Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkät onnelliset parisuhteet

Vierailija
13.07.2020 |

Voisiko tähän kerätä asioita, jotka ovat kullekin merkittäviä asioita pitkään kestävissä tyytyväisissä parisuhteissa? Arvoja, tekoja, piirteitä? Pitkään yhdessä olleet tietävät, että media ja some täyttyy usein selityksistä, että erosimme ystävinä ja hehkutetaan pian uusia suhteita. Mutta mitkä asiat pitävät parit yhdessä?

Minulle on tärkeää, että olemme molemmat saaneet aina toteuttaa itseämme niin työ-kuin harrastusrintamallakin. Puoliso ei kiellä eikä vähättele, jos toinen innostuu uudesta asiasta. Kun muut perusasiat parisuhteessa on luottamuksen myötä kunnossa, huomaa, että tietyt yhteiset arvot ovat todella tärkeitä. Meillä toinen aina tukee, kun toinen haluaa toteuttaa jotain pientä tai isompaa. Jos näin ei olisi, en jaksaisi niin hyvin kuin jaksan.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon yhteisiä unelmia, toisen ja itsensä hyväksyminen, vapaa rakkaus

Vierailija
2/49 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Hyvä seksielämä

2. Ei olla mustasukkaisia

3. Ei tapella rahasta tai siivoamisesta

4. Arvostus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on luonteet, perusarvot, rahankäyttö, alkoholinkäyttö jne. hyvin samanlaiset. Ei tule riitoja.

Harrastukset yms. ihan eri, omat jutut molemmilla. Omaa tilaa.

Muu aika ollaan yhdessä ja puhutaan yhteisiä juttuja. Meillä on sama koulutus, mutta eri työpakat.

Vierailija
4/49 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen huumori, seksielämän ylläpitäminen, luottamus, puhutaan kaikesta, samanlaiset tulevaisuuden haaveet, toisen kunnioitus ja arvostus eikä itsestään selvänä pitäminen, myös oma elämä mutta paljon yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Näillä pääsee jo pitkälle. 👍

Vierailija
5/49 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanlaiset kiinnostuksen kohteet.  Tykätään samoista asioista. Myös nukutaan, syödään ja juodaan samoilla mieltymyksillä. Syvälliset keskustelut.

Vierailija
6/49 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tärkeää, että mies tekee "miesten töitä". En tarkoita, että kaikkien miesten pitäisi tehdä ja miehekkyyttä on monenlaista. Itse kaipaan sitä, että mies selviää joistain likaisista hommista, joihin en itse kykenisi kuten huussiin tyhjennyksestä mökillä. Minun olisi vaikea arvostaa puolisoa, joka ei siihen pystyisi. Tämä voi kuulostaa hullulta, varsinkin kun en itse pysty.

t. 30v yhdessä

Vierailija
7/49 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Valitse taistelut, jotka haluat voittaa. Eli joka asiasta ei tarvitse eikä kannata vängätä, vaan vain sellaisista, joilla on itselle oikeasti merkitystä.

2. Halu tehdä erilaisia asioita yhdessä niin perheenä kuin pariskuntanakin.

3. Ymmärrys eri elämäntilanteissa. Esimerkiksi vaikea raskaus voi vähentää intiimiä kanssakäymistä tai joskus voi olla pakko elää hetki etäsuhteessa. Molemmilla pitää olla halua ymmärtää ja hyväksyä erilaiset tilanteet.

Näin ainakin meillä. Tosin yhdessä vasta 12 vuotta, mutta on sekin nykyaikana kohtuukauan.

Vierailija
8/49 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomuus, runsas ja erinomainen seksi ja omat osoitteet.

Vierailija
9/49 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on paljon samanlaisia kiinnostuksen kohteita. Yhteiseloa on nyt 25 vuotta, toki siihen on ongelmiakin mahtunut. Mutta ne on selvitetty puhumalla ja tekemällä muutoksia. Erolla ei ole edes uhkailtu.

Vaikka meillä on paljon yhteisiä juttuja, on myös omia juttuja. Parhaillaankin mieheni on reissussa kummipoikansa ja tämän isän kanssa. Kun palaa, lähdemme yhdessä reissuun.

Mieheni on myös alusta asti ottanut lapseni kaikessa huomioon ja mukaan .

Meillä on yhteisiä haaveita ja suunnitelmia myös tulevaisuuteen.

Vierailija
10/49 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemminpuolinen kunnioitus. Ilman sitä kaikki muu on turhaa.

Yhteensopiva(t) arvomaailma(t)

Toimiva kommunikointi: molemmat puhuvat, molemmat kuuntelevat

Kiitos, anteeksi ja kyky muuttaa toimintaansa

Huomaavaisuus arjessa

Vierailija
11/49 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaavaisuus arjessa

Niiiin samaa mieltä! 

Vierailija
12/49 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tulee mietittyä erojen suurta määrää. Eikö pareilla ole yhteistä tahtotilaa elää yhdessä? Mennäänkö liian pian yhteen tai lähinnä liian heppoisin perustein? Määräävätkö ulkonäköjutut liikaa? Vaiko raha? Tiedän, että rakastan miestäni täysillä esim. taloudesta riippumatta. Hän voisi olla köyhä tai rikas, kaikki muuta asiat ovat paljon merkittävämpiä. Tai on ainakin ollut jo 36 vuoden ajan. 

Vierailija
13/49 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä mielenterveys. Jos ei ole, pitää tehdä töitä sen saavuttamiseksi. Parantaa seksielämää ja muutenkin yhteiselämää.

Vierailija
14/49 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaavaisuus arjessa

Kyllä. Ja lisäksi vielä huumorintaju, arjen komiikka.

Kunnioitus on se tärkein.

Seksi.

Vierailija
15/49 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä mielenterveys. Jos ei ole, pitää tehdä töitä sen saavuttamiseksi. Parantaa seksielämää ja muutenkin yhteiselämää.

Tämä. Äidilläni oli pahoja mielenterveysongelmia ja sen takia en voisi ikinä olla yhdessä mieleltä epävakaan/sairaan henkilön kanssa. Ikävä sanoa, mutta näin se on.

Vierailija
16/49 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteensopivuus kaikissa tärkeissä asioissa: seksi, rahankäyttö, vapaa-ajanviettotavat, lastenkasvatus, huumori, musiikkimaku, elämän isot arvot. Joka päivä sanomme, että rakastan, joka päivä kehumme toisiamme eikä se ole mitään "työtä" vaan tulee ihan täydestä sydämestä. Yhdessä on aina ollut helppoa ja kivaa olla, ei mitään "työtä". Kriiseistä on selvitty puhumalla ja kerran myös terapeutin avulla. Rakkaudesta ei koskaan ole ollut epäselvyyttä vaikeinakaan hetkinä. 32 vuotta yhdessä.

Vierailija
17/49 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaavaisuus arjessa

Kyllä. Ja lisäksi vielä huumorintaju, arjen komiikka.

Kunnioitus on se tärkein.

Seksi.

Totta. Ja ne yhteiset haaveet ja tavoitteet. -ed.

Vierailija
18/49 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Äidilläni oli pahoja mielenterveysongelmia ja sen takia en voisi ikinä olla yhdessä mieleltä epävakaan/sairaan henkilön kanssa. Ikävä sanoa, mutta näin se on.

Mun puolisoni on kakkostyypin bipolaari. Alkuvuosina olo vaikeita aikoja, mutta ikä tasasi (lääkkeettömäksi). Joskus voi käydä näinkin. Me vaan kasvettiin yhteen, jotkut kasvavat erilleen.

Vierailija
19/49 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun puolisoni on kakkostyypin bipolaari. Alkuvuosina olo vaikeita aikoja, mutta ikä tasasi (lääkkeettömäksi). Joskus voi käydä näinkin. Me vaan kasvettiin yhteen, jotkut kasvavat erilleen.

Oli, ei olo. - 10

Vierailija
20/49 |
13.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on tärkeää, että mies tekee "miesten töitä". En tarkoita, että kaikkien miesten pitäisi tehdä ja miehekkyyttä on monenlaista. Itse kaipaan sitä, että mies selviää joistain likaisista hommista, joihin en itse kykenisi kuten huussiin tyhjennyksestä mökillä. Minun olisi vaikea arvostaa puolisoa, joka ei siihen pystyisi. Tämä voi kuulostaa hullulta, varsinkin kun en itse pysty.

t. 30v yhdessä

Arvostan kovasti monilahjakasta miestäni, joka myös tekee "miesten töitä", joihin en itse tunne kykeneväni tai ne eivät kiinnosta. Vastaavasti itse teen " naisten töitä", kuten ruuanlaittoa, leipomista, siivoamista ym, jotka taas eivät ehkä ole miehelleni luontaisia kiinnostuksen kohteita. Kaikesta tästä huolimatta kumpikin auttaa toista kummankin töissä. Olen mieheni kaverina kaikenlaisissa miesten töissä, ja hän taas auttaa siivouksessa ja keittiössä kuorimisessa, pilkkomisessa ym. apukokin töissä. Kunnioitus, arvostus, keskustelutaito, yhteiset kiinnostuksen kohteet, samanlaiset arvot ja elämäntavat. Paljon rakkautta ja välittämistä. 35 vuotta yhteistä matkaa on tehty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä