Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko kokenut kiusaamista tai syrjimistä yliopistossa tai amkissa?

Vierailija
13.07.2020 |

Kerro kokemuksestasi ja mainitse kaupunki!

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
28.08.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

AMK:ssa, Haaga-Helia Pasila 2008-. Jouduin kokemaan jakomielitautista käytöstä joidenkin muiden oppilaiden toimesta. Eräällä risteilyllä jouduin kokemaan "opiskelijakavereiden" toimesta fyysistä väkivaltaa jopa. Ja muutenkin "eräät" olivat siellä välillä kavereita ja välillä täysiä k....päitä, eli tosi jakomielistä hommaa. Ne samat tyypit viilettivät niissä opiskelijabileissä, niin en oikein halunnut käydä niissä. Sinänsä olisin halunut käydä opiskelijabileissä, mutta koska kuppikunnat ja syrjintä, niin jouduin jättäytymään pois. Onneksi niihin aikoihin kävin viikonloppuisin ihan oikeiden kavereiden kanssa välillä baarissa, niin se oli ihan jees. Ja löysin kyllä hyviä opiskelijakavereita opiskellessani, ei siinä mitään.

Mutta noiden tiettyjen k...päiden vuoksi sosiaalinen puoli ja verkostoituminen jäi oikeastaan kokonaan pois opiskeluista. Ainakin osa noista k...päistä työllistyi alalle suhteilla, enpä ihmettele. Just sellaisia kyynärpää-taktiikalla etenijöitä, että ajattelevat vain ihmisistä hyödyn mukaan ja toisille kumartelevat ja toisille pyllistävät. Sitten siellä oli vielä niitä sellaisiakin tyyppejä, jotka tykkäsivät kuunnella omaa ääntään. Oli ehkä kokemusta jo alasta pari vuotta ja luulivat olevansa jumalasta seuraavia. Sellaisille kun puhui, niin se oli ihan yhtä tyhjän kanssa.

Mutta tosiaan kyllä se sosiaalinen puoli AMK:ssa jäi juuri sen syrjinnän vuoksi melko matalaksi. Monelle tuo saattaa olla elämän parasta aikaa, mutta itse en ole koskaan oikein opiskellessa viihtynyt, juurikin oppilaitoksissa esiintyvän syrjinnän ja typerän käytöksen vuoksi. Ja koska oppilaitoksissa on myös paljon sellaista laiskaa porukkaa, joiden ei alkujaankaan pitäisi edes olla siellä opiskelemassa. Töissä sen sijaan olen aina melko hyvin viihtynyt. Nytkin olen ollut jo lähemmäs vuosikymmenen omalla alallani, joskaan en parhaiten palkatussa työssä. Mutta sain lähiaikoina uuden työpaikan ja palkka parani mukavasti. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi