Olen aivan hukassa - miksi miehet käyttäytyvät näin?
No niin, olen varmasti kamala nainen ja saan täältä haukut mutta jonnekin on purettava tuntonsa.
Olen ihastunut mieheen, joka on kanssani samassa työpaikassa mutta ei varsinaisesti minun työkaverini. Itse olen varattu, hän vapaa. Oma suhteeni on ollut monta vuotta täysin katkolla eikä meillä ole enää mitään läheisyyttä seksistä puhumattakaan. Eroa olen miettinyt jo pitkään ennen tätä.
Meillä oli työpaikan juhlissa sutinaa tämän toisen kanssa (ei seksiä). Olimme silloin molemmat alkoholin vaikutuksen alaisina. Seuraavana päivänä kun juhlinta jatkui (olimme poissa kotipaikkakunnalta) hän pyysi päästä taas huoneeseeni. Tällöin kumpikaan ei kuitenkaan ollut kännissä. Varsinaista seksiä ei harrastettu vaikka suutelua, koskettelua tms. oli.
Sovimme tapaavamme seuraavalla viikolla töiiden jälkeen. Tämä päivä kun koitti, mies ilmoitti kärsivänsä morkkiksesta eikä meidän ole järkevää tavata. Siis miten mieli muuttuu noin äkkiä ja miksi?? Minun mielestäni meidän olisi ollut tärkeää tavata ja jutella asia halki, koska näemme kuitenkin jatkossa myös työpaikalla, vaikkakaan ei päivittäin.
Miten tästä eteenpäin? Haluaisin kovasti keskustella asian halki. En todellakaan oleta hänen olevan kiinnostunut varatusta naisesta, vaikka en olekaan mikään "susiruma" vaan ihan ok. ja urallani menestynyt nainen. En saa häntä mielestäni varmaankin osittain juuri siksi, että asiaa ei ole selvitetty. Mitään tällaista en ole koskaan aiemmin parisuhteeni aikana tehnyt.
Nyt jos sattumalta tapaamme töissä, olemme molemmat vaivaantuneita ja minusta tuntuu että hän jopa välttelee minua. Tämä ärsyttää. En ole niin paha, että musta olisi kukaan aiemmin kärsinyt morkkista.
Miten saan sen ihmisen pois ajatuksistani kun tuntuu, että koko homma jäi täysin selvittämättä?? Haluan hänet pois mielestäni!
Miten olette saaneet ihastuksen loppumaan? Miten minun kannattaisi toimia, koska olisi kiva jos voitaisiin jatkossa katsoa toisiamme silmiin, hymyillä ja jatkaa sitten matkaa?
Kommentit (27)
MItä haluat hänen kanssaan selvittää? Senkö, että olet tai oikeastaan et ole varattu? Vai sen, aloittaisitteko suhteen?
Eihän tuossa ole mitään vatvomista. Olette jatkossa vain työkavereita, tilanteen normalisoituminen voi kestää jonkin aikaa, ehkä kesälomien yli. Mies tekee noin, koska on fiksumpi kuin ketjua avatessani oletin tämän olevan. Anna sen tyypin olla rauhassa.
Haluaisin selvittää mitä tapahtui ja miksi ja että voidaan olla toistemme seurassa ilman sen suurempaa paniikkia tai välttelyä...
Olen varattu, sitä en ole mitenkään salannut. En myöskään kuvittele, että tästä tulisi mitään suhdetta.
Ehkä olisin myös halunnut tietää, miksi iski morkkis, olenko siis hänen mielestään niin vastenmielinen.
En mäkään ymmärrä miksi tuota nyt pitäisi jotenkin selvitellä. Miestä varmaankin nolottaa ja hän yrittää unohtaa koko jutun. Ja ymmärrän häntä ihan hyvin, olisi kauheaa alkaa jotenkin "selvittämään mitä silloin känni-iltana tapahtui".
Juu, annan olla rauhassa - en ole ahdistelija. Ihmistyyppinä vain sellainen, joka haluaa selvittää asiat niin voi sitten jatkaa eteenpäin....
Unohda se mies. Se pääsi kokeileen sua, eikä enää ole kiinnostunut. Seuraavan kerran kun olette kännissä niin anna sille sellaiset kyydit, että on kiinnostunut panemasn sua selvinkin päin.
Nolottaa mikä? Niin ja kun kyse ei ollut vain yhdestä känni-illasta vaan toisena iltana ITSE pyysi saada tulla minun luokseni ilman että oli kännissä...
No joo, en saa varmaankaan koskaan tätä tietää eli pakko jotenkin unohtaa.
@ 8: en ole ajatellut antaa minkäänlaisia kyytejä nyt kenellekään. Siitä ei siis ole kyse.
Miksi sun pitäisi päästä vaihtamaan lennosta? Eroa nykyisestä suhteestasi ja katsele sitten vasta uutta. Ihan mahdollista, että tämä työkaveri tuleekin lohduttamaan, kun olet vapaa. Hävettäisi minuakin, jos olisin sekaantunut johonkin varattuun työkaveriin. Ja arvaa kuinka ahdistaisi, jos tämä vielä haluaisi analysoida tilannetta, kun olisin sanonut kärsiväni morkkiksesta jutun suhteen. "Enkö ole tarpeeksi viehättävä? Miksi sanoit niin ja teit näin? Tiesit, että olen varattu, miksi muutit mielesi? Käläkäläkäläkälä." Tolla tyylillä et ainakaan saa sitä itsellesi.
Täh, ei kai se nyt siksi morkkistele että olisit kamala! Vaan siksi, että teki väärin, siitähän se morkkis tulee. Terv. Morkkisasiantuntija.
miksi ei voi erota ensin ja alkaa sitten säätämään uuden kanssa?
Niin siis EN OLE AHDISTELLUT enkä ahdistele tai vaadi mitään tililletekoa häneltä. En edes ota yhteyttä. Halusin vain jossain purkaa tätä kun tuntuu että oma pää hajoaa. Ehkä olen sitten outo mutta mielestäni aikuisten ihmisten pitäisi pystyä jutella asiat niin ettei tarvitse kulkea pää pensaassa. Kälättäjä en kyllä ole - sitäkin enemmän hämilläni.
Siitä on just kyse et laittanu bildemaa tiskiin kun ois saantia ollut ja pyynnillä tullut. Ny sitä ei enää kiinosta kun sulta ei saanut.
Olet hämmentynyt ja pettynyt tilanteesta. Kannattaisiko sinun kuitenkin ensin selvittää oma entinen elämäsi ennenkuin hyppäät uuteen "suhteeseen"? Yhden illan romanssit eivät aina paranna tilannetta eikä siitä koituva morkkiskaan tee hyvää itsetunnollesi. Olet menestynyt elämässä mutta ihmissuhteesi on harakoilla. Anna kaverin olla ja tee itsellesi hyväteko: hoida vanhat alta pois ja anna elämän tuoda aitoa onnea sinulle sekä rakkautta, jonka ansaitset. Tulella leikkiminen on kivaa mutta kestätkö sen jos se karkaisi hallinnasta?
@ 16 kiitos kannustavista sanoista! Olen elänyt niin pitkään parisuhteessa, jossa ei ole ollut mitään rakkautta tai läheisyyttä. Jotenkin ihminen vaan tottuu siihenkin - olemme ilmeisen sopeutuvaisia. Ehkä vielä joskus minä löydän onnen myös ihmissuhteissa.
Olen ollut vastaavassa tilanteessa. Kyllä se menee ajan kanssa ohi. Parasta, mitä nyt voisi tapahtua, on, että tämä vapaa mies löytäisi itselleen vapaan naisen ja rakastuisi häneen. Sen jälkeen teidän suhteenne olisi "tasoissa" ja normalisoituisi. Niin itselleni kävi. Nyt, jos meillä sattuisi olemaan jotain pientä sutinaa firman bileissä, ei kummallakaan ole tarvetta mihinkään jälkipuinteihin. Molemmat ovat parisuhteessa, joten on selvää, että kyseessä on vain pikku sutina, jolla ei ole arkena mitään merkitystä. Hyvä yhteistyösuhteemme on palannut täysin ennalleen. Naureskelemme toistemme jutuille vapaasti ja olemme kavereita. Joissain toisissa olosuhteissa voisi olla toisinkin, mutta eipä vain ole.
Varmaan olettaa että tajuat rivien välistä..
Ihanaa kuulla että menee ohi ja välit voi vielä ehkä tulla normaaleiksi. Onneksi kohta on kesä ja kesälomat niin ehkä aika myös parantaa. Saanko kysyä 18 kauan kesti ennen kuin te pystyitte käyttäytymään toisianne kohtaan normaalisti?
@ 19 tajuan mitä rivien välistä??
Parhaasi mukaan älä ainakaan vatvo juttua. Mitä pidempään vatvot, sen syvemmälle se juurtuu, ja tärkeämmäksi muuttuu.
Keksi muuta ajateltavaa. Pariterapia nyt näin heittona saattaisi toimia: voisit syventyä tutkailemaan sitä miksi olet harhateillä varattuna.