Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei enää vauvaperhettä kylään kiitos

Vierailija
19.05.2013 |

Järkättiin sitten pitkän kaavan mukainen illanistujainen, jonka alkamisajankohta ajoitettiin tuttavaperheen vauvelin nukkumaanmenoa ajatellen, että on iltaruoka syöty ja tenava on tyytyväinen kun aikuiset alkaa syömään, ts. ei ole nälkä/väsymys/uni. Ensinnäkin tulivat monta tuntia myöhässä, ilmoittamatta että myöhästyvät ja pahoittelematta. Syy oli itsestäänselvä, kun se lähtö aina viivästyy. Kukaan ei MYÖHÄSTY monta tuntia, vaan kyllä se ihan välinpitämätöntä illan järkkääjiä kohtaan on kun ei edes ilmoiteta. Lasta ei oltu syötetty, eikä ilmeisesti nukutettu eikä muutenkaan virikkeillä saatettu levolliseksi vaan se oli ihan katastrofaalinen meno alusta saakka, senkin puolesta mietin että ei ollut edes syytä myöhästyä lapsen takia. Lapsi parkui ja itki, ja vanhemmat tyynen rauhallisesti sijoittivat mukulan lattialle JA ALKOIVAT ITSE SYÖMÄÄN. Lapsi parkui räkä poskella lattialla, itki nälkäänsä. Loppupeleissä se olin minä joka sitä lasta siellä viihdytti kun vanhempansa rentoutuivat syöden sitä illallista jota minä olin vääntänyt kolme tuntia. Iloinen puheensorina vaan kuului ja mietin siinä lattialla, että jumalauta on meininkiä.Vitutti aivan uskomattoman paljon ja suorastaan odotin että lähtevät pois. Jos ihmiset on NOIN VÄLINPITÄMÄTTÖMIÄ toisia ihmisiä kohtaan, ei siinä ole mitään järkeä edes alkaa sanomaan heille että haloo kuuleeko maa, kun ei selvästi ole mitään pelisääntöjä selvillä.

En järkkää enää IKINÄ mitään siten että kutsun sinne lapsiperheitä, en voi ymmärtää miten välinpitämätöntä porukkaa jotkut osaa olla. En mä sen takia vietä tuntikausia keittiössä ja siivoa paikkoja että saan leikittää tuttujen taaperoa kun he itse istuvat ruokapöydässä, ja eivät edes syöttäneet sitä lasta vaan söivät itse ensin. Kellot oli jo yli lapsen nukkumaanmenon kun se vasta sai iltaruuan, ja sehän oli siis ihan hirveetä se säätö sitten. Jos teillä taaperoperheillä on sellainen olettamus, että voitte mennä kyläpaikkaan väsyneen, nälkäisen ja kiukkuisen lapsenne kanssa, niin kerronpa teille että ei kannata. Siitä illasta ei nauti kukaan, ja mulle ainakin jäi tästä porukasta sellaiset traumat että oli kyllä viimene illanistujainen heidän kanssaan. Kivoja ihmisiä muuten, mutta vanhempina ei ihan ohjekirjan mukaan ainakaan mennä. :/

On varmasti olemassa perheitä joissa ei toimita näin, mutta mä en ainakaan aio enää käyttää aikaani illanvieton suunnitteluun jos vieraiden tarkoitus on tulla ja hoidattaa lapsi isäntäväellä ja sitten itse ruokailla tyynesti.

Ja te taaperoperheet jotka lakkaatte saamasta kutsuja illanviettoihin yms. niin miettikää, miten olette käyttäytyneet kyläpaikassa. Syy voi olla teissä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi voi voi :D

Ja Porvoossa sitä aina tapahtuu..

Vierailija
2/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, ihan hauska tarina. Tai oikeestaan, aika huono. Keksi parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:59"]

[/quote]

Kuule niin on minustakin ihan perkeleen huono tarina!! Toivoisin itsekin että tällaista ei tapahtuisi eikä noin itsekkäitä ihmisiä olisi edes olemassa. Valitettavasti on. Hyvä että se teitä naurattaa, ehkä muakin joku päivä. Nyt toistaiseksi ei vielä naurata kun vituttaa vaan.

Vierailija
4/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:01"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 15:59"]

[/quote]

Kuule niin on minustakin ihan perkeleen huono tarina!! Toivoisin itsekin että tällaista ei tapahtuisi eikä noin itsekkäitä ihmisiä olisi edes olemassa. Valitettavasti on. Hyvä että se teitä naurattaa, ehkä muakin joku päivä. Nyt toistaiseksi ei vielä naurata kun vituttaa vaan.

[/quote]

Niin niin :)

6.5 pistettä. Enempää ei heru tuotoksesta. Kokeile hetken päästä uudestaan jo uusi herkullisempi riidanaloitus:)

Vierailija
5/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muksua pitää raahata aikuisten illanviettoihin mukaan? En minulla kyllä tulis mieleenikään. Jos ei nimenomaan ole tarkoitus järjestää jotain lapsiperhepäivällistä.

Vierailija
6/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä uskon, että tää on totta. Oikeasti tuollaisia on!

Vierailija
7/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Symppikset sulle ap. Tällasia perheitä todellakin on, tiedän omasta kokemuksesta. Helpoin tapa jättää kutsumatta enää. 

Vierailija
8/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin oliko kyseessä vauva- vai taaperoperhe? vaihtui kesken stoorin.

Vierailija
9/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:06"]

Miksi muksua pitää raahata aikuisten illanviettoihin mukaan? En minulla kyllä tulis mieleenikään. Jos ei nimenomaan ole tarkoitus järjestää jotain lapsiperhepäivällistä.

[/quote]

Siis meillä oli illan idea että lapset on mukana, siksi ajankohta oli nimenomaan taaperolle suunnattu että kerkeevät duunata sen kylläiseksi yms. yms. Tää porukka huokaili aina että kun mitään ei missään tapahdu. Niin nyt ymmärrän miksei ne koskaan käy missään, ihan edesvastuuttomiahan nuo on!! Ei varmaan kukaan heitä kutsukaan ja minä erehdyin kutsumaan kun kävi sääliksi, että voi harmi kun ei oo aktiviteetteja. Vittu ei ole niin ja en kyl ihmettele enää että miksi! :D Olen itsekin  ollut taaperon äiti joskus ja kun kyään mentiin niin lapsen ehdoilla, ja siksi järkkäsin kaiken lasta ajatellen, Mutta vanhempansa päättivät sitten skipata deadlinen ja katsoa Emmerdalet (mikä syy liekään ollut ei tullu täysin selväksi) ja tulla sitten ilman että lapsi on "huollettu" ensin. Se on just niin vaikeaa kun siitä tekee. :/

Vierailija
10/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Lapsi on ehkä heidän ensimmäisensä ja sinulla itselläsi ei vielä ole lapsia?

Parasta tietysti olisi ollut, jos vieraat olisivat saaneet lapsenvahdin kotiin vierailunsa ajaksi. Pikkulapset eivät näet todellakaan välttämättä noudata mitään säännöllisiä päiväuni- ja näläntunneaikoja, joten jos jää odottamaan sopivaa lähtöhetkeä, sitä voi joutua odottelemaan pari tuntia. Muistan tosiaan itse yhden vastaavan kokemuksen yli 20 vuoden takaa...

Vierailija
11/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:14"]

niin oliko kyseessä vauva- vai taaperoperhe? vaihtui kesken stoorin.

[/quote]

No en oikein tiedä mikä on määritelmä? Ei sylivauva kuitenkaa, en viitsi määritellä syntymäpäivää ettei nyt tunnista, ku en tiiä miten yleistä tollanen on. Mutta taapero kait se on.. vauva... ei sylivauva muttei juoksekaan vielä.. Kumpi se nyt on...?

Vierailija
12/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:08"]

Mä kyllä uskon, että tää on totta. Oikeasti tuollaisia on!

[/quote]ei kannata ap enää yrittää )

tämä provo ei vain onnistunut

Vierailija
13/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kutsuit sinappikoneen vanhemmat illanviettoon???? Sitähän saa mitä tilaa!!

Vierailija
14/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No provohan tämä on selvästi, siitä ei pääse yli eikä ympäri. Aika huono sellainen. Mietis uutta vielä hetken aikaa ja katotaan sit, jos vaikka lähtis ihan kunnolla! Tsemppiä.

Vierailija
15/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyl yli 1 v alkaa olemaan jo taapero. Joko tämä tarina on kusetusta tai sit on kyllä melkoisen ajattelemattomat ja välinpitämättömät vanhemmat kyseisellä lapsella.  

9

Vierailija
16/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 16:40"]

kyl yli 1 v alkaa olemaan jo taapero. Joko tämä tarina on kusetusta tai sit on kyllä melkoisen ajattelemattomat ja välinpitämättömät vanhemmat kyseisellä lapsella.  

9

[/quote]

Ok sitten on taapero. Oletin vaan että taaperon pitää osata taapertaa eli olen mieltänyt että taapero olisi 2-3v.. vauvana kai pidetään sylivauvaa mutta jos on taapertaja joka ei juokse mutta ei ole sylivauvakaan niin vaikea määrittää.

Saanko ihan oikeasti kysyä että MIKSI tämä olisi provo? Mikä tässä mun viestissä provosoi?? Sekö että vituttaa ihmisten välinpitämättömyys?? Toi on jotenkin keskenkasvuisänta haukkua prvoksi ilman mitään syytä. Ehkä en vietä tarpeeksi aikaa tällä palstalla tai sitten te vietätte liikaa, kun en näe mitään syytä sepittää tänne juttua mikä on kaikenlisäksi vielä juoneltaan melko suppea. Liekö joillain tapana taruilla en tiiä.

Vierailija
17/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoh hoijakkaa- ota ensi kerralla ap vieraiden vauva syliin ja anna nän valnhemmille kerrankin mahdollisuus syödä

ps mall lastenhoitaja maksaa 10 e tunti

Vierailija
18/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva on alle 1-vuotias. Meillä esikoinen ja kuopus olivat n. 1-vuotiaaksi sellaisia, ettei olisi tullut mieleenkään lähteä mihinkään illanviettoon heidän kanssaan. Jos olisi menty, niin yhtä parkua ja huutoa se olisi ollut, mutta minä tietysti olisin ollut viihdyttäjänä. Ei kivaa sekään, joten siksi ei koskaan menty. Ja jos olisi menty, niin ajoissa tietenkin. Yksi meidän tuttavaperhe tulee aina myöhässä, ilmoittamatta.

Kolmen keskimmäisen lapsemme kanssa sujui kaikki aina hyvin. Kyllä mä uskon, että ap:n tarina on tosi.

Vierailija
19/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 20:26"]

hoh hoijakkaa- ota ensi kerralla ap vieraiden vauva syliin ja anna nän valnhemmille kerrankin mahdollisuus syödä

ps mall lastenhoitaja maksaa 10 e tunti

[/quote]

Niinhän mä teinkin; jätin oman ruokailun ja siirryin viihdyttäjäksi kun en jaksanut katella sitä että penskaa huudatetaan väsynälkäisenä lattialla. :DD

"Loppupeleissä se olin minä joka sitä lasta siellä viihdytti kun vanhempansa rentoutuivat syöden sitä illallista jota minä olin vääntänyt kolme tuntia."

Jos osaat kirjoittaa vastineen HOHHOIJAKKAA niin voisit HOHHOIJAKKAA edes lukea tekstin mihin vastineen kirjoitat.

Vierailija
20/34 |
19.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2013 klo 20:31"]

Vauva on alle 1-vuotias. Meillä esikoinen ja kuopus olivat n. 1-vuotiaaksi sellaisia, ettei olisi tullut mieleenkään lähteä mihinkään illanviettoon heidän kanssaan. Jos olisi menty, niin yhtä parkua ja huutoa se olisi ollut, mutta minä tietysti olisin ollut viihdyttäjänä. Ei kivaa sekään, joten siksi ei koskaan menty. Ja jos olisi menty, niin ajoissa tietenkin. Yksi meidän tuttavaperhe tulee aina myöhässä, ilmoittamatta.

Kolmen keskimmäisen lapsemme kanssa sujui kaikki aina hyvin. Kyllä mä uskon, että ap:n tarina on tosi.

[/quote]

Niin siis minusta tää on tarinana niin huono että jos keksisin niin olisin kyllä keksinyt paremman. :D Ja joo mulla oli itellä sama, että jos jonnekin menin niin lapsen rytmin ehdoilla, ja koska tiesin tän perheen lapsen rytmin kun on heillä kyläilty, siitä oli vielä puhekin että siihen aikaan aloitetaan että lapsi tulee kyläpaikkaan perustarpeet tyydytettyinä. Siksi tää niin paljon ottaakin päähän, että illasta ei nauttineet järjestäjä eikä lapsi, vaikka jälkimmäistä ajatellen mä aikataulutin koko illan. :(

Mä ainakin oisin aikanani ollut ikionnellinen jos joku olisi järkänny MINUN lastani ajatellen illanvieton siten, että kaikki nauttii ja lapsikin on tyytyväinen. Sitten välinpitämättömät vanhempansa pilaa kaikkien illan. :(