Kai parisuhteessakin pitää jotain älyllistä haastetta olla?

Paitsi tietenkin jos miehesi ei oikeasti ole todella tyhmä. Millä lailla siis sanoisit että hän on tyhmä?

Vierailija
6/30 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 22:38"]

Voisitko sinä elää ihmisen kanssa, joka ei ole älykkäin tuntemasi ihminen?

[/quote]

Ei todellakaan tarvitsisi olla älykkäin tuntemani, mutta ap:n kuvaileman miehen kanssa en lähtisi suhteeseen.

Vierailija
7/30 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin todellakin elää hyvin ihmisen kanssa jota en pidä älykkäimpänä tuntemanani ihmisenä, tai edes älykkäänä. MInä olen itse ihan tarpeeksi älykäs, mieheltä kaipaan ihan muita ominaisuuksia ;-)

Vierailija
8/30 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 23:17"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 23:01"]

[/quote]

Miten et tylsisty kuoliaaksi miehesi kanssa? Kai parisuhteessakin pitää jotain älyllistä haastetta olla?

Paitsi tietenkin jos miehesi ei oikeasti ole todella tyhmä. Millä lailla siis sanoisit että hän on tyhmä? [/quote]

Tätä minäkin mietin. Itse kyllästyn kyllä kuoliaaksi, jos parisuhteessa ei harrasteta myös syvällisiä keskusteluja, esim. taiteesta ja politiikasta. Pelkkä seksi ei vain riitä, sitä nyt saa muutenkin.

Ja olen vieläpä mies.

M28

Vierailija
9/30 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä rasitun ihan hirveästi sellaisen ihmisen kanssa (esim. anoppini) jolle pitää kaikki selittää kuin pikkulapselle hitaasti ja moneen kertaan. En todella huolisi kumppaniksi! Tottaki voi aina tulla eteen vaikka onnettomuus tai sairaus joka voi tehdä ihmisestä "hitaan" mutta se on eri asia kuin ehdoin tahdoin valita heikkolahjainen elämänkumppaniksi.

Vierailija
10/30 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 22:38"]

Minua kieltämättä vähän häiritsee tämä asia. Voisitko sinä elää ihmisen kanssa, joka ei ole älykkäin tuntemasi ihminen?

[/quote]

No kyllä todellakin! Älykkäin tuntemani ihminen on noi yli 50 vuotta mua vanhempi, en todellakaan haluaisi hänen kanssaan olla naimisissa!

Mieheni on joissain asioissa mua tyhmempi, mutta toisissa asioissa varmaan kyllä fiksumpikin.

Vierailija
11/30 |
20.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu, mitä älykkyydellä tässä tarkoitetaan.

En usko itsekään olevani kaikkein älykkäin ihminen, eikä varmasti miehenikään. On olemassa älykkäämpiä ihmisiä kuin me, joten en voisi odottaa, että puolison tulisi olla maailman älykkäin.

Jos miehesi kaverit ovat vaikkapa juristeja ja keskustelevat yritysverotuksen juridisista kiemuroista ja miehesi ei puuseppänä pysty kommentoimaan, niin en pitäisi häntä tyhmänä eikä asia minua haittaisi.

Jos miehesi tyhmyys näkyy siinä, että hän käyttäytyy huonosti, ei omaa sosiaalista älykkyyttä yms. niin sitten asia varmaan kyllä häiritsisi. Tai jos ei esim. yhtään seuraa aikaansa eikä pysty keskustelemaan vaikkapa persujen ja vihreiden politiikan eroista, niin kokisin tilanteen vaikeaksi.

Itse en miellä älykkyydeksi ns. kirjaviisautta vaan enemmänkin sosiaaliset taidot, empatian ja kyvyn ottaa toiset huomioon. Hienotunteisuuden puute tai se, ettei oikein edes ymmärrä, mitä hienotunteisuus on ja miten sen pitäisi käytökseen vaikuttaa, olisi minusta pahin mahdollinen asia.

Vierailija
12/30 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei voi olla jos on tyhjäpää eikä porukan älykkäin

Vierailija
13/30 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tyhmiä mulle, kiitos!

Vierailija
14/30 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miehessä on tärkeintä, että se on kiltti, avulias, jos haluaa hankkia lapsia niin lapsirakas, työteliäs normaaleissa määrin, rakastava, huomioon ottava ja kunnollinen sekä rehellinen. Älykkyys ei ole miehellä tarpeellista jos ei tavoittele jotain suurempaa elintasonsa nostoa toisen kustannuksella. 

Vierailija
15/30 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjäpäät puhuu tyhjäpäistä... Eivät osaa katsoa elämää muuta kuin omasta tyhjästä näkövinkkelistä.

Maisteri- ja tohtoriystävien kanssa nauretaan välillä omalle tyhjäpäisyydelle. Mukaan mahtuu amiksen käyneitä ja ylioppulaita...

Vierailija
16/30 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tuttu (tiettävästi normaaliälyinen) seurustelee lievästi älyllisesti kehitysvammaisen miehen kanssa, heillä on lapsiakin :D

Vierailija
17/30 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö minulla alkoi seisomaan

Vierailija
18/30 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tuttu (tiettävästi normaaliälyinen) seurustelee lievästi älyllisesti kehitysvammaisen miehen kanssa, heillä on lapsiakin :D

Minun poikani on kehitysviivästynyt ja teki lapsen normaalin tytön kanssa. Lapsi vaikuttaa tehneen geeneissä hypyn ja on jonkun sortin nero ja älykkö. Ei se vanhempien laaduttomuus välttämättä tartu. 

Vierailija
19/30 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi. Minulle on tosi tärkeää, että kumppani on älyllisesti samalla tasolla, mieluummin pikemminkin fiksumpi kuin minä. Haluan voida keskustella kumppanini kanssa mm. arvoista, politiikasta ja työelämästä. En oikeastaan edes käsitä, miten parisuhteessa voisi olla ilman kykyä ja halua syvällisiin keskusteluihin. En jaksa edes kavereina sellaisia ihmisiä.

Vierailija
20/30 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helkk... kaikki naiset voisivat olla parisuhteessa älykkäimpään tuntemaansa ihmiseen? Ainakaan sinun kumppanisi ei voi tuon aivopierun perusteella.

Kerran pojanpoikani sanoi osittain vitsillä osittain aidosti surren, että sukukokouksessa hän tuntee itsensä idiootiksi ja silti hänen Äo on yli 120, mutta suvussa se on heikko. Ei äly tai tieto ole ystävyyden tärkein kulmakivi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme