Ei enää vauvaperhettä kylään kiitos
Järkättiin sitten pitkän kaavan mukainen illanistujainen, jonka alkamisajankohta ajoitettiin tuttavaperheen vauvelin nukkumaanmenoa ajatellen, että on iltaruoka syöty ja tenava on tyytyväinen kun aikuiset alkaa syömään, ts. ei ole nälkä/väsymys/uni. Ensinnäkin tulivat monta tuntia myöhässä, ilmoittamatta että myöhästyvät ja pahoittelematta. Syy oli itsestäänselvä, kun se lähtö aina viivästyy. Kukaan ei MYÖHÄSTY monta tuntia, vaan kyllä se ihan välinpitämätöntä illan järkkääjiä kohtaan on kun ei edes ilmoiteta. Lasta ei oltu syötetty, eikä ilmeisesti nukutettu eikä muutenkaan virikkeillä saatettu levolliseksi vaan se oli ihan katastrofaalinen meno alusta saakka, senkin puolesta mietin että ei ollut edes syytä myöhästyä lapsen takia. Lapsi parkui ja itki, ja vanhemmat tyynen rauhallisesti sijoittivat mukulan lattialle JA ALKOIVAT ITSE SYÖMÄÄN. Lapsi parkui räkä poskella lattialla, itki nälkäänsä. Loppupeleissä se olin minä joka sitä lasta siellä viihdytti kun vanhempansa rentoutuivat syöden sitä illallista jota minä olin vääntänyt kolme tuntia. Iloinen puheensorina vaan kuului ja mietin siinä lattialla, että jumalauta on meininkiä.Vitutti aivan uskomattoman paljon ja suorastaan odotin että lähtevät pois. Jos ihmiset on NOIN VÄLINPITÄMÄTTÖMIÄ toisia ihmisiä kohtaan, ei siinä ole mitään järkeä edes alkaa sanomaan heille että haloo kuuleeko maa, kun ei selvästi ole mitään pelisääntöjä selvillä.
En järkkää enää IKINÄ mitään siten että kutsun sinne lapsiperheitä, en voi ymmärtää miten välinpitämätöntä porukkaa jotkut osaa olla. En mä sen takia vietä tuntikausia keittiössä ja siivoa paikkoja että saan leikittää tuttujen taaperoa kun he itse istuvat ruokapöydässä, ja eivät edes syöttäneet sitä lasta vaan söivät itse ensin. Kellot oli jo yli lapsen nukkumaanmenon kun se vasta sai iltaruuan, ja sehän oli siis ihan hirveetä se säätö sitten. Jos teillä taaperoperheillä on sellainen olettamus, että voitte mennä kyläpaikkaan väsyneen, nälkäisen ja kiukkuisen lapsenne kanssa, niin kerronpa teille että ei kannata. Siitä illasta ei nauti kukaan, ja mulle ainakin jäi tästä porukasta sellaiset traumat että oli kyllä viimene illanistujainen heidän kanssaan. Kivoja ihmisiä muuten, mutta vanhempina ei ihan ohjekirjan mukaan ainakaan mennä. :/
On varmasti olemassa perheitä joissa ei toimita näin, mutta mä en ainakaan aio enää käyttää aikaani illanvieton suunnitteluun jos vieraiden tarkoitus on tulla ja hoidattaa lapsi isäntäväellä ja sitten itse ruokailla tyynesti.
Ja te taaperoperheet jotka lakkaatte saamasta kutsuja illanviettoihin yms. niin miettikää, miten olette käyttäytyneet kyläpaikassa. Syy voi olla teissä.
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:24"]
Miksi kutsuit sinappikoneen vanhemmat illanviettoon???? Sitähän saa mitä tilaa!!
[/quote]
Koska minulla on mukavaa kun on sinappikoneita ympärillä, pidän lapsista! Mut en pidä vanhemmista jotka ei ota huomioon muita, eikä edes omia lapsiaan. Tää keissi ei ollut lapsen vika vaan porukoittensa.Mutta joo viisastuin tästä että en kutsu enää.
Joo, mä en usko koko juttua. Kerrot tarinasi tarkasti, mutta lapsen ikää et voi sanoa, ettei tutut tunnista. Just just...
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:13"]
Symppikset sulle ap. Tällasia perheitä todellakin on, tiedän omasta kokemuksesta. Helpoin tapa jättää kutsumatta enää.
[/quote]
Voitko pliis jakaa oman tarinasi edes osittain? Mulla on vitutus vieläkin tästä päällä. x(
vanhemmat olivat aivan selvästi umpiväsyneitä- koita ymmärtää ap heitä- sitten kun sinulla on lapsia ja 3 tunnin yöunia jopa vuoden putkeen ( kuten minulla oli), alkaa olla aika puhki ihminen
t. nro 18
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 20:40"]
Joo, mä en usko koko juttua. Kerrot tarinasi tarkasti, mutta lapsen ikää et voi sanoa, ettei tutut tunnista. Just just...
[/quote]
Niin no tarviitko syntymäajan,kellonajan kun maailmaan putkahti ja hiustenvärin? Mite ois asuinpaikkakunta?? Mitähän sä hyödyt siitä tiedosta ? Jos oot noin utelias niin se on sääli, en ole jakanut tätä vitutusta sen takia että randomit utelee tarkennuksia. Pointti on selvillä, ja sillä ei ole mitää väliä onko se lapsi vuoden vai kahden ikäinen, vauva vai taapero jos sen porukat ei osaa käyttäytyä.
En kommaa näitä tällasia en usko-tarinoita enää koska en ymmärrä näitten pointteja. Get a life.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 20:42"]
vanhemmat olivat aivan selvästi umpiväsyneitä- koita ymmärtää ap heitä- sitten kun sinulla on lapsia ja 3 tunnin yöunia jopa vuoden putkeen ( kuten minulla oli), alkaa olla aika puhki ihminen
t. nro 18
[/quote]
Juu paitsi etteivät ole umpiväsyneitä, heillä on molemmilla lastenhoitajia enemmän kuin tarpeeksi, omia harrastuksia ja menoja. Trust me, mulla oli aikaa siinä monta tuntia miettiä että minkä helvetin takia kukaan tekee kellekään tällasia sosiaalisia ohareita. En vieläkään ymmärrä, muuta kun että en ymmärrä.
Niin ja mulla on lapsia itsellä ja olen valvomiseni valvonut, ja tiedän myös että tää kylässä ollut lapsonen nukkuu täysiä yöunia jos pääsee vaan nukkumaan ajoissa. Siitähän se koko show alkoi, kun lapsen ois pitäny olla jo nukkumassa kun ne tuli. Kaikinpuolin kusahti se ilta jo siihen. Ois pitäny soittaa ja perua koko homma mut oletin että viivästyvät koska nukuttavat lapsen autoon tms.
Ja mua vähän vituttaa se, että täällä tuntuu oikeasti olevan ihmisiä joiden mielestä nää vanhemmat toimi ihan jees?? Pliis... nyt ymmärrän että tää on vissiin ihan yleistä ja hyväksyttyä!!!! Vaikka niillä olisi puolivuotias kestokoliikki jolla on yksi jalka, se ois sokea ja sillä ois vatsa-avanne niin se että tullaan ilmoittamatta tuntikausia myöhässä sovitusta kellonajasta, ei oikeuta sitä . Puhumattakaan muusta meiningistä missä kyläpaikkaan tullaan kun ravintolaan.
Veikkaan että kyseisten vanhempien näkemys tapahtuneesta on hyvinerilainen. Heille se saattoi olla ihan normi ilta, poikkeuksena tietysti pääsivät valmiiseen pöytään.
En tietysti kannata että lasta huudatetaan väsyn/nälän takia, älä siis ap tuomitse kaikkia lapsiperheitä yhden parusteella. Meillä ei ainakaan vierailut ole tuollaisia (lapsi tosin vasta vauva), ja ilmoitetetaan jos myöhästytään sovitusta ajasta.
Samanlainen kaveripariskunta itsellä, ja kyllä ottaa päähän aina, kun jotain tehdään! Kun tulevat vierailulle / pyytävät kylään, se on käytännössä sitä, että itse hengähtävät hetken kun juokset lapsien perässä, olisipa kiva nähdä miten niitä hoitavat kun ovat keskenään!
Antavat olettaa, että haluavat viettää SINUN kanssasi aikaa, mutta jos pyydetään viikonloppuna klo 21 jälkeen katselemaan elokuvaa kotiinsa, olettaisi että 1- ja 2-vuotiaat lapset olisivat nukkumassa, mutta ei. Ovat myöhään hereillä, kun on vieraita niin on erikois ilta, ja vieras saa leikittää väsyneitä lapsia kun vanhemmat katsovat elokuvaa. Hoitakaa itse lapsenne, jos ette erikseen pyydä LAPSENVAHTIA.
Heh.
Taas av:n "en usko" kestokääkättäjät pelkäävät että tulevat vahingossa jymäytetyksi interneetissä. Olisihan se niin noloa!
P.S Mitä väliä?
Joo, jatkakaa toki.
Mnäpä kerron otteen elävästä elämästä, millaista on perheellisen treffalla lapsetonta kaveria:
Sovitaan että tämä vela tulee kylään klo 12. Klo 15 tulee tekstari että lhakeitto on velä kiehumassa, mitä vi***?
Sovitaan että tulee avokkinsa kanssa meille syömään klo 18. Klo 20 saapastelevat taloon ilman mitään kiirettä. Ruoat on jo tuossa vaiheessa pilalla ja lapsiperheessä haluttaisiin nukkumaan suht ajoissa mutta nää istuu olkkarissa vielä klo 22 kuin tatit eivätkä tajua mitään. Taas, mitä vi***?
Sovitaan kaveriporukalla illanvietto, tapaaminen klo 18. Tämä kaveri tulee sitten klo 22 kun aikaisemmin "ei ehtinyt". Mitä vi***`?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 20:42"]
t. nro 18
[/quote]
Ammattikasvattajaksi lukutaitosi on todella surkea. Ap kertoi että hänellä on ollut lapsi! Vuosi kolmen tunnin unia ei ole mitään.
juu- luin kyllä kokonaan- itselläni on 2 lasta ja olen ammttikasvattaja- ja en ole vieraillut lapsettomien luona, juuri koska aiheutan vaivaa
- itselläni oli niin koliikkinen-allerginen toinen vauva, että olisin olut iki onnellinen, jos joku olsi tarjonnut auttavaa kättä
ps ap vauvat ovat ihania, kun kasvavat- ensimmäiset 3 vuotta ovat haastavimpia
t. nro 18