Oletko kokenut kiusaamista tai syrjimistä yliopistossa tai amkissa?
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Persoonallisuushäiriö ja varsinkin lievämpänä piirteet pers. häiriöistä on niin yleisiä väestössä, että niitä on paljon myös korkeakouluissa.
Yliopistossa kaikki hakee paikkaansa ja ongelmakäytös voi pahentua uusissa elämäntilanteissa. Esim. minun lääkiksessä esiintyy aina silloin tällöin ”ajojahteja” jotka kohdistetaan jollakin tavoin silmätikuksi joutunutta yksilöä kohtaan.
Väistämättä sitä miettii, mikä persoonallisuushäiriö ja mitkä motiivit ajojahteja agitoivilla ihmisillä on. Osa nuorista aikuisista on vielä niin vietävissä, että menevät mukaan ja uskovat kaiken, mitä kuulevat.
Joillakin yksilöillä vaan nousee pissa päähän, jos pääsee lääkikseen, oikikseen jne. Yleensä nämä ovat niistä perheistä, joissa kaikki on tullut hopeavadilla ja minkään eteen ei ole tarvinnut nähdä vaivaa.
Vierailija kirjoitti:
Lääkiksessä. Sain keväällä jopa postiluukusta kirjeen, joka oli täynnä sitä itseään. Minut on ulossuljettu vuosikurssin toiminnasta. Verkossa on ollut nimettömänä läheteltyjä solvausviestejä, jotka on selvästi kollegan lähettämiä (tietysti täysin anonyymilla foorumilla, joten lähettäjää ei voi jäljittää).
Tuleva syksy ja talvi ahdistaa jo valmiiksi. Opinnot on muutenkin alkaneet tuntumaan raskaalta.
Harmittaa, olen harkinnut opintojen keskeyttämistä. Opinnot on vielä alkuvaiheessa (preklinikka).
Älä luovuta. Sinun kaltaisia tarvitaan lääkäreiksi, heidän kaltaisiaan ei. Lääkiksessä kiusataan eniten, ja tuolle alalle pitäisi ehdottomasti olla soveltuvuuskokeet lisäksi!
Nuo mainitsemasi asiat täyttävät vainoaminen merkit. Tee rikosilmoitus jos syksyllä jatkuu. Mahtaa sitten heillä hävettää, kun tuskinpa ovat mitään teknillisiä eksperttejä kaikki kuitenkaan, eli jäljet näkyvät varmasti jossakin.
Vierailija kirjoitti:
Lääkiksessä. Sain keväällä jopa postiluukusta kirjeen, joka oli täynnä sitä itseään. Minut on ulossuljettu vuosikurssin toiminnasta. Verkossa on ollut nimettömänä läheteltyjä solvausviestejä, jotka on selvästi kollegan lähettämiä (tietysti täysin anonyymilla foorumilla, joten lähettäjää ei voi jäljittää).
Tuleva syksy ja talvi ahdistaa jo valmiiksi. Opinnot on muutenkin alkaneet tuntumaan raskaalta.
Harmittaa, olen harkinnut opintojen keskeyttämistä. Opinnot on vielä alkuvaiheessa (preklinikka).
Tee rikosilmoitus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No on kiusaajilla kurja elämä, jos käyttävät aikansa tunkemalla shittiä toisten postilaatikoista 🙄
Tai siis postiluukusta tässä tapauksessa. Edit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kokenut. Ei ketään aiheetta kiusata. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
, sanoi koulukiusaaja.
Eli sinäkin myönnät rasismin kiistäjien olevan rasisteja? Hyvä!
Vierailija kirjoitti:
Persoonallisuushäiriö ja varsinkin lievämpänä piirteet pers. häiriöistä on niin yleisiä väestössä, että niitä on paljon myös korkeakouluissa.
Yliopistossa kaikki hakee paikkaansa ja ongelmakäytös voi pahentua uusissa elämäntilanteissa. Esim. minun lääkiksessä esiintyy aina silloin tällöin ”ajojahteja” jotka kohdistetaan jollakin tavoin silmätikuksi joutunutta yksilöä kohtaan.
Väistämättä sitä miettii, mikä persoonallisuushäiriö ja mitkä motiivit ajojahteja agitoivilla ihmisillä on. Osa nuorista aikuisista on vielä niin vietävissä, että menevät mukaan ja uskovat kaiken, mitä kuulevat.
Väittäisinpä, että korkeakouluissa on jopa muuta väestöä enemmän tiettyjä persoonallisuushäiriöitä, erityisesti siinä ainejärjestö yms. porukassa. Esimerkiksi narsistisen, vaativan tai huomionhakuisen persoonallisuuden häiriöitä. Nuo on kaikki sitä porukkaa, joka saattaa kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä poliisi pystyy viestit jäljittämään. Toiminta saattaa täyttää kunnianloukkauksen tai vainoamisen kriteerit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kokenut. Ei ketään aiheetta kiusata. Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
, sanoi koulukiusaaja.
Eli sinäkin myönnät rasismin kiistäjien olevan rasisteja? Hyvä!
...?
Turun yliopisto. Yhden miespuolisen assarin toimesta sukupuoleen kohdistuvaa vähättelyä ja asiatonta käytöstä muutenkin. Opiskelin miesvaltaisella alalla ja tämä myöhemmin homoksi paljastunut henkilö
oli varsinainen sovinisti ainakin minua kohtaan kyseenalaistaen uravalintani
Mua on ainakin pidetty vajaana ja tyhmänä yliopistoihmisten taholta. Ylimielistä sakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä luovuta. Sinun kaltaisia tarvitaan lääkäreiksi, heidän kaltaisiaan ei. Lääkiksessä kiusataan eniten, ja tuolle alalle pitäisi ehdottomasti olla soveltuvuuskokeet lisäksi!
Nuo mainitsemasi asiat täyttävät vainoaminen merkit. Tee rikosilmoitus jos syksyllä jatkuu. Mahtaa sitten heillä hävettää, kun tuskinpa ovat mitään teknillisiä eksperttejä kaikki kuitenkaan, eli jäljet näkyvät varmasti jossakin.
Tämä. Minäkään en halua kiusaajaa lääkärikseni! Miten empatiakyvytön voisi ymmärtää potilastaan?
Vierailija kirjoitti:
Metropoliassa. Jännitän esitystenpitoa mikänäkyy erilaisina ilmiöinä (punastun, hikoan, tärisen) esityksen aikana, niille tietyt opiskelijat nauravat. Olen myös huomannut että monesti nämä naurajat ovat niitä, jotka vetävät pieniä arvosanoja tenteistä.
Hyi hitto kun tekee pahaa sinun puolesta ja hävettää kiusaajien puolesta. Toivon hartaasti ettei kyseessä ole hoitoala... Meillä kävi niin, että ryhmässä (hoitoala) valtaosa on jännittäjiä, ja kai erityisesti siksi tuetaan toisiamme esiintymistilanteissa, koska ne ei ikinä ole mukavia. Mutta jokainen on selvinnyt.
Esiintymispelkoisille tarkoitettuja tapaamisia järjestetään ryhmille myös oppilaitoksessa, mutta sinun kohdallasi kuulostaa, että kiusaajiesi pitäisi katsoa hartaasti peiliin. Kuuluuko kiusaaminen missään asiaan, varsinkaan aikuisilla ihmisillä korkeakoulussa?
Todennäköisesti suurin osa ryhmästäsi tuomitsisi kiusaajien käytöksen jos huomaisivat. Voisit myös mainita luennon lopussa/alussa vaikka opettajalle, että kyseiset henkilöt ovat käyttäytyneet asiattomasti, jolloin luennon aikana tämä voisi tarpeen vaatiessa ojentaa heitä tai poistaa heidät. Tekevät itsensä naurunalaisiksi pilkkaamalla asiallisesti opintojaan suorittavaa opiskelijaa. Uskomatonta. Olen pöyristynyt. Mitä hauskaa on esiintymiskammossa? Voin kuvitella, että luennoitsijana en katselisi kovin montaa hetkeä luennolla tapahtuvia asiattomuuksia.
En tiedä uskotko minua, mutta omassa ryhmässäni on täysin ns. normaaleja, sosiaalisia ja ulospäin suuntautuneita ihmisiä jotka silti jännittävät esiintymistä. Minä olen hiljainen ujo jännittäjä, punastun ja tärisen, mutta siinähän punastun. Haittaisi kyllä monta kertaa enemmän jos sille joku nauraisi, tulisi muistoja ALA-ASTEELTA. Että hurjan kypsä meno näillä ryhmäsi kiusaajilla. Olen tosi pahoillani puolestasi. Toivottavasti opintosi sujuvat silti hyvin, vaikka sinua kohtaan käyttäydytään epäreilusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee rikosilmoitus!
Rikosilmoitusta kehiin ennen kuin vanhenee! Siinäpä hakevat sitten samoja työpaikkoja kuin sinä - rikosrekisterin kanssa.
Kaikkea ei kannata eikä pidäkään sietää! Itse en ainejärjestöjen "käräytyspalveluihin" luottaisi, sillä ovat usein sisäänpäinlämpeäviä. Kannattaa käydä juttelemassa opintopsykologin kanssa.
Räikeimmissä tapauksissa rikosilmoitus kehiin, pienemmissä kannattaa olla yhteydessä tiedekuntaan. Kosto tulee parhaiten kylmänä...
Tuollaiseen käytökseen tehoaa kaikista parhaiten väkivalta. Yleensä porukka herää.
❤️